Když se letos Renault pochlubil konceptem Clia RS s manuální převodovkou a posíleným výkonem, fanoušci značky začali skákat radostí. Z původně hodně žhavé novinky však nebude nejspíše vůbec nic. Jak to?
Francouzská automobilka sice plánovala, že do verze Clio RS 16 nacpe dvoulitrový motor s turbem, jenže nebylo by to nic zajímavého, kdyby se s tímhle motorem neměl spárovat manuál z Renaultu Mégane RS 275 Trophy-R. Vše bylo podpořeno 19palcovými litými koly, silnějšími brzdami a nebo lepším body kitem karoserie. Proč se tedy najednou objevila zpráva, že se auta nakonec vůbec nedočkáme?
Na vše dává odpověď mluvčí značky Renault. Ten totiž řekl, že výroba verze RS 16 byla zamítnuta za strategických důvodů. Co to znamená? Auto bylo prakticky celé hotové a mohlo defacto vyrazit do prodeje a na silnice. Problémem by ale byla jeho produkce v továrně Dieppe.
Tam se totiž budou produkovat modely značky Alpine, což má být počátek velké expanze a oživení dříve legendární značky. Díky tomu se ovšem dala stopka ostrému Cliu. Dokonce se hovořilo také o zpoždění uvedení nového Clia RS16 do prodeje, jenže ani to nakonec nebude realitou. Značka Alpine má zkrátka absolutní přednost, čímž byl zavržen prodej možná nejlepšího možného malého hothatche současnosti.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.