Nová Ibiza, nebo malý Leon? Supermini od Seatu klame tělem a zapomíná na downsizing

ar6, 31. ledna 2017, 23:55 Google+ Geneva International Motor Show 2017

Již dobré dva roky netrpělivě očekávají fanoušci Seatu příchod nové generace malého hatchbacku Ibiza. Když už bylo její představení na spadnutí, přišel jen facelift a další čekání. To skončilo až večer, kdy zástupci španělského výrobce odhalili svou hvězdu pro boj s Fiestou, Corsou a spol. Vůz je od základu nový a nabízí i nečekaná překvapení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Seat Ibiza nové generace po všech stránkách dospěl.

Seat Ibiza nové generace po všech stránkách dospěl. | foto: Seat

Sdílejte článek

Fabia ji nedostala, Ibiza už ano. Řeč je o modulární platformě MQB v provedení A0 pro vozidla segmentu B. S ní má Seat o 30 procent vyšší torzní tuhost, zároveň je o 2 milimetry kratší, ale o 87 milimetrů širší než doposud. Prodloužil se i rozvor náprav – o 95 milimetrů na 2654 milimetrů. Jistější jízdní vlastnosti pak kromě samotného podvozku zajistí také širší rozchod kol o 60 milimetrů vpředu a 48 milimetrů vzadu. Výše uvedené změny vnějších rozměrů se pak podepsaly na vnitřním uspořádání vozu, kde je o 35 milimetrů více místa pro nohy vzadu a o 63 litrů více místa v kufru (celkem nyní 355 litrů). Sedačky jsou o 42 milimetrů širší.

Tím končí hra čísel a může začít hra emocí. Přesně na to totiž Seat sází při pohledu na design karosérie. Na první dobrou by se dalo říct, že se díváme na zmenšený Leon. A skutečně, přední část je mu hodně podobná, a to včetně plně diodových světel s LED blinkry, denním svícením a o něco níže mlhovkami. Typické jsou pro vozy Seat také dva prolisy na boku karosérie, špetku sportovního charakteru pak dodávají až 18palcová litá kola a krátké převisy. Zadní partie s do boků zasahujícími světlomety jsou spíše konzervativní, šťávu jim dodávají až sportovní doplňky linie FR.

Vedle ní budou k dispozici i standardní stupně Reference a Style, respektive luxusní XCellence. Tu poznáte například podle chromovaných doplňků karosérie. Uvnitř pak u obou nejvyšších linií (FR a XCellence budou za stejnou cenu) nechybí LED ambientní osvětlení, FR přidává i černý sportovní paket. Celkově je interiér Ibizy ve všech verzích líbivý, na středové konzoli může být až osmipalcová obrazovka multimediálního systému se skleněnou plochou, rozhraním Apple Car Play, Android Auto a Mirror Link nebo couvací kamerou. Z další multimediální výbavy nechybí bezdrátová nabíječka. Stejně jako u Volkswagenu nabídne Ibiza audio Beats se sedmi reproduktory a osmikanálovým zesilovačem. Třešničkou na dortu jsou LED podsvícení přístrojů a tlačítko motoru s funkcí Heartbeat.

Pod kapotou nebude chybět litrový tříválec TSI o výkonu 70 kW (95 k) nebo 85 kW (116 k), slabší provedení o výkonu 66 kW (90 k) pak nabídne spalování CNG. Mírným překvapením je zařazení patnáctistovky TSI Evo o výkonu 110 kW (150 k), která ale nabídku doplní až na konci roku. Turbodiesel bude jen jeden, čtyřválec 1.6 TDI o výkonu 60, 70 nebo 85 kW (80, 95, 116 k). Jednotky o výkonu 70 kW (95 k) a nižším se budou dodávat s pětistupňovou mechanickou převodovkou, pro výkonnější verze jsou připraveny šestistupňové převodovky. Na přání bude možné objednat také sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Pro verzi FR pak mezi příplatky bude i sportovní podvozek s režimy Sport a Normal, XCellence se dočká komfortnějšího naladění. Z bezpečnostních asistentů může být nová Ibiza vybavena systémem Front Assist, asistentem pro jízdu v dopravní koloně nebo adaptivním tempomatem. Premiéra se uskuteční v Ženevě, prodej začne letos v červnu.

Vytisknout

Diskuze: Nová Ibiza, nebo malý Leon? Supermini od Seatu klame tělem a zapomíná na downsizing

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Audi a5

Půl milionu Audin musí do servisů. Problémy mají modely A5 a Q5

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud