Když se letos Renault pochlubil konceptem Clia RS s manuální převodovkou a posíleným výkonem, fanoušci značky začali skákat radostí. Z původně hodně žhavé novinky však nebude nejspíše vůbec nic. Jak to?
Francouzská automobilka sice plánovala, že do verze Clio RS 16 nacpe dvoulitrový motor s turbem, jenže nebylo by to nic zajímavého, kdyby se s tímhle motorem neměl spárovat manuál z Renaultu Mégane RS 275 Trophy-R. Vše bylo podpořeno 19palcovými litými koly, silnějšími brzdami a nebo lepším body kitem karoserie. Proč se tedy najednou objevila zpráva, že se auta nakonec vůbec nedočkáme?
Na vše dává odpověď mluvčí značky Renault. Ten totiž řekl, že výroba verze RS 16 byla zamítnuta za strategických důvodů. Co to znamená? Auto bylo prakticky celé hotové a mohlo defacto vyrazit do prodeje a na silnice. Problémem by ale byla jeho produkce v továrně Dieppe.
Tam se totiž budou produkovat modely značky Alpine, což má být počátek velké expanze a oživení dříve legendární značky. Díky tomu se ovšem dala stopka ostrému Cliu. Dokonce se hovořilo také o zpoždění uvedení nového Clia RS16 do prodeje, jenže ani to nakonec nebude realitou. Značka Alpine má zkrátka absolutní přednost, čímž byl zavržen prodej možná nejlepšího možného malého hothatche současnosti.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.