Na autosalonu v belgickém Bruselu ukázal Nissan speciální edici modelu Navara. To se má prodávat výhradně v Evropě a nese označení Trek -1°.
Pokud se ptáte, co vlastně tahle zkratka znamená, pak vězte, že je to vlastně odkaz na zeměpisnou polohu pouští na severu Španělska. Výrobně omezená Navara má v základu nejvyšší výbavu Tekna, přičemž se k ní přidává dalších pár jinak nedostupných speciální prvků.
Speciální Navaru bezpečně poznáte podle nápisů edice vzadu na bocích, dále podle dvou nabízených laků karoserie (perleťová bílá a metalická černá) a těsně u střechy se v zadní části nachází dvojice přídavných LED dálkových světel. Vrcholem všeho pak jsou černě lakované ochranné rámy prahů.
Všimnout si můžete i černých 18palcových litých kol a na korba vozu je chráněna plastovým krytem v barvě karoserie a pro jeho zvednutí slouží dvě plynové vzpěry. Speciální Nissan Navara Trek -1° i přes to nabídne některé další prvky příplatkové výbavy. Kromě čelokožených sedadel si tak bude moci zákazník zvolit elektricky stavitelné sedadlo řidiče v osmi směrech nebo si přikoupit uzávěrku zadního diferenciálu.
Stejně jako u klasické Navary je i tady možnost zvolit jeden jediný motor, kterým je jednotka 2.3 dCi o výkonu 120 kW nebo 140 kW. V základní méně výkonné konfiguraci dostanete šestistupňovou manuální převodovku, u silnějšího provedení bude k dispozici i sedmistupňový automat.
Nissan hodlá vyrobit pouze 1500 exemplářů a jako první se exkluzivní edice Navary dočká Belgie. Do jara letošního roku přijde edice Trek -1° do ostatních zemí EU. My jen doufáme, že nějaký ten kousek se dostane i k nám do ČR.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.