Ne každý movitejší zájemce o nový vůz touží po velkém SUV se znáčkem Porsche a označením Cayenne. Již nějaký ten čas tady existuje náhrada v podobě menšího modelu Macan.
Nikdo asi nečekal, že s příchodem sportovně naladěných motorů pod kapotou Macanu přijde časem i benzínový dvoulitrový čtyřválec. Ten se ukázal jak v Číně, tak letos i na trhu v USA. A právě tam se stalo něco, co asi nikdo nečekal.
Porsche Macan 2,0 Turbo se totiž od uvedení v červenci stalo prodejním trhákem! Dokonce se hovoří o tom, že původní dvacetiprocentní plán prodejů je díky zájmu ze strany veřejnosti takřka dvojnásobný. To vlastně znamená, že dvoulitrový Macan je prodávanější než jakákoliv jeho další verze.
V USA se Macanu podařil sesadit z první prodejní příčky větší Cayenne, a to je už celkem co říct. Během letošního ledna až prosince si pak podle statistik koupilo Macan přesně 17 536 zákazníků. Ve srovnání s ním si Cayenne koupilo "pouz" 14 284 zájemců. To může být způsobeno nejen větší cenovkou, ale také faktem, že za rok přijde jeho nástupce.
A jak je prodávaný Macan v Evropě? Zde je situace podobná trhu v Americe. Tak například za letošní říjen se prodalo 5 352 kusů Macanu, ale u Cayennu to bylo jen 1 412 kusů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.