V Číně se představilo BMW řady 1, jenž si bere za cíl oslovit mladou čínskou generaci. Na autosalonu v Guangzhou se proto ukázalo provedení sedan.
Když se podíváme na tvář novinky, můžeme si všimnout, že celou řadu prvků sdílí s dvoudveřovým modelem dvojkové řady. Zkrátka a jednoduše zde máme menší dvojku, která je ale nabita výbavou a je určena pro mladší klientelu, tudíž mladé páry, co si chtějí užívat života. A konkurenti? V prodejích bude chtít nové BMW ohrozit například Audi A3 nebo Volvo S40.
Především výbava je to, na co by měla většina zákazníků slyšet. Možná i proto najdeme v kabině 8,8palcový centrální LED displej, který využívá systém BMW iDrive. Řidiči pomáhá také barevný heads-up displej, promítající informace na čelním okně. Prvky jako je šest airbagů, navigace nebo dvouzónová klimatizace jsou samozřejmostí.
Jedničkový sedan vyjede na platformě UKL a Čínaně mohou počítat se širokou nabídkou pohonných jednotek. Všechny motory dostanou v základu šestistupňovou manuální převodovku, za příplatek půjde dokoupit osmistupňový automat.
Základní částka přitom startuje na v přepočtu 660 tisících. I zde ale nebude nouzi o různé příplatky. A Evropa? Ta se nového přírůstku do řady jedna zřejmě nedočká.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?