Seznamte se s BMW X7 pro rok 2018. Asi nějak takhle bysme mohli pojmenovat název článku, jelikož před pár dny bylo tohle nové monstrum z Německa nafoceno na silnici.
Sedmimístný bavorák s našláplou výbavou bude defacto terénní sedmičkou, takže je jasné, že konkurentem pro X7 bude Mercedes-Benz GLS anebo Range Rover. Jak si můžete všimnout, přiložené fotky zde jasně ukazují, jak přibližně bude chystaná X7 vypadat.
Ve skutečnosti to bude největší a také nejvíce luxusní BMW v historii značky. Je to vlastně takové BMW X5 na steroidech, ovšem s mnohem lepší výbavou a motory. Karoserie "térenní sedmičky" bude obsahovat uhlíková vlákna vyztužená polymery (CFRP) a chybět nebou také další materiály. Podvozek se dočká vzduchových pružin a elektronicky řízených tlumičů.
Velké nové SUV nabídne dostatek prostoru až pro sedm pasažérů. A to i ve třetí řadě sedadel, která je u většiny dnešních SUV spíše „nouzová“. Zároveň by mělo zbýt dostatek místa pro zavazadla. X7 bude mí delší rozvor a převis za zadní nápravou, než její menší sourozenec X5.
BMW zároveň potvrdilo, že se X7 bude prodávat na všech jeho "světových trzích", včetně Evropy. Nejsilnější poptávka se očekává v Severní Americe a Číně. Cenově se pak nebude novinka nikterak podbízet. Cenově totiž vyjde na podobné částky, jako dosavadní vlajkový model sedm.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.