Stálicí mezi SUV je už od druhé poloviny devadesátých let Honda CR-V. Před pár týdny se v Americe představila její již pátá generace, která určitě bude chtít navázat na úspěchy svých předchůdců a udržet si titul nejprodávanějšího SUV tamního trhu. Startovací pozice je více než zajímavá, stejně tak i základní cena.
Zatímco nedávno představená Mazda CX-5 cílí na sportovněji smýšlející zákazníky, Honda CR-V, jezdící na úplně nové platformě, pravděpodobně zaujme spíše pohotověji naladěné řidiče. Stačí se podívat na mnohem konzervativnější design, ačkoliv třeba přední maska (poprvé s aktivními lamelami) je dynamická možná až moc. Za zajímavá se dají považovat skupinová světla ve tvaru písmene L, na opačném konci najdeme u linie Touring full-LED reflektory a již od základní výbavy LX také diody pro denní svícení ve tvaru křídla.
V porovnání s předchůdcem je novinka kratší a nižší, rozvor ale o něco narostl. V řeči konkrétních čísel to znamená, že CR-V má na délku 4587 milimetrů, na šířku 1854 milimetrů, na výšku 1679 milimetrů (o 10 milimetrů více s pohonem všech kol) a mezi nápravami najdeme 2659 milimetrů. Před koleny zadních cestujících je tak navíc 53 milimetrů. Zavazadlový prostor má v základním uspořádání 1110 litrů a po sklopení sedadel dokonce 2231 litrů, mezi příplatky pak nechybí elektrické víko pátých dveří.
Kabina překvapí například velkokapacitním TFT displejem uprostřed přístrojové desky. Středové konzole dominuje sedmipalcová obrazovka systému Display Audio s operačním systémem Android, navigací, integrací chytrých telefonů nebo rozhraním Apple CarPlay a Android Auto. Novinkou je u něj otočný ovladač hlasitosti, doplňují ho vedle ovládání dotykem i možnost hlasových povelů. Ve výbavě vybraných variant dále nechybí dálkové startování, dvouzonová automatická klimatizace, elektrická přední sedadla nebo vyhřívaná zrcátka.
Nejnižší výbava LX je spojená výhradně s 2.4litrovým zážehovým čtyřválcem o výkonu 137 kW (186 k) s točivým momentem 244 Nm. Standardem je bezestupňový automat CVT a pohon předních kol (spotřeba 8,4 l/100 km), za příplatek lze dostat i čtyřkolku (spotřeba 8,7 l/100 km). Vyšší linie EX, EX-L a Touring mají přeplňovanou čtyřválcovou patnáctistovku o výkonu 142 kW (193 k) s točivým momentem 243 Nm. Také ona má ve standardu CVT a pohon předních kol (spotřeba 7,8 l/100 km), pohon všech kol se spotřebou 8,1 l/100 km znamená příplatek 1300 dolarů (cca 33 700 korun). Jde mimochodem o stejnou částku jako u vstupního motoru.
Od druhého stupně EX je ve standardní výbavě soubor asistentů Honda Sensing, obsahující varování při opuštění silnice, adaptivní tempomat, hlídání dopravy za vozidlem, sledování mrtvého úhlu, monitorování bdělosti řidiče nebo automatická světla. Základní CR-V LX přijde na 24 045 dolarů (cca 623 000 korun), zmíněný stupeň EX začíná na 26 695 dolarech (cca 692 000 korun). Linie EX-L znamená základní cenu 29 195 dolarů (cca 757 000 korun) a konečně nejluxusnější provedení Touring je za 32 395 dolarů (cca 840 000 korun). Ceny platí pro pohon předních kol, přípatek za čtyřkolku je zmíněn výše. Příchod do Evropy se dá očekávat v průběhu příštího roku.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?