Německá firma Mercedes-Benz se s koncem letošního roku nijak nezastavila v představování novinek. Díky tomu jsme se tento týden mohli dozvědět nové zprávy o chystané sedmé generaci modelu SL. Nově je tady také speciální verze největšího kupé v nabídce.
Ta nese již zavedené označení Night Edition a pro velké S Coupe přináší navíc některé specifické úpravy designu a kabiny. Zatím se jedná o specialitu určenou pro evropský trh, ovšem postupem času se tenhle nový kousek dostane i do USA.
V plánu je uvést verze S 400 4Matic, S 500 a S 500 4Matic. Všechny ponesou nálepku Night Edition a na jejich premiéru se můžete zaletět podívat na lednový autosalon v Detroitu. Právě tam bude "noční" eSko Coupe k vidění, přičemž o tři měsíce později se spustí možnost jeho objednávky.
A co vše se s příchodem "noční edice" změní? Po stránce exteriéru najdou majitelé na svém autě leskle černou mřížku chladiče, speciální tmavá 20palcová kola AMG s leštěnými ráfky a chybět nesmí ani sportovní body kit karoserie. Samotná karoserie může na přání zákazníka dostat matný šedý lak Magno.
V kabině se ocitnou prahové lišty s nápisem edice, sportovní volant s logem AMG v kůži Nappa a posádku jistě potěší dekory a obložení z lesklého topolového dřeva. Nápisy edice na palubní desce jsou samozřejmostí.
Novinka se jménem Night Edition bude dostupná s nejméně třílitrovým šestiválcem o výkonu 367 koní a točivém momentu 500 Nm. Vyšší specifikace S 500 a S 500 4Matic mají pod kapotou 4,6litrový osmiválec s výkonem 455 koní a točivým momentem 700 Nm. Není proto divu, že nejvyšší maximální rychlost je u všech třech verzí obvyklých elektronicky omezených 250 km/h.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?