Když japonská automobilka Honda oznámila, že v budoucnu nepočítá s modelem Accord pro evropský trh, mnozí z nás si ťukali na čelo.
V době, kdy se na trhu perou stálice jako Volkswagen Passat, Škoda Superb nebo Audi A4 je Accord příjemným oživením a například americký trh stále svého Accorda má. Jistě, malé prodeje středně velkého sedanu se v posledních letech moc nevypláceli, jenže konkurenční Toyota Avensis tady s námi pořád je, a prodejní bestseller to také úplně není.
Možná i díky tlaku a poptávce ze strany zákazníků se Honda opět zamyslela a začala uvažovat o návratu Accordu do Evropy. Mnozí si řeknou, že stačí vzít americkou verzi a s drobnými úpravami jí poslat do Evropy, jenže tak lehké to vážně není. Automobilka musí vyvinout naprosto odlišnou verzi, což není žádný laciný krok.
Dobrou zprávou proto je, že ve vývoji je nová generace amerického Accordu. Ta by se mohla s drobnými odlišnostmi prodávat také v Evropě. Uvedení se očekává na podzim příštího roku, přičemž do Evropy by se mohla dostat ke konci téhož roku. Uvidíme tedy, zda se příští rok dočkáme nového soupeře na poli středně velkých sedanů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?