Tak, jako česká policie má ve své flotile ve velké míře vozidla výroby Škoda Auto, policisté ve Švédsku si rádi užívají auta značky Volvo. Je to vlastně tradice již od roku 1929 a tak není divu, že dneškem se její vozový park rozrostl o doslova pořádnou novinku.
Zmíněnou velkou novinkou je velký kombík s označením V90. Jeho základem je sedan s označením S90, jenž si za poslední dobu odnáší nemalý počet pochval ohledně svého nadmíru krásného vzhledu. Co na tom, že pod jeho kapotou nejspíše nikdy nenajdeme pořádný šestiválec, díky solidní výbavě, plavnému podvozku a vynikajícímu komfortu se tak nějak zapomnělo na fakt, že luxusní auto a čtyřválec vlastně není až zas tak moc dobrá kombinace.
Zpět ale k nové policejní posile ve Švédsku. Policejní kombík s logem Volva dostal pro nasazení do služby patřičné úpravy. Těmi prošel podvozek, který byl do jisté míry přitvrzen. Zesíleny byly brzdy a jestli se motory V90ky dočkaly navýšení výkonu, k tomu se zatím nikdo nevyjádřil.
Možná se k tomu nikdy nikdo nevyjádří, protože i kdyby se pod kapotou V90 nacházel standardní vrcholný naftový čtyřválec, bude mít přes 230 koní výkonu a točivý moment 480 Nm. Co se týče výbavy, v kabině prý nebude chybět komunikační zařízení s centrálou a sada úchytů na policejní vybavení.
REPORTÁŽ: Byly jsme u vyhlášení ankety České Auto + rychlotest Volva S90
Nám nezbývá nic jiného než jen dodat, že Švédům do jisté míry závidíme. Je to pár dní zpátky, co jsme mohli projet nové Volvo S90 s vrcholným naftovým motorem s označením D5, pričemž za krátkou chvíli na nás tenhle luxusem nabitý Švéd udělal obrovský dojem.
Pokud se ptáte, kdy se rozroste vozový park švédské policie, pak věřte, že první dodávky policejních modelů Volvo V90 započnou v lednu příštího roku. Dobrou zprávou pak je fakt, že Volvo je ochotno policejní V90 nabídnout i dalším policejním složkám kdekoliv na světě. Tak co, viděli by jste nové Volvo V90 s majáčky rádi na našich silnicích?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.