Před měsícem jsme vás informovali, že ze slavného podniku 24h Le Mans odešla kvůli finančním úsporám německá Audi. Společně s tím se objevila zpráva, že její místo možná nahradí francouzský Peugeot.
Ten již jednou z podniku Le Mans odešel, jenže po odchodu Audi je mnohem více místa pro soupeření. Defacto by se v případě nasazení slušně jezdícího (a spolehlivého) monopostu, mohl Peugeot měřit s rivaly, kterými jsou značky Porsche a Toyota. Pokud by vše dopadlo dobře, za dva roky by se mohly první Peugeoty objevit na tratích.
Někteří lobbisté si navíc hodně přejí, aby se do kategorie LMP1 vrátil právě Peugeot. Podle dostupných zpráv je připraven na jeho restart kariéry okolo 80 milionů eur, což nejsou zrovna malé drobné. Problémem je však to, že k tomu, aby Peugeot dokázal vyhrát, potřebuje na kvalitní jezdce, techniku a vývoj skoro dvojnásobek. Teprve pak bude jistota, že se investice vrátí.
V dřívějších dobách přitom tahle značka nebyla úplně marná. Její vozy typu 905 a 908 HDI FAP uměly konkurenci dostat pod pěkný tlak. Jenže po nástupu nových Audin R18 se jim zas tak moc nedařilo. Není proto divu, že po jejím odchodu je zas o něco větší šance soupeřit s konkurencí.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?