Německá firma Mercedes-Benz se s koncem letošního roku nijak nezastavila v představování novinek. Díky tomu jsme se tento týden mohli dozvědět nové zprávy o chystané sedmé generaci modelu SL. Nově je tady také speciální verze největšího kupé v nabídce.
Ta nese již zavedené označení Night Edition a pro velké S Coupe přináší navíc některé specifické úpravy designu a kabiny. Zatím se jedná o specialitu určenou pro evropský trh, ovšem postupem času se tenhle nový kousek dostane i do USA.
V plánu je uvést verze S 400 4Matic, S 500 a S 500 4Matic. Všechny ponesou nálepku Night Edition a na jejich premiéru se můžete zaletět podívat na lednový autosalon v Detroitu. Právě tam bude "noční" eSko Coupe k vidění, přičemž o tři měsíce později se spustí možnost jeho objednávky.
A co vše se s příchodem "noční edice" změní? Po stránce exteriéru najdou majitelé na svém autě leskle černou mřížku chladiče, speciální tmavá 20palcová kola AMG s leštěnými ráfky a chybět nesmí ani sportovní body kit karoserie. Samotná karoserie může na přání zákazníka dostat matný šedý lak Magno.
V kabině se ocitnou prahové lišty s nápisem edice, sportovní volant s logem AMG v kůži Nappa a posádku jistě potěší dekory a obložení z lesklého topolového dřeva. Nápisy edice na palubní desce jsou samozřejmostí.
Novinka se jménem Night Edition bude dostupná s nejméně třílitrovým šestiválcem o výkonu 367 koní a točivém momentu 500 Nm. Vyšší specifikace S 500 a S 500 4Matic mají pod kapotou 4,6litrový osmiválec s výkonem 455 koní a točivým momentem 700 Nm. Není proto divu, že nejvyšší maximální rychlost je u všech třech verzí obvyklých elektronicky omezených 250 km/h.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.