Na autosalonu v belgickém Bruselu ukázal Nissan speciální edici modelu Navara. To se má prodávat výhradně v Evropě a nese označení Trek -1°.
Pokud se ptáte, co vlastně tahle zkratka znamená, pak vězte, že je to vlastně odkaz na zeměpisnou polohu pouští na severu Španělska. Výrobně omezená Navara má v základu nejvyšší výbavu Tekna, přičemž se k ní přidává dalších pár jinak nedostupných speciální prvků.
Speciální Navaru bezpečně poznáte podle nápisů edice vzadu na bocích, dále podle dvou nabízených laků karoserie (perleťová bílá a metalická černá) a těsně u střechy se v zadní části nachází dvojice přídavných LED dálkových světel. Vrcholem všeho pak jsou černě lakované ochranné rámy prahů.
Všimnout si můžete i černých 18palcových litých kol a na korba vozu je chráněna plastovým krytem v barvě karoserie a pro jeho zvednutí slouží dvě plynové vzpěry. Speciální Nissan Navara Trek -1° i přes to nabídne některé další prvky příplatkové výbavy. Kromě čelokožených sedadel si tak bude moci zákazník zvolit elektricky stavitelné sedadlo řidiče v osmi směrech nebo si přikoupit uzávěrku zadního diferenciálu.
Stejně jako u klasické Navary je i tady možnost zvolit jeden jediný motor, kterým je jednotka 2.3 dCi o výkonu 120 kW nebo 140 kW. V základní méně výkonné konfiguraci dostanete šestistupňovou manuální převodovku, u silnějšího provedení bude k dispozici i sedmistupňový automat.
Nissan hodlá vyrobit pouze 1500 exemplářů a jako první se exkluzivní edice Navary dočká Belgie. Do jara letošního roku přijde edice Trek -1° do ostatních zemí EU. My jen doufáme, že nějaký ten kousek se dostane i k nám do ČR.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.