Za dva roky má přijít zcela nová generace Audi A1. Ta bude delší, širší a nižší. Jaké další novinky si pro nás nová "ájednička" připraví?
Již dnes je známo to, že na trh přijde zkraje jen třídvéřová varianta. Podle deníku Auto Bild se A1 dočká nového dvoulitrového motoru Ten nahradí objemově menší jednotku, kterou je 1,8 TSI s výkonem 192 koní. Místo toho by měl přijít motor 2.0 TSI s vyšším výkonem, což značí, že něco podobného může dostat konkurenční Polo GTI příští generace.
Mnohem zajímavější bude sledovat, co vlastně nabídne ostřejší verze S1 Sportback. Ta bude takovou malou ochutnávkou pro šílenou RS1. První ze sportovních verzí bude mít výkon 250 koní, rychlejší RS pak podle dosavadních práv ještě o padesát koní více.
V nabídce se také objeví 3válcové motory, jako je 1,0 TSI a nový naftový motor 1.5 TDI s výkonem mezi 90 až 160 koni. Nejmenší z Audin pak dostane některé výbavové prvky, vypůjčené z vyšších luxusních modelů. Těmito prvky budou například systémy adaptivní tempomat nebo aktivní udržování vozidla v jízdním pruhu.
Poslední novou zprávou je fakt, že výroba nové A1 bude přesunuta z Bruselu do továrny v Martorellu ve Španělsku. Ohledně ceny nového modelu však zatím nepadlo ani slovo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.