BMW má v současné době hned několik sportovních verzí svých klasických modelů s logem M. Vše se ovšem změní v příštích několika letech, alespoň podle viceprezidenta prodeje a marketingu.
Ten prozradil, že do několika let máme čekat velký nárůst sportovních vozidel typu SUV s písmenkem M v názvu. Stalo se tak pár dní poté, co ta samá automobilka prozradila, že si nechala registrovat slavné označení ostrých modelů CS.
Jako první na řadě má být zcela nové BMW X3 M. To bylo již několikrát spatřeno v "maskovacím obleku" na slavném Nürburgringu, přičemž uvedení do prodeje je v plánu na konci příštího roku. S velkou pravděpodobností pak o další půl rok později přijde o něco dravěji vypadající X4 M.
Podle zástupců značky můžeme takřka na sto procent čekat ostrou verzi nového modelu X2. Dost možná se stane i to, že Mkovou plaketu dostane nejmenší z rodu X, kterým je model X1. At už to tedy bude jakkoliv, například divize Mercedes-AMG by se měla připravit na to, že jí bavorák půjde po krku.
Za zmínku ovšem stojí fakt, že edice s písmenem M v názvu se nebude nacházet v každé modelové řadě. Čtení mezi řádky tedy prozradí, že rodinně zaměřené BMW 2 Active Tourer a jeho větší sedmimístný bratr Gran Tourer nebude mít plnohodnotnou sportovní verzi. Tu do jisté míry nahradí balíček M Sport, jenž vizáž rodinného bavoráku zkrášlí podobným způsobem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.