Německý muscle car po faceliftu posílil. Dokáže ale jezdit za nereálnou spotřebu

ar6, 13. ledna 2017, 22:42 Google+ NAIAS 2017

Mercedes-AMG slaví v letošním roce padesáté narozeniny a jako dárek si hned na začátku roku naděluje rozšířenou paletu svého špičkového modelu GT. Vedle nových verzí pak Němci mírně upravili i vnější vzhled.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-AMG GT S po faceliftu s novou maskou a vyšším výkonem.

Mercedes-AMG GT S po faceliftu s novou maskou a vyšším výkonem. | foto: Mercedes-AMG

Sdílejte článek

Muscle car v německém podání, tak by se dal zjednodušeně označit Mercedes-AMG GT. Pro nový modelový rok se jeho paleta dočkala zajímavého přírůstku, a to provedení GT C s karosérií kupé. Stejnojmenná verze se stahovací střechou přitom již měla premiéru na pařížském autosalonu. Než se k ní ale dostaneme, je potřeba podívat se i na slabší varianty. Napříč celou modelovou řadou totiž najdeme pod kapotou upravený čtyřlitrový osmiválec s dvojitým přeplňováním. Základní verze tak nyní produkuje 350 kW (476 k) a 630 Nm, GT S má pro změnu 384 kW (522 k) a 670 Nm. Slabší model je dostupný i jako roadster, „esko“ dostanete jen jako kupé.

Technické údaje

  AMG GT AMG GT S AMG GT C AMG GT R
Výkon: 350 kW 384 kW 410 kW 430 kW
Toč. moment: 630 Nm 670 Nm 680 Nm 700 Nm
Převodovka: 7 DCT 7 DCT 7 DCT 7 DCT
Zrychlení: 4,0 s 3,8 s 3,7 s 3,6 s
Max. rychlost: 304/302 km/h 310 km/h 317/316 km/h 318 km/h
Spotřeba: 9,3/9,4 l 9,4 l 11,4 l 11,4 l

Poznámka: Údaje za lomítkem platí pro Roadster.

Novým přírůstkem v nabídce se stává kupé ve variantě GT C. Jak už bylo zmíněno, se stahovací střechou jsme ji už viděli ve francouzské metropoli loni na podzim, ničím tak víceméně nemůže překvapit. Osmiválec pod kapotou je zde naladěn na 410 kW (585 k) a 730 Nm, s přenosem na kola pak pomáhá například elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál na zadní nápravě. Po vzoru vrcholného modelu GT R (ten zůstává nezměněn) má „céčko“ rozšířené zadní blatníky kvůli větším kolům a širším rozchodu kol (celkově nabralo do šířky 57 milimetrů), jízdním vlastnostem pomáhá aktivní řízení zadní nápravy. Podvozek AMG Ride Control má sportovní odpružení a adaptivní stavitelné tlumiče. Do prodeje pak GT C vstoupí v exkluzivním limitovaném provedení Edition 50, oslavující půlstoletí divize AMG. To bude dostupné jen v šedé nebo bílé barvě a zvenku i uvnitř dostane mnoho prvků v černém chromu. Kabina bude laděná do kontrastu mezi černou a stříbrnou, chybět nebude ani interiérový balíček AMG Night.

Všechny varianty mají nyní přední masku AMG Panamericana s patnácti lamelami a aktivními klapkami, upraveny byly také nasávací otvory v předním nárazníku. Chladič oleje se pak přesunul z přední části do podběhů kol. Mercedes rovněž připravil rozšířenou paletu příplatkové výbavy, sdružující se především do paketů (například AMG Exterior Chrome, AMG Interior Night nebo AMG Exterior Carbon Fibre). Za vypíchnutí stojí aktivní řízení zadní nápravy pro GT S, nový design 19- a 20palcových kol nebo aplikace AMG Track Pace, jež promění iPhone v jakési závodní středisko. Mobil se přes WiFi propojí s automobilem, který pak do něj odesílá telemetrická data v reálném čase.

Vytisknout

Diskuze: Německý muscle car po faceliftu posílil. Dokáže ale jezdit za nereálnou spotřebu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Jak se vyhnout zamrznutí nafty?

Jak se vyhnout zamrznutí nafty? Tankujte tohle

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud