Ne každý movitejší zájemce o nový vůz touží po velkém SUV se znáčkem Porsche a označením Cayenne. Již nějaký ten čas tady existuje náhrada v podobě menšího modelu Macan.
Nikdo asi nečekal, že s příchodem sportovně naladěných motorů pod kapotou Macanu přijde časem i benzínový dvoulitrový čtyřválec. Ten se ukázal jak v Číně, tak letos i na trhu v USA. A právě tam se stalo něco, co asi nikdo nečekal.
Porsche Macan 2,0 Turbo se totiž od uvedení v červenci stalo prodejním trhákem! Dokonce se hovoří o tom, že původní dvacetiprocentní plán prodejů je díky zájmu ze strany veřejnosti takřka dvojnásobný. To vlastně znamená, že dvoulitrový Macan je prodávanější než jakákoliv jeho další verze.
V USA se Macanu podařil sesadit z první prodejní příčky větší Cayenne, a to je už celkem co říct. Během letošního ledna až prosince si pak podle statistik koupilo Macan přesně 17 536 zákazníků. Ve srovnání s ním si Cayenne koupilo "pouz" 14 284 zájemců. To může být způsobeno nejen větší cenovkou, ale také faktem, že za rok přijde jeho nástupce.
A jak je prodávaný Macan v Evropě? Zde je situace podobná trhu v Americe. Tak například za letošní říjen se prodalo 5 352 kusů Macanu, ale u Cayennu to bylo jen 1 412 kusů.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.