Pamatujete si na před lety uvedený koncept Kie GT4 Stinger? Jestli ano, pak jistě víte, o co se tenkrát jednalo. Korejské velké sportovní kupé nadchlo svět, jenže od té doby se nějak po něm slehla zem.
Až v posledních týdnech se jeho jméno začalo opět skloňovat, jenže nově bez označení Stinger a čtyřky na konci. Nová zpráva ovšem naznačuje, jak bude vlastně novinka z Koreje vypadat a co máme od ní čekat. V sériové verzi se totiž má jednat o čtyřdvéřový model.
O všem svědčí na svět proniklý snímek hotového vozu. Na domácím trhu bude vůz označován zkratkou K8, v Evropě pak jménem GT. Pokud si pak pořádně prohlédnete zatím jeden dostupný snímek, vidíme, že sportovně střižený sedan dostal do vínku agresivní přední nárazník s výraznými otvory pro přívod vzduchu.
Vše podporují sexy střižená litá kola a celkově se dá model GT považovat za hodně povedený kousek, a to minimálně po stránce designu. Korejské sportovní gétéčko totiž nabídne pohon zadních kol, a věřte, že jeho zadní kola dostanou co proto.
Proč? Odpověď je jednoduchá. Na domácím trhu a v USA se výrobce hodlá pochlubit verzí se šestiválcovým twin-turbo motorem o objemu 3,3litru. U něj se čeká výkon 400 koní a spojen s ním má být... osmistupňový automat. Až po čase prý také dojde na příchod provedení s manuálem.
Co se týče trhu v Evropě, zde se uvažuje o 2,2litrovém turbodieselu s výkonem 200 koní a točivým momentem 440 Nm. Pokud se těšíte na sportovně střiženou novinku, již příští rok v dubnu na autosalonu v New Yorku čekejte její velkou premiéru. Prodeje v Evropě by se proto mohly rozjet na konci příštího roku, jelikož americký trh dostane bohužel přednost.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?