Již dobré dva roky netrpělivě očekávají fanoušci Seatu příchod nové generace malého hatchbacku Ibiza. Když už bylo její představení na spadnutí, přišel jen facelift a další čekání. To skončilo až večer, kdy zástupci španělského výrobce odhalili svou hvězdu pro boj s Fiestou, Corsou a spol. Vůz je od základu nový a nabízí i nečekaná překvapení.
Fabia ji nedostala, Ibiza už ano. Řeč je o modulární platformě MQB v provedení A0 pro vozidla segmentu B. S ní má Seat o 30 procent vyšší torzní tuhost, zároveň je o 2 milimetry kratší, ale o 87 milimetrů širší než doposud. Prodloužil se i rozvor náprav – o 95 milimetrů na 2654 milimetrů. Jistější jízdní vlastnosti pak kromě samotného podvozku zajistí také širší rozchod kol o 60 milimetrů vpředu a 48 milimetrů vzadu. Výše uvedené změny vnějších rozměrů se pak podepsaly na vnitřním uspořádání vozu, kde je o 35 milimetrů více místa pro nohy vzadu a o 63 litrů více místa v kufru (celkem nyní 355 litrů). Sedačky jsou o 42 milimetrů širší.
Tím končí hra čísel a může začít hra emocí. Přesně na to totiž Seat sází při pohledu na design karosérie. Na první dobrou by se dalo říct, že se díváme na zmenšený Leon. A skutečně, přední část je mu hodně podobná, a to včetně plně diodových světel s LED blinkry, denním svícením a o něco níže mlhovkami. Typické jsou pro vozy Seat také dva prolisy na boku karosérie, špetku sportovního charakteru pak dodávají až 18palcová litá kola a krátké převisy. Zadní partie s do boků zasahujícími světlomety jsou spíše konzervativní, šťávu jim dodávají až sportovní doplňky linie FR.
Vedle ní budou k dispozici i standardní stupně Reference a Style, respektive luxusní XCellence. Tu poznáte například podle chromovaných doplňků karosérie. Uvnitř pak u obou nejvyšších linií (FR a XCellence budou za stejnou cenu) nechybí LED ambientní osvětlení, FR přidává i černý sportovní paket. Celkově je interiér Ibizy ve všech verzích líbivý, na středové konzoli může být až osmipalcová obrazovka multimediálního systému se skleněnou plochou, rozhraním Apple Car Play, Android Auto a Mirror Link nebo couvací kamerou. Z další multimediální výbavy nechybí bezdrátová nabíječka. Stejně jako u Volkswagenu nabídne Ibiza audio Beats se sedmi reproduktory a osmikanálovým zesilovačem. Třešničkou na dortu jsou LED podsvícení přístrojů a tlačítko motoru s funkcí Heartbeat.
Pod kapotou nebude chybět litrový tříválec TSI o výkonu 70 kW (95 k) nebo 85 kW (116 k), slabší provedení o výkonu 66 kW (90 k) pak nabídne spalování CNG. Mírným překvapením je zařazení patnáctistovky TSI Evo o výkonu 110 kW (150 k), která ale nabídku doplní až na konci roku. Turbodiesel bude jen jeden, čtyřválec 1.6 TDI o výkonu 60, 70 nebo 85 kW (80, 95, 116 k). Jednotky o výkonu 70 kW (95 k) a nižším se budou dodávat s pětistupňovou mechanickou převodovkou, pro výkonnější verze jsou připraveny šestistupňové převodovky. Na přání bude možné objednat také sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Pro verzi FR pak mezi příplatky bude i sportovní podvozek s režimy Sport a Normal, XCellence se dočká komfortnějšího naladění. Z bezpečnostních asistentů může být nová Ibiza vybavena systémem Front Assist, asistentem pro jízdu v dopravní koloně nebo adaptivním tempomatem. Premiéra se uskuteční v Ženevě, prodej začne letos v červnu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.