Tak, jako česká policie má ve své flotile ve velké míře vozidla výroby Škoda Auto, policisté ve Švédsku si rádi užívají auta značky Volvo. Je to vlastně tradice již od roku 1929 a tak není divu, že dneškem se její vozový park rozrostl o doslova pořádnou novinku.
Zmíněnou velkou novinkou je velký kombík s označením V90. Jeho základem je sedan s označením S90, jenž si za poslední dobu odnáší nemalý počet pochval ohledně svého nadmíru krásného vzhledu. Co na tom, že pod jeho kapotou nejspíše nikdy nenajdeme pořádný šestiválec, díky solidní výbavě, plavnému podvozku a vynikajícímu komfortu se tak nějak zapomnělo na fakt, že luxusní auto a čtyřválec vlastně není až zas tak moc dobrá kombinace.
Zpět ale k nové policejní posile ve Švédsku. Policejní kombík s logem Volva dostal pro nasazení do služby patřičné úpravy. Těmi prošel podvozek, který byl do jisté míry přitvrzen. Zesíleny byly brzdy a jestli se motory V90ky dočkaly navýšení výkonu, k tomu se zatím nikdo nevyjádřil.
Možná se k tomu nikdy nikdo nevyjádří, protože i kdyby se pod kapotou V90 nacházel standardní vrcholný naftový čtyřválec, bude mít přes 230 koní výkonu a točivý moment 480 Nm. Co se týče výbavy, v kabině prý nebude chybět komunikační zařízení s centrálou a sada úchytů na policejní vybavení.
REPORTÁŽ: Byly jsme u vyhlášení ankety České Auto + rychlotest Volva S90
Nám nezbývá nic jiného než jen dodat, že Švédům do jisté míry závidíme. Je to pár dní zpátky, co jsme mohli projet nové Volvo S90 s vrcholným naftovým motorem s označením D5, pričemž za krátkou chvíli na nás tenhle luxusem nabitý Švéd udělal obrovský dojem.
Pokud se ptáte, kdy se rozroste vozový park švédské policie, pak věřte, že první dodávky policejních modelů Volvo V90 započnou v lednu příštího roku. Dobrou zprávou pak je fakt, že Volvo je ochotno policejní V90 nabídnout i dalším policejním složkám kdekoliv na světě. Tak co, viděli by jste nové Volvo V90 s majáčky rádi na našich silnicích?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?