Ty největší novinky světových autosalonů známe již dlouho dopředu a ani tak se mezi nimi nevyskytují kdovíjaká překvapení. Čas od času nás ale přece jen někdo potěší. Letos v Ženevě se této úlohy dost možná zhostí Alfa Romeo. A o Stelviu to nebude.
Představování nových modelů Alfa Romeo začalo v posledních měsících dávat docela smysl. Po sedanu Giulia se ukázalo SUV Stelvio, hlavní zachránce značky. Leckdo by teď čekal Giuliu s karosérií kombi, podle australského Motoringu se ale do Ženevy chystá Giulia s karosérií kupé! Její jméno bude opět pocházet z minulosti, Giulia Sprint se již v nabídce Alfy jednou objevila, a to sice v šedesátých letech minulého století.
Hlavní konkurencí dvoudveřového modelu se stanou Audi A5, BMW řady 4 a Mercedes-Benz C Coupé, jejichž princip vzniku je dost podobný jako u Giulie. To mimo jiné znamená, že stejně jako italský sedan bude kupé sdílet platformu Giorgio s pohonem zadních kol. Pod kapotu se dost možná nedostanou všechny zážehové a vznětové pohonné jednotky, téměř jisté je ale uvedení verze Quadrifoglio jako hlavního vyzyvatele BMW M4.
Kupé ale nebude zdaleka jediným překvapením v nabídce. Nedlouho po něm má totiž podle Australanů přijet i Giulia Spider, tedy prakticky Sprint s otevřenou karosérií. Motoring si je tímto velice jistý, podle něj jde o „speciální modely“ uvedené v nedávno odhaleném pětiletém plánu Alfy Romeo. Jestli se nakonec bude tvrzení zakládat na pravdě uvidíme už za měsíc, pokud by tomu ale skutečně bylo, rozhodně bychom se nezlobili.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?