Mnoho lidí došli k závěru, že nejlepší BMW s logem M je v současnosti to nejmenší. Jedná se o M2, které dle mnohých nabídne hodně muziky za málo peněz. Asi proto není divu, že o tohohle prcka je velký zájem a nově se na něj podívala tuningová firma Dahler.
Někoho by nemusel potešit fakt, že aktuálně je M k dispozici pouze jako kupé a jen s pár laky karoserie. Někomu by proto mohla chybět otevřená v verze kabriolet. Ta má sice oficiálně dorazit, jenže hned to určitě nebude. A z toho důvodu je na světě firma Dahler.
Ten si vzal jeden bílý kousek klasické sportovní dvojky a jednoduše jí velmi pečlivě odstranil střechu. Výsledek vidíte v přiložené fotogalerii, tohle auto vypadá ve sněhově bílém laku naprosto úchvatně. Nenechte se ale klamat, za oběť totiž nepadla nová M2. To by u Dahleru byly trošku blázni.
Na stavbu kabria byla použita verze M235i. Na její karoserii pak byly nainstalovány díly z nové M2. Patří mezi ně mnohem širší blatníky, nové nárazníky, boční prahy, zpětná zrcátka anebo kola. Pod kapotou to ovšem o něco horší, ale nikoliv špatné.
Tam se nachází klasický šestiválcový 3litrový motor. V první fázi nabídne otevřená M2 Convertible 408 koní a 580 Nm. Druhá výkonnostní etapa přidá dalších 11 koní a dojde ke zvýšení točivého momentu o 30 Nm. Mimochodem, tohle kabrio může dosáhnout maximálky až 300 km / h, jelikož přišlo o omezovač rychlosti. Nezbytnou součástí rychlé jízdy je také podvozek.
Ten dostal nové pružiny a tlumiče, přičemž jdou nastavit v 16 úrovních odrazu a komprese. Co se týče interiéru, zde najdeme některé charakteristické prvky z katalofu M Performance. Patří mezi ně sportovní volant a kratší řadicí páka. Vše doplňuje sada nášlapů pedálů z nerezové oceli.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?