Ne každý movitejší zájemce o nový vůz touží po velkém SUV se znáčkem Porsche a označením Cayenne. Již nějaký ten čas tady existuje náhrada v podobě menšího modelu Macan.
Nikdo asi nečekal, že s příchodem sportovně naladěných motorů pod kapotou Macanu přijde časem i benzínový dvoulitrový čtyřválec. Ten se ukázal jak v Číně, tak letos i na trhu v USA. A právě tam se stalo něco, co asi nikdo nečekal.
Porsche Macan 2,0 Turbo se totiž od uvedení v červenci stalo prodejním trhákem! Dokonce se hovoří o tom, že původní dvacetiprocentní plán prodejů je díky zájmu ze strany veřejnosti takřka dvojnásobný. To vlastně znamená, že dvoulitrový Macan je prodávanější než jakákoliv jeho další verze.
V USA se Macanu podařil sesadit z první prodejní příčky větší Cayenne, a to je už celkem co říct. Během letošního ledna až prosince si pak podle statistik koupilo Macan přesně 17 536 zákazníků. Ve srovnání s ním si Cayenne koupilo "pouz" 14 284 zájemců. To může být způsobeno nejen větší cenovkou, ale také faktem, že za rok přijde jeho nástupce.
A jak je prodávaný Macan v Evropě? Zde je situace podobná trhu v Americe. Tak například za letošní říjen se prodalo 5 352 kusů Macanu, ale u Cayennu to bylo jen 1 412 kusů.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?