Pamatujete si na před lety uvedený koncept Kie GT4 Stinger? Jestli ano, pak jistě víte, o co se tenkrát jednalo. Korejské velké sportovní kupé nadchlo svět, jenže od té doby se nějak po něm slehla zem.
Až v posledních týdnech se jeho jméno začalo opět skloňovat, jenže nově bez označení Stinger a čtyřky na konci. Nová zpráva ovšem naznačuje, jak bude vlastně novinka z Koreje vypadat a co máme od ní čekat. V sériové verzi se totiž má jednat o čtyřdvéřový model.
O všem svědčí na svět proniklý snímek hotového vozu. Na domácím trhu bude vůz označován zkratkou K8, v Evropě pak jménem GT. Pokud si pak pořádně prohlédnete zatím jeden dostupný snímek, vidíme, že sportovně střižený sedan dostal do vínku agresivní přední nárazník s výraznými otvory pro přívod vzduchu.
Vše podporují sexy střižená litá kola a celkově se dá model GT považovat za hodně povedený kousek, a to minimálně po stránce designu. Korejské sportovní gétéčko totiž nabídne pohon zadních kol, a věřte, že jeho zadní kola dostanou co proto.
Proč? Odpověď je jednoduchá. Na domácím trhu a v USA se výrobce hodlá pochlubit verzí se šestiválcovým twin-turbo motorem o objemu 3,3litru. U něj se čeká výkon 400 koní a spojen s ním má být... osmistupňový automat. Až po čase prý také dojde na příchod provedení s manuálem.
Co se týče trhu v Evropě, zde se uvažuje o 2,2litrovém turbodieselu s výkonem 200 koní a točivým momentem 440 Nm. Pokud se těšíte na sportovně střiženou novinku, již příští rok v dubnu na autosalonu v New Yorku čekejte její velkou premiéru. Prodeje v Evropě by se proto mohly rozjet na konci příštího roku, jelikož americký trh dostane bohužel přednost.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.