Další ročník autosalonu v americkém Detroitu ze dveřmi a dneškem víme, co čekat na stánku výrobce s hvězdou na kapotě. Mercedes-Benz zde totiž uvede premiérově facelift modelu GLA.
Zatím se Mercedes pochlubil celkem detailní fotografií přídě, což by mělo fanouškům na pár dnů stačit. Jak je vidno, lehce se změní maska chladiče, přední nárazník a lehkou proměnou prošly také světlomety. A jelikož nemáme pohled na zadní část, nelze s jistotou říci, co vše máme čekat nového.
Facelift zasáhne také kabinu, kde čekejme lepší materiály a širší volbu dekorů. Společně s tím se dle zákulisních informací nastěhuje na palubní desku větší osmipalcový displej se systémem podporujícím Apple CarPlay a Mirror Link.
Otázkou zůstává technika, respektiva motorová paleta. Spekuluje se o náhradě 2,2litrového turbodieselu. Tu by možná mohla nahradit naftový dvoulitr se zatím nespecifikovaným výkonem. Tím však změny nejspíše skončí, pokud nebereme v potaz lehce přepracovaný podvozek.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.