Před měsícem jsme vás informovali, že ze slavného podniku 24h Le Mans odešla kvůli finančním úsporám německá Audi. Společně s tím se objevila zpráva, že její místo možná nahradí francouzský Peugeot.
Ten již jednou z podniku Le Mans odešel, jenže po odchodu Audi je mnohem více místa pro soupeření. Defacto by se v případě nasazení slušně jezdícího (a spolehlivého) monopostu, mohl Peugeot měřit s rivaly, kterými jsou značky Porsche a Toyota. Pokud by vše dopadlo dobře, za dva roky by se mohly první Peugeoty objevit na tratích.
Někteří lobbisté si navíc hodně přejí, aby se do kategorie LMP1 vrátil právě Peugeot. Podle dostupných zpráv je připraven na jeho restart kariéry okolo 80 milionů eur, což nejsou zrovna malé drobné. Problémem je však to, že k tomu, aby Peugeot dokázal vyhrát, potřebuje na kvalitní jezdce, techniku a vývoj skoro dvojnásobek. Teprve pak bude jistota, že se investice vrátí.
V dřívějších dobách přitom tahle značka nebyla úplně marná. Její vozy typu 905 a 908 HDI FAP uměly konkurenci dostat pod pěkný tlak. Jenže po nástupu nových Audin R18 se jim zas tak moc nedařilo. Není proto divu, že po jejím odchodu je zas o něco větší šance soupeřit s konkurencí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.