Pamatujete si na před lety uvedený koncept Kie GT4 Stinger? Jestli ano, pak jistě víte, o co se tenkrát jednalo. Korejské velké sportovní kupé nadchlo svět, jenže od té doby se nějak po něm slehla zem.
Až v posledních týdnech se jeho jméno začalo opět skloňovat, jenže nově bez označení Stinger a čtyřky na konci. Nová zpráva ovšem naznačuje, jak bude vlastně novinka z Koreje vypadat a co máme od ní čekat. V sériové verzi se totiž má jednat o čtyřdvéřový model.
O všem svědčí na svět proniklý snímek hotového vozu. Na domácím trhu bude vůz označován zkratkou K8, v Evropě pak jménem GT. Pokud si pak pořádně prohlédnete zatím jeden dostupný snímek, vidíme, že sportovně střižený sedan dostal do vínku agresivní přední nárazník s výraznými otvory pro přívod vzduchu.
Vše podporují sexy střižená litá kola a celkově se dá model GT považovat za hodně povedený kousek, a to minimálně po stránce designu. Korejské sportovní gétéčko totiž nabídne pohon zadních kol, a věřte, že jeho zadní kola dostanou co proto.
Proč? Odpověď je jednoduchá. Na domácím trhu a v USA se výrobce hodlá pochlubit verzí se šestiválcovým twin-turbo motorem o objemu 3,3litru. U něj se čeká výkon 400 koní a spojen s ním má být... osmistupňový automat. Až po čase prý také dojde na příchod provedení s manuálem.
Co se týče trhu v Evropě, zde se uvažuje o 2,2litrovém turbodieselu s výkonem 200 koní a točivým momentem 440 Nm. Pokud se těšíte na sportovně střiženou novinku, již příští rok v dubnu na autosalonu v New Yorku čekejte její velkou premiéru. Prodeje v Evropě by se proto mohly rozjet na konci příštího roku, jelikož americký trh dostane bohužel přednost.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?