Německá automobilka Mercedes-Benz dosáhla letos velkého úspěchu. Ten se vztahuje na legendární model G, přičemž rok 2016 je vlastně posledním, kdy se vyrábí jeho távající generace.
A o jaký úspěch se jedná? Jen za letošek totiž výrobce vypustil z továrny dvacet tisíc kusů stávajícího géčka. Společně s tím značka dosáhla historicky nejvyšších prodejů, což může souviset se strachem ze strany zákazníků, jaká vlastně bude nadcházející nová generace vozu.
Přitom je to už 37 let, kdy vlastně na silnice vyjela první podoba slavného mastodonta, jenž má pověst nezničitelného siláka. Poprvé sjel nesmrtelný terénní vůz z výrobní linky už v roce 1979. Zajímavostí je, že zkratka G pochází z německého slova Geländewagen.
Od počátku výroby v roce 1979 se k zákazníkům dostalo více než čtvrt milionu vozů. Příběh slavného terénního auta ale nebude končit s koncem letošního roku. Stávající generace W463 se totiž nahradí dlouho probíranou třídou G (W464)
Kromě toho, že novinka zhubne na váze okolo 300 až 400 kg, máme údajně čekat stále stejný, ač do jisté míry vyhlazenější krabicovitý design. Prakticky tak dojde jen na větší kosmetické změny, ovšem nečekejme žádnou novou jinak tvarovanou karoserii. O 100 mm naroste šířka vozu, to aby se v kabině rozměrnější majitelé cítili vzdušněji.
Co se týče motorizací, pod kapotou nové generace Géčka najdeme všechny aktuální motorizace, včetně zcela nového třílitrového naftového šestiválce, který bude převzat z modelu třídy E. Společně s tím se zachovají dovednosti v terénu a změnou projde i odlhučnění kabiny a motoru.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?