Mnoho lidí došli k závěru, že nejlepší BMW s logem M je v současnosti to nejmenší. Jedná se o M2, které dle mnohých nabídne hodně muziky za málo peněz. Asi proto není divu, že o tohohle prcka je velký zájem a nově se na něj podívala tuningová firma Dahler.
Někoho by nemusel potešit fakt, že aktuálně je M k dispozici pouze jako kupé a jen s pár laky karoserie. Někomu by proto mohla chybět otevřená v verze kabriolet. Ta má sice oficiálně dorazit, jenže hned to určitě nebude. A z toho důvodu je na světě firma Dahler.
Ten si vzal jeden bílý kousek klasické sportovní dvojky a jednoduše jí velmi pečlivě odstranil střechu. Výsledek vidíte v přiložené fotogalerii, tohle auto vypadá ve sněhově bílém laku naprosto úchvatně. Nenechte se ale klamat, za oběť totiž nepadla nová M2. To by u Dahleru byly trošku blázni.
Na stavbu kabria byla použita verze M235i. Na její karoserii pak byly nainstalovány díly z nové M2. Patří mezi ně mnohem širší blatníky, nové nárazníky, boční prahy, zpětná zrcátka anebo kola. Pod kapotou to ovšem o něco horší, ale nikoliv špatné.
Tam se nachází klasický šestiválcový 3litrový motor. V první fázi nabídne otevřená M2 Convertible 408 koní a 580 Nm. Druhá výkonnostní etapa přidá dalších 11 koní a dojde ke zvýšení točivého momentu o 30 Nm. Mimochodem, tohle kabrio může dosáhnout maximálky až 300 km / h, jelikož přišlo o omezovač rychlosti. Nezbytnou součástí rychlé jízdy je také podvozek.
Ten dostal nové pružiny a tlumiče, přičemž jdou nastavit v 16 úrovních odrazu a komprese. Co se týče interiéru, zde najdeme některé charakteristické prvky z katalofu M Performance. Patří mezi ně sportovní volant a kratší řadicí páka. Vše doplňuje sada nášlapů pedálů z nerezové oceli.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.