Seznamte se s BMW X7 pro rok 2018. Asi nějak takhle bysme mohli pojmenovat název článku, jelikož před pár dny bylo tohle nové monstrum z Německa nafoceno na silnici.
Sedmimístný bavorák s našláplou výbavou bude defacto terénní sedmičkou, takže je jasné, že konkurentem pro X7 bude Mercedes-Benz GLS anebo Range Rover. Jak si můžete všimnout, přiložené fotky zde jasně ukazují, jak přibližně bude chystaná X7 vypadat.
Ve skutečnosti to bude největší a také nejvíce luxusní BMW v historii značky. Je to vlastně takové BMW X5 na steroidech, ovšem s mnohem lepší výbavou a motory. Karoserie "térenní sedmičky" bude obsahovat uhlíková vlákna vyztužená polymery (CFRP) a chybět nebou také další materiály. Podvozek se dočká vzduchových pružin a elektronicky řízených tlumičů.
Velké nové SUV nabídne dostatek prostoru až pro sedm pasažérů. A to i ve třetí řadě sedadel, která je u většiny dnešních SUV spíše „nouzová“. Zároveň by mělo zbýt dostatek místa pro zavazadla. X7 bude mí delší rozvor a převis za zadní nápravou, než její menší sourozenec X5.
BMW zároveň potvrdilo, že se X7 bude prodávat na všech jeho "světových trzích", včetně Evropy. Nejsilnější poptávka se očekává v Severní Americe a Číně. Cenově se pak nebude novinka nikterak podbízet. Cenově totiž vyjde na podobné částky, jako dosavadní vlajkový model sedm.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?