Takhle vypadá nejšílenější Mercedes všech dob. A víte, co znamená landaulet?

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet je nejopulentnějším autem z Německa.
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet je nejopulentnějším autem z Německa., foto: Mercedes-Maybach
ar6 13. února 2017 17:56
Sdílej:

Pokud je v posledních letech někdo expert na neortodoxní off-roady, pak je to Mercedes-Benz. Začalo to šestikolovou třídou G, pokračovalo to stejným modelem s označením 4x4 „na druhou“ a nyní se pravděpodobně celá sága uzavírá třídou G s karosérií landaulet a logy Maybach. Víte mimochodem, co tento typ karosérie značí?

Landaulet má u Mercedesu, případně i Maybachu, dlouhou výrobní tradici. Vždyť poprvé tento typ karosérie představil už v roce 1910 model 25/45 PS, mezi následovníky se zařadily i legendy jako 600 Pullman nebo limitovaný superluxusní Maybach Landaulet z roku 2008. Velice zjednodušeně se dá říct, že landaulet je limuzína, která má nad prostorem pro zadní cestující stahovací plátěnou střechu. Jenomže konvence jsou od toho, aby se porušovaly, takže nadcházející vůz určitě limuzínou v pravém slova smyslu není. Už z názvu Mercedes-Maybach G 650 Landaulet jistě hravě odvodíte, jaký model je základem této novinky, jejíž produkce bude omezena na 99 kusů. První SUV v krátké historii divize Mercedes-Maybach ale zároveň úplně obyčejným „géčkem“ není.

Co mají AMG G 63 6x6 a G 500 4x42 společného? Správně, jsou to portálové nápravy. A ty má ve své výbavě i jinak ultraluxusní verze Landaulet! Znamená to světlou výšku 450 milimetrů a nedostižné vlastnosti v těžkém terénu. Ty podporují také pneumatiky s rozměrem 325/55, jen ta 22palcová kola, na nichž jsou gumy nazuté, si asi nebudete chtít zničit. Podobně jako ostatní verze třídy G, i tato disponuje stoprocentními uzávěrkami diferenciálů. O pohon se pak stará dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec z produkce divize AMG, jehož výkon je 463 kW (630 k) a točivý moment dosahuje 1000 Nm! Průměrná spotřeba je pak ne zrovna nízkých 17,0 l/100 km, průměrné emise dosahují hodnoty 397 g CO2/km.

Od techniky ale k tomu hlavnímu, tedy maximálnímu luxusu. Začít můžeme u délky 5435 milimetrů, výšky 2235 milimetrů a rozvoru 3428 milimetrů. To má na svědomí jednak fakt, že auto na silnici nepřehlédnete, a jednak i hodně místa pro cestující na zadních sedadlech. Ti mají k dispozici dvě samostatná sedadla ze třídy S (mají elektrické nastavování, masážní funkci i komfortní vzduchové polštáře), již zmíněnou plátěnou střechu nad hlavou a možnost připlatit si za přepážku mezi jejich prostorem a prostorem pro řidiče, čímž dosáhnou na absolutní soukromí. Mezi zadními sedadly je konzole s držáky nápojů, udržující je horké nebo naopak studené, nebo dvěma vysunovacími stolečky. Před oběma sedadly je jakási stěna, do níž může být zabudovaná již zmíněná přepážka, a která obsahuje i panel ovládání klimatizace, plátěné střechy a osvětlení. Oba cestující mají k dispozici vlastní úložnou schránku, 10palcovou dotykovou obrazovku zábavního systému a masivní madlo.

Čalounění sedadel i většiny prvků obstarává kůže Designo, dostupná ve čtyřech dvoubarevných provedeních, s diamantovým prošíváním. Hned ve třech odstínech je dostupná plátěná střecha, další možnost individualizace přináší čtyři odstíny karosérie, zahrnující i matnou barvu. Jinak je karosérie relativně střídmá, že jedete v exkluzivním voze dokazují loga V12 Biturbo, Landaulet nebo Maybach, respektive 22palcová leštěná kola. Pro pohodlnější nastupování jsou ve spodní části dveří elektricky ovládané nášlapy. Jinak se karosérie odlišuje i karbonovými nástavci prahů, ochrannými pláty v přední i zadním nárazníku a v pravé části zadních dveřích umístěným náhradním kolem. Jak již bylo řečeno, vznikne jen 99 kusů tohoto automobilu, jehož premiéru uvidí ženevský autosalon. První kusy dostanou zákazníci na podzim.

Témata:
Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.