Světu automobilů vládnou elektřina, v lepším případě hybridy a downsizing. Pár jistot pro nadšeného petrolheada ale existuje, onou jistotou přitom myslíme auta s větším počtem válců a nejlépe atmosférickým plněním. Jedním z takových vozů je Ford Mustang, ovšem i jeho budoucnost se nyní ocitá na tenkém vlásku.
Nejnovější vydání Mustangu je první, oficiálně dovážené do Evropy i Velké Británie. Že je to velká událost ukazují nejen prodeje, ale například i nedávný test Richarda Hammonda v pořadu The Grand Tour. Jenomže i Mustanga může dojít, emise s tradičním pětilitrovým osmiválcem jsou vysoké a při trendu jejich celkového snižování (proto máme Mustanga i s přeplňovaným čtyřválcem) by se klidně mohlo stát, že za pár let podobné auto z nabídky modrého oválu zmizí.
Tuto myšlenku nicméně razantně vyvrací marketingová ředitele britského zastoupení značky Lisa Brankinová. „Chci si myslet, že lidé budou i za několik let chtít zábavné auto na víkendy, jakým je Mustang. Neumím si představit, že by Ford nevyráběl Mustanga s V8 pod kapotou,“ řekla Autocaru. Za pravdu jí dávají také prodeje nejen Mustangu, ale i Focusu RS. To jsou dva nejsportovnější modely v aktuální evropské nabídce Fordu.
Zároveň pod podle Barounové dokazuje i to, že ne všichni chtějí automobily s nejmodernějšími elektronickými pomocníky. A ani ona sama není například o autonomním řízení úplně přesvědčená, a to přesto, že Ford chce do roku 2021 představit svůj první samořídící model. „Nevěřím, že se plně autonomní vozidla budou na našich cestách objevovat ve velkém počtu. Minimálně ne v průběhu další dekády. Když autonomní technologie přijde, nebude se hned objevovat všude,“ uzavřela.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.