Když se letos Renault pochlubil konceptem Clia RS s manuální převodovkou a posíleným výkonem, fanoušci značky začali skákat radostí. Z původně hodně žhavé novinky však nebude nejspíše vůbec nic. Jak to?
Francouzská automobilka sice plánovala, že do verze Clio RS 16 nacpe dvoulitrový motor s turbem, jenže nebylo by to nic zajímavého, kdyby se s tímhle motorem neměl spárovat manuál z Renaultu Mégane RS 275 Trophy-R. Vše bylo podpořeno 19palcovými litými koly, silnějšími brzdami a nebo lepším body kitem karoserie. Proč se tedy najednou objevila zpráva, že se auta nakonec vůbec nedočkáme?
Na vše dává odpověď mluvčí značky Renault. Ten totiž řekl, že výroba verze RS 16 byla zamítnuta za strategických důvodů. Co to znamená? Auto bylo prakticky celé hotové a mohlo defacto vyrazit do prodeje a na silnice. Problémem by ale byla jeho produkce v továrně Dieppe.
Tam se totiž budou produkovat modely značky Alpine, což má být počátek velké expanze a oživení dříve legendární značky. Díky tomu se ovšem dala stopka ostrému Cliu. Dokonce se hovořilo také o zpoždění uvedení nového Clia RS16 do prodeje, jenže ani to nakonec nebude realitou. Značka Alpine má zkrátka absolutní přednost, čímž byl zavržen prodej možná nejlepšího možného malého hothatche současnosti.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.