Mysleli jste si, že zběsilé a rázně okořeněné BMW M4 GTS je ostře limitovanou edicí? Nejste jediní, kdo zastával tenhle názor, jenže poslední dobou se ukazuje, že vše je trošku "jinak".
M4 v této edici mělo nabízí celou řadu aerodynamických prvků navíc, oranžové konstrastní zbarvení a jeho motor dostal pořádnou dávku koní navíc a vstřikování vody do sání. Díky tomu není divu, že stádo 500 koní nebylo určeno pro každého.
Jenže jeden a půl tuny vážící ostřejší M4 se tak nějak zapomněla přestat vyrábět a překročila počet původně plánovaných 700 kusů. Tahle raketa pak slibuje zrychlení z nuly na stovku za 3,8 sekundy, přičemž ani jeho cena nepatří zrovna k těm nízkým.
Ono zaplatit za jeden extra divoký rychlý bavorák skoro 3,9 milionu Kč není úplně snadné ani pro bohatší obyvatele naší země. I tak se ale na našlo dost zájemců, co si byli schopni ještě připlatit. To jim mělo zajistit, že jejich klenot bude v jejich garáži stát dříve než ostatním, co zaplatili "jen" cenu auta.
V USA se celá situace dostala až do absurdna, takže nebylo ničím zvláštním, vidět u některých dealerů BMW ceník s částkou 334 tisíc dolarů, což je skoro 8,4 milionu korun! To je víc, než plně vybavené a ultra rychlé BMW M760i xDrive. Amerika navíc měla dostat jen 300 kusů z celkové produkce. I tenhle hraniční počet se však nedávno prolomil.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.