Před měsícem jsme vás informovali, že ze slavného podniku 24h Le Mans odešla kvůli finančním úsporám německá Audi. Společně s tím se objevila zpráva, že její místo možná nahradí francouzský Peugeot.
Ten již jednou z podniku Le Mans odešel, jenže po odchodu Audi je mnohem více místa pro soupeření. Defacto by se v případě nasazení slušně jezdícího (a spolehlivého) monopostu, mohl Peugeot měřit s rivaly, kterými jsou značky Porsche a Toyota. Pokud by vše dopadlo dobře, za dva roky by se mohly první Peugeoty objevit na tratích.
Někteří lobbisté si navíc hodně přejí, aby se do kategorie LMP1 vrátil právě Peugeot. Podle dostupných zpráv je připraven na jeho restart kariéry okolo 80 milionů eur, což nejsou zrovna malé drobné. Problémem je však to, že k tomu, aby Peugeot dokázal vyhrát, potřebuje na kvalitní jezdce, techniku a vývoj skoro dvojnásobek. Teprve pak bude jistota, že se investice vrátí.
V dřívějších dobách přitom tahle značka nebyla úplně marná. Její vozy typu 905 a 908 HDI FAP uměly konkurenci dostat pod pěkný tlak. Jenže po nástupu nových Audin R18 se jim zas tak moc nedařilo. Není proto divu, že po jejím odchodu je zas o něco větší šance soupeřit s konkurencí.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?