V Číně se představilo BMW řady 1, jenž si bere za cíl oslovit mladou čínskou generaci. Na autosalonu v Guangzhou se proto ukázalo provedení sedan.
Když se podíváme na tvář novinky, můžeme si všimnout, že celou řadu prvků sdílí s dvoudveřovým modelem dvojkové řady. Zkrátka a jednoduše zde máme menší dvojku, která je ale nabita výbavou a je určena pro mladší klientelu, tudíž mladé páry, co si chtějí užívat života. A konkurenti? V prodejích bude chtít nové BMW ohrozit například Audi A3 nebo Volvo S40.
Především výbava je to, na co by měla většina zákazníků slyšet. Možná i proto najdeme v kabině 8,8palcový centrální LED displej, který využívá systém BMW iDrive. Řidiči pomáhá také barevný heads-up displej, promítající informace na čelním okně. Prvky jako je šest airbagů, navigace nebo dvouzónová klimatizace jsou samozřejmostí.
Jedničkový sedan vyjede na platformě UKL a Čínaně mohou počítat se širokou nabídkou pohonných jednotek. Všechny motory dostanou v základu šestistupňovou manuální převodovku, za příplatek půjde dokoupit osmistupňový automat.
Základní částka přitom startuje na v přepočtu 660 tisících. I zde ale nebude nouzi o různé příplatky. A Evropa? Ta se nového přírůstku do řady jedna zřejmě nedočká.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?