Mercedes-AMG slaví v letošním roce padesáté narozeniny a jako dárek si hned na začátku roku naděluje rozšířenou paletu svého špičkového modelu GT. Vedle nových verzí pak Němci mírně upravili i vnější vzhled.
Muscle car v německém podání, tak by se dal zjednodušeně označit Mercedes-AMG GT. Pro nový modelový rok se jeho paleta dočkala zajímavého přírůstku, a to provedení GT C s karosérií kupé. Stejnojmenná verze se stahovací střechou přitom již měla premiéru na pařížském autosalonu. Než se k ní ale dostaneme, je potřeba podívat se i na slabší varianty. Napříč celou modelovou řadou totiž najdeme pod kapotou upravený čtyřlitrový osmiválec s dvojitým přeplňováním. Základní verze tak nyní produkuje 350 kW (476 k) a 630 Nm, GT S má pro změnu 384 kW (522 k) a 670 Nm. Slabší model je dostupný i jako roadster, „esko“ dostanete jen jako kupé.
Technické údaje
AMG GT AMG GT S AMG GT C AMG GT R Výkon: 350 kW 384 kW 410 kW 430 kW Toč. moment: 630 Nm 670 Nm 680 Nm 700 Nm Převodovka: 7 DCT 7 DCT 7 DCT 7 DCT Zrychlení: 4,0 s 3,8 s 3,7 s 3,6 s Max. rychlost: 304/302 km/h 310 km/h 317/316 km/h 318 km/h Spotřeba: 9,3/9,4 l 9,4 l 11,4 l 11,4 lPoznámka: Údaje za lomítkem platí pro Roadster.
Novým přírůstkem v nabídce se stává kupé ve variantě GT C. Jak už bylo zmíněno, se stahovací střechou jsme ji už viděli ve francouzské metropoli loni na podzim, ničím tak víceméně nemůže překvapit. Osmiválec pod kapotou je zde naladěn na 410 kW (585 k) a 730 Nm, s přenosem na kola pak pomáhá například elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál na zadní nápravě. Po vzoru vrcholného modelu GT R (ten zůstává nezměněn) má „céčko“ rozšířené zadní blatníky kvůli větším kolům a širším rozchodu kol (celkově nabralo do šířky 57 milimetrů), jízdním vlastnostem pomáhá aktivní řízení zadní nápravy. Podvozek AMG Ride Control má sportovní odpružení a adaptivní stavitelné tlumiče. Do prodeje pak GT C vstoupí v exkluzivním limitovaném provedení Edition 50, oslavující půlstoletí divize AMG. To bude dostupné jen v šedé nebo bílé barvě a zvenku i uvnitř dostane mnoho prvků v černém chromu. Kabina bude laděná do kontrastu mezi černou a stříbrnou, chybět nebude ani interiérový balíček AMG Night.
Všechny varianty mají nyní přední masku AMG Panamericana s patnácti lamelami a aktivními klapkami, upraveny byly také nasávací otvory v předním nárazníku. Chladič oleje se pak přesunul z přední části do podběhů kol. Mercedes rovněž připravil rozšířenou paletu příplatkové výbavy, sdružující se především do paketů (například AMG Exterior Chrome, AMG Interior Night nebo AMG Exterior Carbon Fibre). Za vypíchnutí stojí aktivní řízení zadní nápravy pro GT S, nový design 19- a 20palcových kol nebo aplikace AMG Track Pace, jež promění iPhone v jakési závodní středisko. Mobil se přes WiFi propojí s automobilem, který pak do něj odesílá telemetrická data v reálném čase.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?