Jestliže vám připadá, že standardní Bentley Mulsanne není ničím výjimečným, pak možná změníte názor v případě, že se budete více informovat o jeho nové temné edici.
Ta dostala název Bamford X a je doslova stvořena pro milovníky černé barvy. S tímhle autem si tak není radno zahrávat, protože vypadá, jako by přišlo na návštěvu z pekla. Edice Bamford X je posledním výtvorem divize Mulliner, ovšem na úpravě vozu spolupracoval i majitel hodinářské firmy George Bamford.
Ten dokáže nabídnout movitým klientům hodinky vyrobené přesně podle jejich požadavků a vkusu. K tomu se nyní přidává černá edice luxusního Bentley, které se doslova vyžívá v černém barevném schématu. Už jen karoserie nese lak Deep Beluga Black. Vše je podpořeno černými velkými litými koly a doplňky karoserie v barvě Military Grade Titan.
V kabině se pro změnu objeví decentní dekory z nerezové oceli a nechybí pár prvků v třpytivé černé "Darkware". Když si k tomu přidáte v té samé barvě čalouněná kožená sedadla s možností výhřevu, podpisy samotného Bamforda, loga edice, speciální úložné prostory pro drobnosti a na míru šité podlahové rohože, máte dokonalé "černé" dílo.
O jeho brutalitě ovšem nesvědčí jen vzhled. Pod jeho kapotou se totiž ukrývá někomu dosti známý 6,75litrový twin-turbo osmiválec. Ten nabízí výkon 537 koňských sil a točivý moment 1100 Nm. Ani není divu, že tohle monstrum měřící přes pět metrů, nabídne zrychlení z nuly na stovku za 4,9 sekundy. Nejvyšší maximální rychlost pak činí 305 km / h.
Naprostou specialitou je přenosný držák z uhlíkových vláken na hodinky z kolekce Bamford. Právě na tomto modelu je podle Bamforda vidět, jak moc velký pojem je pro firmu Bentley slovo personalizace. Prakticky totiž neexistuje prvek, který by jste nemohli do Mulsanne dostat (nebavíme-li se o držácích na útočné pušky a dalších šílenostech).
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.