Tento týden se ukázala nová Ibiza od Seatu a jak se dalo čekat, už tady máme první návrhy sportovní verze Cupra. K tomu pro vás máme jeden bonus.
Není to tak dávno, co jsme pro vás otestovali současnou Ibizu Cupra, ovšem s novou generací malého Španěla nastává otázka její příští podoby. Přesně tuhle myšlenku se pokusil na počítači ztvárnit designér X-Tomi Design, přičemž výsledek vidíte v galerii.
Co byste ale řekli na oplastovanou verzi Ibiza X-Perience? Oplastovaný hatchback asi moc šancí na produkci nedostane, ovšem to neplatí o zmiňované Cupře. Pod její kapotou by se mohla objevit vyladěná benzinová patnáctistovka TSI Evo. Popřípadě přichází v úvahu i dvoulitrový benzin TSI s výkonem přes 200 koní.
A mimochodem. Pokud by se přeci jen Seat nakonec rozhodl vyrábět oplastovaný X-Perience (čemuž my v redakci moc nevěříme) anebo Cupru, ani jednu z verzí nečekejte dříve jak za rok. Především Cupra je velkým lákadlem, na které se hodně těšíme.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.