Nikdo z fanoušků sportovního modelu Mustang nikdy nemohl tušit, že se tahle legenda dočká automatické převodovky s deseti stupni. Ano, přesně tohle čeká omlazený americký muscle car.
Jelikož se blíží plánovaný facelift, výrobce si pro něj připravil nový automat, který svým počtem rychlostí nemá daleko k nákladnímu vozu. Další zprávou, byť o něco horší, je fakt, že trh Mustang přijde o verzi s atmosférickým šestiválcovým motorem. Proč?
Jde hlavně o to, že Evropa jako taková ho v nabídce oficiálně nikdy neměla, a tak jeho absence v nabídce nikoho přílíš nezamrzí (podle Fordu). Důvodem pro ukončení výroby je především vyváženost a charakter onoho šestiválce v porovnání se čtyřválcovou jednotkou 2.3 EcoBoost.
Co se týče automatické převodovky, ta bude v omlazeném Mustangu dostupná pro všechny motorizace. Ve výbavě se počítá s uvedením adaptivních magnetických tlumičů pro obyčejnější verze, než jsou vrcholy typu Shelby GT350 a GT350 R. Za příplatek půjde nově koupit balíček Carbon Sport s množstvím karosářškých doplňků z karbonu.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?