Ty největší novinky světových autosalonů známe již dlouho dopředu a ani tak se mezi nimi nevyskytují kdovíjaká překvapení. Čas od času nás ale přece jen někdo potěší. Letos v Ženevě se této úlohy dost možná zhostí Alfa Romeo. A o Stelviu to nebude.
Představování nových modelů Alfa Romeo začalo v posledních měsících dávat docela smysl. Po sedanu Giulia se ukázalo SUV Stelvio, hlavní zachránce značky. Leckdo by teď čekal Giuliu s karosérií kombi, podle australského Motoringu se ale do Ženevy chystá Giulia s karosérií kupé! Její jméno bude opět pocházet z minulosti, Giulia Sprint se již v nabídce Alfy jednou objevila, a to sice v šedesátých letech minulého století.
Hlavní konkurencí dvoudveřového modelu se stanou Audi A5, BMW řady 4 a Mercedes-Benz C Coupé, jejichž princip vzniku je dost podobný jako u Giulie. To mimo jiné znamená, že stejně jako italský sedan bude kupé sdílet platformu Giorgio s pohonem zadních kol. Pod kapotu se dost možná nedostanou všechny zážehové a vznětové pohonné jednotky, téměř jisté je ale uvedení verze Quadrifoglio jako hlavního vyzyvatele BMW M4.
Kupé ale nebude zdaleka jediným překvapením v nabídce. Nedlouho po něm má totiž podle Australanů přijet i Giulia Spider, tedy prakticky Sprint s otevřenou karosérií. Motoring si je tímto velice jistý, podle něj jde o „speciální modely“ uvedené v nedávno odhaleném pětiletém plánu Alfy Romeo. Jestli se nakonec bude tvrzení zakládat na pravdě uvidíme už za měsíc, pokud by tomu ale skutečně bylo, rozhodně bychom se nezlobili.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?