Když se letos Renault pochlubil konceptem Clia RS s manuální převodovkou a posíleným výkonem, fanoušci značky začali skákat radostí. Z původně hodně žhavé novinky však nebude nejspíše vůbec nic. Jak to?
Francouzská automobilka sice plánovala, že do verze Clio RS 16 nacpe dvoulitrový motor s turbem, jenže nebylo by to nic zajímavého, kdyby se s tímhle motorem neměl spárovat manuál z Renaultu Mégane RS 275 Trophy-R. Vše bylo podpořeno 19palcovými litými koly, silnějšími brzdami a nebo lepším body kitem karoserie. Proč se tedy najednou objevila zpráva, že se auta nakonec vůbec nedočkáme?
Na vše dává odpověď mluvčí značky Renault. Ten totiž řekl, že výroba verze RS 16 byla zamítnuta za strategických důvodů. Co to znamená? Auto bylo prakticky celé hotové a mohlo defacto vyrazit do prodeje a na silnice. Problémem by ale byla jeho produkce v továrně Dieppe.
Tam se totiž budou produkovat modely značky Alpine, což má být počátek velké expanze a oživení dříve legendární značky. Díky tomu se ovšem dala stopka ostrému Cliu. Dokonce se hovořilo také o zpoždění uvedení nového Clia RS16 do prodeje, jenže ani to nakonec nebude realitou. Značka Alpine má zkrátka absolutní přednost, čímž byl zavržen prodej možná nejlepšího možného malého hothatche současnosti.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?