Německá firma Mercedes-Benz se s koncem letošního roku nijak nezastavila v představování novinek. Díky tomu jsme se tento týden mohli dozvědět nové zprávy o chystané sedmé generaci modelu SL. Nově je tady také speciální verze největšího kupé v nabídce.
Ta nese již zavedené označení Night Edition a pro velké S Coupe přináší navíc některé specifické úpravy designu a kabiny. Zatím se jedná o specialitu určenou pro evropský trh, ovšem postupem času se tenhle nový kousek dostane i do USA.
V plánu je uvést verze S 400 4Matic, S 500 a S 500 4Matic. Všechny ponesou nálepku Night Edition a na jejich premiéru se můžete zaletět podívat na lednový autosalon v Detroitu. Právě tam bude "noční" eSko Coupe k vidění, přičemž o tři měsíce později se spustí možnost jeho objednávky.
A co vše se s příchodem "noční edice" změní? Po stránce exteriéru najdou majitelé na svém autě leskle černou mřížku chladiče, speciální tmavá 20palcová kola AMG s leštěnými ráfky a chybět nesmí ani sportovní body kit karoserie. Samotná karoserie může na přání zákazníka dostat matný šedý lak Magno.
V kabině se ocitnou prahové lišty s nápisem edice, sportovní volant s logem AMG v kůži Nappa a posádku jistě potěší dekory a obložení z lesklého topolového dřeva. Nápisy edice na palubní desce jsou samozřejmostí.
Novinka se jménem Night Edition bude dostupná s nejméně třílitrovým šestiválcem o výkonu 367 koní a točivém momentu 500 Nm. Vyšší specifikace S 500 a S 500 4Matic mají pod kapotou 4,6litrový osmiválec s výkonem 455 koní a točivým momentem 700 Nm. Není proto divu, že nejvyšší maximální rychlost je u všech třech verzí obvyklých elektronicky omezených 250 km/h.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.