Do aukce jde v zahraničí jedno hodně vzácné a také drahé Porsche. Jedná se o jednokusový prototyp, který má v rodném listě rok výroby 1964 a chybí mu střecha.
Porsche totiž ve výše zmíněném roce vyrobilo model s číslem 901. Jedná se o otevřený prototyp, který byl vlastně předchůdcem modelu 911 se skládací střechou. Tenhle červený kousek půjde příští rok v únoru do dražby v Paříži. Jedná se defacto o jediné kabrio ze slavné rodiny modelu 911, přičemž jeho stavbu má na svědomí známá karosářská společnost Karmann.
Přitom klasické seriové Porsche 911 Cabriolet se dostalo do produkce až v roce 1982. To přispívá k velmi vysoké hodnotě modelu 901. Podle aukční společnosti RM Auctions se očekává, že výsledná suma za tento skvost může činit ve výsledku něco kolem 850 tisíc eur. To je sice poměrně dost, jenže za zachovalý jedinečný kabriolet na světě se zkrátka platí...
Při detailním zkoumání snímků si sice lze všimnout stop potom, jak na voze pracoval zub času, jenže důležité je, že auto naprosto nezrezlo a má vše plně fukční. Na zadní nápravu tak stále jde výkon 130 koní, jenž má na starosti plochý dvoulitrový benzinový šestiválec. S motorem pak spolupracuje pětistupňový manuál.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.