Ne každý movitejší zájemce o nový vůz touží po velkém SUV se znáčkem Porsche a označením Cayenne. Již nějaký ten čas tady existuje náhrada v podobě menšího modelu Macan.
Nikdo asi nečekal, že s příchodem sportovně naladěných motorů pod kapotou Macanu přijde časem i benzínový dvoulitrový čtyřválec. Ten se ukázal jak v Číně, tak letos i na trhu v USA. A právě tam se stalo něco, co asi nikdo nečekal.
Porsche Macan 2,0 Turbo se totiž od uvedení v červenci stalo prodejním trhákem! Dokonce se hovoří o tom, že původní dvacetiprocentní plán prodejů je díky zájmu ze strany veřejnosti takřka dvojnásobný. To vlastně znamená, že dvoulitrový Macan je prodávanější než jakákoliv jeho další verze.
V USA se Macanu podařil sesadit z první prodejní příčky větší Cayenne, a to je už celkem co říct. Během letošního ledna až prosince si pak podle statistik koupilo Macan přesně 17 536 zákazníků. Ve srovnání s ním si Cayenne koupilo "pouz" 14 284 zájemců. To může být způsobeno nejen větší cenovkou, ale také faktem, že za rok přijde jeho nástupce.
A jak je prodávaný Macan v Evropě? Zde je situace podobná trhu v Americe. Tak například za letošní říjen se prodalo 5 352 kusů Macanu, ale u Cayennu to bylo jen 1 412 kusů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.