Mysleli jste si, že zběsilé a rázně okořeněné BMW M4 GTS je ostře limitovanou edicí? Nejste jediní, kdo zastával tenhle názor, jenže poslední dobou se ukazuje, že vše je trošku "jinak".
M4 v této edici mělo nabízí celou řadu aerodynamických prvků navíc, oranžové konstrastní zbarvení a jeho motor dostal pořádnou dávku koní navíc a vstřikování vody do sání. Díky tomu není divu, že stádo 500 koní nebylo určeno pro každého.
Jenže jeden a půl tuny vážící ostřejší M4 se tak nějak zapomněla přestat vyrábět a překročila počet původně plánovaných 700 kusů. Tahle raketa pak slibuje zrychlení z nuly na stovku za 3,8 sekundy, přičemž ani jeho cena nepatří zrovna k těm nízkým.
Ono zaplatit za jeden extra divoký rychlý bavorák skoro 3,9 milionu Kč není úplně snadné ani pro bohatší obyvatele naší země. I tak se ale na našlo dost zájemců, co si byli schopni ještě připlatit. To jim mělo zajistit, že jejich klenot bude v jejich garáži stát dříve než ostatním, co zaplatili "jen" cenu auta.
V USA se celá situace dostala až do absurdna, takže nebylo ničím zvláštním, vidět u některých dealerů BMW ceník s částkou 334 tisíc dolarů, což je skoro 8,4 milionu korun! To je víc, než plně vybavené a ultra rychlé BMW M760i xDrive. Amerika navíc měla dostat jen 300 kusů z celkové produkce. I tenhle hraniční počet se však nedávno prolomil.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.