Ty největší novinky světových autosalonů známe již dlouho dopředu a ani tak se mezi nimi nevyskytují kdovíjaká překvapení. Čas od času nás ale přece jen někdo potěší. Letos v Ženevě se této úlohy dost možná zhostí Alfa Romeo. A o Stelviu to nebude.
Představování nových modelů Alfa Romeo začalo v posledních měsících dávat docela smysl. Po sedanu Giulia se ukázalo SUV Stelvio, hlavní zachránce značky. Leckdo by teď čekal Giuliu s karosérií kombi, podle australského Motoringu se ale do Ženevy chystá Giulia s karosérií kupé! Její jméno bude opět pocházet z minulosti, Giulia Sprint se již v nabídce Alfy jednou objevila, a to sice v šedesátých letech minulého století.
Hlavní konkurencí dvoudveřového modelu se stanou Audi A5, BMW řady 4 a Mercedes-Benz C Coupé, jejichž princip vzniku je dost podobný jako u Giulie. To mimo jiné znamená, že stejně jako italský sedan bude kupé sdílet platformu Giorgio s pohonem zadních kol. Pod kapotu se dost možná nedostanou všechny zážehové a vznětové pohonné jednotky, téměř jisté je ale uvedení verze Quadrifoglio jako hlavního vyzyvatele BMW M4.
Kupé ale nebude zdaleka jediným překvapením v nabídce. Nedlouho po něm má totiž podle Australanů přijet i Giulia Spider, tedy prakticky Sprint s otevřenou karosérií. Motoring si je tímto velice jistý, podle něj jde o „speciální modely“ uvedené v nedávno odhaleném pětiletém plánu Alfy Romeo. Jestli se nakonec bude tvrzení zakládat na pravdě uvidíme už za měsíc, pokud by tomu ale skutečně bylo, rozhodně bychom se nezlobili.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?