Před měsícem jsme vás informovali, že ze slavného podniku 24h Le Mans odešla kvůli finančním úsporám německá Audi. Společně s tím se objevila zpráva, že její místo možná nahradí francouzský Peugeot.
Ten již jednou z podniku Le Mans odešel, jenže po odchodu Audi je mnohem více místa pro soupeření. Defacto by se v případě nasazení slušně jezdícího (a spolehlivého) monopostu, mohl Peugeot měřit s rivaly, kterými jsou značky Porsche a Toyota. Pokud by vše dopadlo dobře, za dva roky by se mohly první Peugeoty objevit na tratích.
Někteří lobbisté si navíc hodně přejí, aby se do kategorie LMP1 vrátil právě Peugeot. Podle dostupných zpráv je připraven na jeho restart kariéry okolo 80 milionů eur, což nejsou zrovna malé drobné. Problémem je však to, že k tomu, aby Peugeot dokázal vyhrát, potřebuje na kvalitní jezdce, techniku a vývoj skoro dvojnásobek. Teprve pak bude jistota, že se investice vrátí.
V dřívějších dobách přitom tahle značka nebyla úplně marná. Její vozy typu 905 a 908 HDI FAP uměly konkurenci dostat pod pěkný tlak. Jenže po nástupu nových Audin R18 se jim zas tak moc nedařilo. Není proto divu, že po jejím odchodu je zas o něco větší šance soupeřit s konkurencí.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.