Segment kříženců SUV a kupé je nyní hodně v kurzu, a to především mezi prémiovými výrobci. Mercedes i BMW dokonce s tímto typem karosérie operují v několika velikostech, jen Audi jim zatím příliš nestačí. To se ale brzy změní, jak naznačují první fotografie konceptu Q8.
BMW X6 a Mercedes-Benz GLE Coupé. Co mají tato auta společné? Vycházejí z velkých SUV, přičemž u obou jde v podstatě jen o elegantnější zadní část s horším využitím vnitřního prostoru. A právě na tyto dva modely bude cílit novinka v podobě Audi Q8. Už ono číslo napovídá, že půjde o luxusní záležitost, vždyť ve světě čtyř kruhů mají stejnou číslovku už jen luxusní limuzína A8 a supersport R8.
Dle prvních snímků se můžeme těšit na masku chladiče Singleframe, sdílenou s ostatními modely značky. Jen její rozměry se přizpůsobí velikosti vozu, to znamená bude o hodně širší než u všech aktuálně vyráběných modelových řad. Audi v tiskové zprávě dokonce uvádí, že mnohé stylistické prvky Q8 připomínají legendární Quattro z 80. let minulého století. Konkrétně má jít o „extrémně skloněný a zároveň velmi široký střešní sloupek C v kombinaci se silnými, vyčnívajícími rameny nad koly“.
Audi rovněž slibuje, navzdory klesající linii střechy, velký vnitřní prostor. Cestovat ale budou moci jen čtyři lidé, pro další není uvnitř Q8 místo. Přesto si automobilka docela věří, protože v rámci vyšší třídy prý tímto modelem vytváří úplně nový segment. Jaká bude realita se dozvíme již za pár týdnů na autosalonu v Detroitu, kde si zatím stále jen koncept, avšak naznačující budoucí sériový model, odbude svou výstavní premiéru.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.