Takhle vypadá nejšílenější Mercedes všech dob. A víte, co znamená landaulet?

ar6, 13. února 2017, 17:56 Google+ Geneva International Motor Show 2017

Pokud je v posledních letech někdo expert na neortodoxní off-roady, pak je to Mercedes-Benz. Začalo to šestikolovou třídou G, pokračovalo to stejným modelem s označením 4x4 „na druhou“ a nyní se pravděpodobně celá sága uzavírá třídou G s karosérií landaulet a logy Maybach. Víte mimochodem, co tento typ karosérie značí?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet je nejopulentnějším autem z Německa.

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet je nejopulentnějším autem z Německa. | foto: Mercedes-Maybach

Sdílejte článek

Landaulet má u Mercedesu, případně i Maybachu, dlouhou výrobní tradici. Vždyť poprvé tento typ karosérie představil už v roce 1910 model 25/45 PS, mezi následovníky se zařadily i legendy jako 600 Pullman nebo limitovaný superluxusní Maybach Landaulet z roku 2008. Velice zjednodušeně se dá říct, že landaulet je limuzína, která má nad prostorem pro zadní cestující stahovací plátěnou střechu. Jenomže konvence jsou od toho, aby se porušovaly, takže nadcházející vůz určitě limuzínou v pravém slova smyslu není. Už z názvu Mercedes-Maybach G 650 Landaulet jistě hravě odvodíte, jaký model je základem této novinky, jejíž produkce bude omezena na 99 kusů. První SUV v krátké historii divize Mercedes-Maybach ale zároveň úplně obyčejným „géčkem“ není.

Co mají AMG G 63 6x6 a G 500 4x42 společného? Správně, jsou to portálové nápravy. A ty má ve své výbavě i jinak ultraluxusní verze Landaulet! Znamená to světlou výšku 450 milimetrů a nedostižné vlastnosti v těžkém terénu. Ty podporují také pneumatiky s rozměrem 325/55, jen ta 22palcová kola, na nichž jsou gumy nazuté, si asi nebudete chtít zničit. Podobně jako ostatní verze třídy G, i tato disponuje stoprocentními uzávěrkami diferenciálů. O pohon se pak stará dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec z produkce divize AMG, jehož výkon je 463 kW (630 k) a točivý moment dosahuje 1000 Nm! Průměrná spotřeba je pak ne zrovna nízkých 17,0 l/100 km, průměrné emise dosahují hodnoty 397 g CO2/km.

Od techniky ale k tomu hlavnímu, tedy maximálnímu luxusu. Začít můžeme u délky 5435 milimetrů, výšky 2235 milimetrů a rozvoru 3428 milimetrů. To má na svědomí jednak fakt, že auto na silnici nepřehlédnete, a jednak i hodně místa pro cestující na zadních sedadlech. Ti mají k dispozici dvě samostatná sedadla ze třídy S (mají elektrické nastavování, masážní funkci i komfortní vzduchové polštáře), již zmíněnou plátěnou střechu nad hlavou a možnost připlatit si za přepážku mezi jejich prostorem a prostorem pro řidiče, čímž dosáhnou na absolutní soukromí. Mezi zadními sedadly je konzole s držáky nápojů, udržující je horké nebo naopak studené, nebo dvěma vysunovacími stolečky. Před oběma sedadly je jakási stěna, do níž může být zabudovaná již zmíněná přepážka, a která obsahuje i panel ovládání klimatizace, plátěné střechy a osvětlení. Oba cestující mají k dispozici vlastní úložnou schránku, 10palcovou dotykovou obrazovku zábavního systému a masivní madlo.

Čalounění sedadel i většiny prvků obstarává kůže Designo, dostupná ve čtyřech dvoubarevných provedeních, s diamantovým prošíváním. Hned ve třech odstínech je dostupná plátěná střecha, další možnost individualizace přináší čtyři odstíny karosérie, zahrnující i matnou barvu. Jinak je karosérie relativně střídmá, že jedete v exkluzivním voze dokazují loga V12 Biturbo, Landaulet nebo Maybach, respektive 22palcová leštěná kola. Pro pohodlnější nastupování jsou ve spodní části dveří elektricky ovládané nášlapy. Jinak se karosérie odlišuje i karbonovými nástavci prahů, ochrannými pláty v přední i zadním nárazníku a v pravé části zadních dveřích umístěným náhradním kolem. Jak již bylo řečeno, vznikne jen 99 kusů tohoto automobilu, jehož premiéru uvidí ženevský autosalon. První kusy dostanou zákazníci na podzim.

Vytisknout

Diskuze: Takhle vypadá nejšílenější Mercedes všech dob. A víte, co znamená landaulet?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Příroda a doprava

Hon na české řidiče. Co na to říká legislativa?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud