Jestliže vám připadá, že standardní Bentley Mulsanne není ničím výjimečným, pak možná změníte názor v případě, že se budete více informovat o jeho nové temné edici.
Ta dostala název Bamford X a je doslova stvořena pro milovníky černé barvy. S tímhle autem si tak není radno zahrávat, protože vypadá, jako by přišlo na návštěvu z pekla. Edice Bamford X je posledním výtvorem divize Mulliner, ovšem na úpravě vozu spolupracoval i majitel hodinářské firmy George Bamford.
Ten dokáže nabídnout movitým klientům hodinky vyrobené přesně podle jejich požadavků a vkusu. K tomu se nyní přidává černá edice luxusního Bentley, které se doslova vyžívá v černém barevném schématu. Už jen karoserie nese lak Deep Beluga Black. Vše je podpořeno černými velkými litými koly a doplňky karoserie v barvě Military Grade Titan.
V kabině se pro změnu objeví decentní dekory z nerezové oceli a nechybí pár prvků v třpytivé černé "Darkware". Když si k tomu přidáte v té samé barvě čalouněná kožená sedadla s možností výhřevu, podpisy samotného Bamforda, loga edice, speciální úložné prostory pro drobnosti a na míru šité podlahové rohože, máte dokonalé "černé" dílo.
O jeho brutalitě ovšem nesvědčí jen vzhled. Pod jeho kapotou se totiž ukrývá někomu dosti známý 6,75litrový twin-turbo osmiválec. Ten nabízí výkon 537 koňských sil a točivý moment 1100 Nm. Ani není divu, že tohle monstrum měřící přes pět metrů, nabídne zrychlení z nuly na stovku za 4,9 sekundy. Nejvyšší maximální rychlost pak činí 305 km / h.
Naprostou specialitou je přenosný držák z uhlíkových vláken na hodinky z kolekce Bamford. Právě na tomto modelu je podle Bamforda vidět, jak moc velký pojem je pro firmu Bentley slovo personalizace. Prakticky totiž neexistuje prvek, který by jste nemohli do Mulsanne dostat (nebavíme-li se o držácích na útočné pušky a dalších šílenostech).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.