Za dva roky má přijít zcela nová generace Audi A1. Ta bude delší, širší a nižší. Jaké další novinky si pro nás nová "ájednička" připraví?
Již dnes je známo to, že na trh přijde zkraje jen třídvéřová varianta. Podle deníku Auto Bild se A1 dočká nového dvoulitrového motoru Ten nahradí objemově menší jednotku, kterou je 1,8 TSI s výkonem 192 koní. Místo toho by měl přijít motor 2.0 TSI s vyšším výkonem, což značí, že něco podobného může dostat konkurenční Polo GTI příští generace.
Mnohem zajímavější bude sledovat, co vlastně nabídne ostřejší verze S1 Sportback. Ta bude takovou malou ochutnávkou pro šílenou RS1. První ze sportovních verzí bude mít výkon 250 koní, rychlejší RS pak podle dosavadních práv ještě o padesát koní více.
V nabídce se také objeví 3válcové motory, jako je 1,0 TSI a nový naftový motor 1.5 TDI s výkonem mezi 90 až 160 koni. Nejmenší z Audin pak dostane některé výbavové prvky, vypůjčené z vyšších luxusních modelů. Těmito prvky budou například systémy adaptivní tempomat nebo aktivní udržování vozidla v jízdním pruhu.
Poslední novou zprávou je fakt, že výroba nové A1 bude přesunuta z Bruselu do továrny v Martorellu ve Španělsku. Ohledně ceny nového modelu však zatím nepadlo ani slovo.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.