Je tady konec amerických muscle cars? Dodge Challenger nyní hrabe všemi čtyřmi

Dodge Challenger GT AWD je prvním muscle kupé s pohonem všech kol.
Dodge Challenger GT AWD je prvním muscle kupé s pohonem všech kol., foto: Dodge
ar6 9. prosince 2016 00:02
Sdílej:

Současné muscle cars s karosérií kupé, v užším slova smyslu tedy Dodge Challenger, Ford Mustang a Chevrolet Camaro, se až donedávna vyznačovaly pohonem zadních kol a motory s nejméně šesti válci. Druhou premisu „zabil“ příchod aktuálních generací Mustangu a Camara s přeplňovanými čtyřválci a nyní končí i ta první. Dodge Challenger totiž dostal pohon všech kol.

Prodeje Dodge Challenger za soupeři od Fordu a Chevroletu malinko zaostávají, na čemž má jistě podíl i stáří vozu s beranem na kapotě. Zvýšit atraktivitu by tak měl pohon všech kol, který se u muscle kupé objevuje vůbec poprvé. Premiéru mezi soudobými muscle cars ale tak úplně nemá, najdeme jej totiž v nabídce Dodge Charger, od nějž nakonec řešení pro kupé pochází. Znamená to, že při běžných podmínkách je výkon posílán na zadní nápravu, při ztrátě přilnavosti ale elektronika dokáže bleskově připojit i přední nápravu. Především v zimě by to mohlo znamenat velice zajímavou porci zábavy na zasněženém parkovišti.

V útrobách Challengeru GT AWD pracuje 3.6litrový šestiválec Pentastar o výkonu 227 kW (309 k) při 6350 ot./min s točivým momentem 363 Nm při 4800 ot./min. Čtyřkolka exkluzivně spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou, která nově dostala řazení pomocí pádel pod volantem a specifický režim Sport. Ten zrychluje změnu jednotlivých stupňů a posouvá otáčky o něco výše, čímž se zlepšuje dynamika kupé. Zajímavostí je úplně vypínatelná kontrola stability. Tlačítkem Super Track Pak řidič aktivuje systém launch control a též Dodge Performance Pages. Na 8,4palcové obrazovce multimediálního systému se tak zobrazují důležitá jízdní data.

S pohonem obou náprav jsou dále spojeny celoroční pneumatiky na 19palcových litých kolech, mlhovky, decentní zadní spoiler, zadní parkovací senzory a couvací kamery. Uvnitř nechybí čalounění kůží Nappa, vyhřívání a ventilace předních sedadel, vyhřívaný volant, audio Alpine se šesti reproduktory nebo již zmíněný systém UConnect s 8,4palcovou obrazovkou, Apple CarPlay i Android Auto. Za příplatek 995 dolarů (cca 25 000 korun) je dodáván balíček GT Interior se sportovními sedadly v kombinaci Alcantary a kůže Nappa, sportovním volantem nebo rádiem Alpine s devíti reproduktory. Cena samotného vozu je 33 395 dolarů (cca 839 000 korun), výroba začne příští rok v lednu a první zákazníci jej dostanou v prvním čtvrtletí roku 2017.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.