Honda představila na lednovém autosalonu v Detroitu novou generaci svého velkého MPV. To dostalo zajímavý design, několik různých konfigurací interiéru až s osmi sedadly a také nový desetistupňový automat.
V pořádí pátá generace má vcelku dynamický design, ačkoliv vše bylo podřízeno praktičnosti. Tomu odpovídá celkové ztvárněné karoserie a také kabina auta. Příď například zdobí full LED diodové světlomety, vzadu pak zaujme střešní spoiler anebo trošku extravagantně řešený D sloupek.
O dost podstatnější je ale kabina nové Hondy. Ta nabídne až osm míst a díky posuvné druhé řadě sedadel se systémem Magic Slide zde lze vytvořit několik konfigurací. Všímavější čtenáři si mohou všimnout, že novinka disponuje digitálním přístrojovým panelem. Ten ale bude nejspíš pouze za příplatek.
Naopak multimediální systém s kamerami pro sledování cestujících vzadu může být již ve standardu. Honda myslela i na další věci, a tak ve výbavě auta nechybí funkce CabinTalk. Ta usnadnění komunikaci posádky napříč celým autem, kdy hlas řidiče nebo spolujezdce je přenášen do reproduktorů na dalších dvou řadách. Vše funguje samozřejmě i opačně.
Nová Honda Odyssey se pak dočkala ve své páté generaci 3,5litrového atmosférického motoru se šesti válci. Ten nabízí výkon 206 kW (280 k) a ve standardu je s ním spojena devítistupňová samočinná převodovka. Lépe vybavené verze ovšem dostanou automat s deseti stupni. Prodeje novinky pak odstartují na jaře, kdy jako první přijde na řadu USA.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?