Již dobré dva roky netrpělivě očekávají fanoušci Seatu příchod nové generace malého hatchbacku Ibiza. Když už bylo její představení na spadnutí, přišel jen facelift a další čekání. To skončilo až večer, kdy zástupci španělského výrobce odhalili svou hvězdu pro boj s Fiestou, Corsou a spol. Vůz je od základu nový a nabízí i nečekaná překvapení.
Fabia ji nedostala, Ibiza už ano. Řeč je o modulární platformě MQB v provedení A0 pro vozidla segmentu B. S ní má Seat o 30 procent vyšší torzní tuhost, zároveň je o 2 milimetry kratší, ale o 87 milimetrů širší než doposud. Prodloužil se i rozvor náprav – o 95 milimetrů na 2654 milimetrů. Jistější jízdní vlastnosti pak kromě samotného podvozku zajistí také širší rozchod kol o 60 milimetrů vpředu a 48 milimetrů vzadu. Výše uvedené změny vnějších rozměrů se pak podepsaly na vnitřním uspořádání vozu, kde je o 35 milimetrů více místa pro nohy vzadu a o 63 litrů více místa v kufru (celkem nyní 355 litrů). Sedačky jsou o 42 milimetrů širší.
Tím končí hra čísel a může začít hra emocí. Přesně na to totiž Seat sází při pohledu na design karosérie. Na první dobrou by se dalo říct, že se díváme na zmenšený Leon. A skutečně, přední část je mu hodně podobná, a to včetně plně diodových světel s LED blinkry, denním svícením a o něco níže mlhovkami. Typické jsou pro vozy Seat také dva prolisy na boku karosérie, špetku sportovního charakteru pak dodávají až 18palcová litá kola a krátké převisy. Zadní partie s do boků zasahujícími světlomety jsou spíše konzervativní, šťávu jim dodávají až sportovní doplňky linie FR.
Vedle ní budou k dispozici i standardní stupně Reference a Style, respektive luxusní XCellence. Tu poznáte například podle chromovaných doplňků karosérie. Uvnitř pak u obou nejvyšších linií (FR a XCellence budou za stejnou cenu) nechybí LED ambientní osvětlení, FR přidává i černý sportovní paket. Celkově je interiér Ibizy ve všech verzích líbivý, na středové konzoli může být až osmipalcová obrazovka multimediálního systému se skleněnou plochou, rozhraním Apple Car Play, Android Auto a Mirror Link nebo couvací kamerou. Z další multimediální výbavy nechybí bezdrátová nabíječka. Stejně jako u Volkswagenu nabídne Ibiza audio Beats se sedmi reproduktory a osmikanálovým zesilovačem. Třešničkou na dortu jsou LED podsvícení přístrojů a tlačítko motoru s funkcí Heartbeat.
Pod kapotou nebude chybět litrový tříválec TSI o výkonu 70 kW (95 k) nebo 85 kW (116 k), slabší provedení o výkonu 66 kW (90 k) pak nabídne spalování CNG. Mírným překvapením je zařazení patnáctistovky TSI Evo o výkonu 110 kW (150 k), která ale nabídku doplní až na konci roku. Turbodiesel bude jen jeden, čtyřválec 1.6 TDI o výkonu 60, 70 nebo 85 kW (80, 95, 116 k). Jednotky o výkonu 70 kW (95 k) a nižším se budou dodávat s pětistupňovou mechanickou převodovkou, pro výkonnější verze jsou připraveny šestistupňové převodovky. Na přání bude možné objednat také sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Pro verzi FR pak mezi příplatky bude i sportovní podvozek s režimy Sport a Normal, XCellence se dočká komfortnějšího naladění. Z bezpečnostních asistentů může být nová Ibiza vybavena systémem Front Assist, asistentem pro jízdu v dopravní koloně nebo adaptivním tempomatem. Premiéra se uskuteční v Ženevě, prodej začne letos v červnu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.