Stálicí mezi SUV je už od druhé poloviny devadesátých let Honda CR-V. Před pár týdny se v Americe představila její již pátá generace, která určitě bude chtít navázat na úspěchy svých předchůdců a udržet si titul nejprodávanějšího SUV tamního trhu. Startovací pozice je více než zajímavá, stejně tak i základní cena.
Zatímco nedávno představená Mazda CX-5 cílí na sportovněji smýšlející zákazníky, Honda CR-V, jezdící na úplně nové platformě, pravděpodobně zaujme spíše pohotověji naladěné řidiče. Stačí se podívat na mnohem konzervativnější design, ačkoliv třeba přední maska (poprvé s aktivními lamelami) je dynamická možná až moc. Za zajímavá se dají považovat skupinová světla ve tvaru písmene L, na opačném konci najdeme u linie Touring full-LED reflektory a již od základní výbavy LX také diody pro denní svícení ve tvaru křídla.
V porovnání s předchůdcem je novinka kratší a nižší, rozvor ale o něco narostl. V řeči konkrétních čísel to znamená, že CR-V má na délku 4587 milimetrů, na šířku 1854 milimetrů, na výšku 1679 milimetrů (o 10 milimetrů více s pohonem všech kol) a mezi nápravami najdeme 2659 milimetrů. Před koleny zadních cestujících je tak navíc 53 milimetrů. Zavazadlový prostor má v základním uspořádání 1110 litrů a po sklopení sedadel dokonce 2231 litrů, mezi příplatky pak nechybí elektrické víko pátých dveří.
Kabina překvapí například velkokapacitním TFT displejem uprostřed přístrojové desky. Středové konzole dominuje sedmipalcová obrazovka systému Display Audio s operačním systémem Android, navigací, integrací chytrých telefonů nebo rozhraním Apple CarPlay a Android Auto. Novinkou je u něj otočný ovladač hlasitosti, doplňují ho vedle ovládání dotykem i možnost hlasových povelů. Ve výbavě vybraných variant dále nechybí dálkové startování, dvouzonová automatická klimatizace, elektrická přední sedadla nebo vyhřívaná zrcátka.
Nejnižší výbava LX je spojená výhradně s 2.4litrovým zážehovým čtyřválcem o výkonu 137 kW (186 k) s točivým momentem 244 Nm. Standardem je bezestupňový automat CVT a pohon předních kol (spotřeba 8,4 l/100 km), za příplatek lze dostat i čtyřkolku (spotřeba 8,7 l/100 km). Vyšší linie EX, EX-L a Touring mají přeplňovanou čtyřválcovou patnáctistovku o výkonu 142 kW (193 k) s točivým momentem 243 Nm. Také ona má ve standardu CVT a pohon předních kol (spotřeba 7,8 l/100 km), pohon všech kol se spotřebou 8,1 l/100 km znamená příplatek 1300 dolarů (cca 33 700 korun). Jde mimochodem o stejnou částku jako u vstupního motoru.
Od druhého stupně EX je ve standardní výbavě soubor asistentů Honda Sensing, obsahující varování při opuštění silnice, adaptivní tempomat, hlídání dopravy za vozidlem, sledování mrtvého úhlu, monitorování bdělosti řidiče nebo automatická světla. Základní CR-V LX přijde na 24 045 dolarů (cca 623 000 korun), zmíněný stupeň EX začíná na 26 695 dolarech (cca 692 000 korun). Linie EX-L znamená základní cenu 29 195 dolarů (cca 757 000 korun) a konečně nejluxusnější provedení Touring je za 32 395 dolarů (cca 840 000 korun). Ceny platí pro pohon předních kol, přípatek za čtyřkolku je zmíněn výše. Příchod do Evropy se dá očekávat v průběhu příštího roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.