Segment velkých SUV Subaru naposledy okusilo s modelem Tribeca, jeho úspěch ale příliš oslnivý nebyl. Připravovaný pokračovatel by na to mohl být o mnoho lépe už jen proto, že japonský design ušel za několik posledních let významnou cestu. Možnou podobu vozu naznačuje koncept Viziv-7 a žádný drobeček to tedy není.
Jméno Viziv, znamenající zkratku pro Vision for Innovation, v překladu vize pro inovaci, není na poli automobilů novinkou. Poprvé se objevilo již před třemi lety v Ženevě, naposledy pak loni v Tokiu, při premiéře malého crossoveru s logem Subaru. Teď s tímto označením přijíždí auto z úplně jiné části segmentu SUV a i když to z fotek nemusí vypadat, Vizivu-7 je pořádný kus. Na délku má 5199 milimetrů, což je více než u Audi Q7, Cadillacu Escalade nebo Volva XC90. K zahození není ani rozvor o hodnotě 2990 milimetrů, i kvůli němu se totiž dovnitř vejdou pohodlně tři řady sedadel. Šířka konceptu je 2029 milimetrů a výška 1829 milimetrů.
Vnější vzhled je evolucí tvarů, jaké známe nejen z posledních konceptů značky, ale i nové Imprezy, Legacy nebo Outbacku. Přední části tak dominuje maska chladiče s decentní podsvětlenou modrou linkou, ta protíná také ostře řezaná přední světla. Jak se na správný terénní vůz patří, spodní část karosérie je obložena ochranným plastem a blatníky, vyplněné 21palcovými koly, mají téměř hranaté tvarování. Zadní část není svým tvarem nepodobná soudobému Foersteru, na rozdíl od něj má ale propojená světla a atypicky tvarovaný nárazník s mlhovkami, jejichž tvar rámečku kopíruje stejná světla v přední části. Celek dotváří decentní střešní spoiler a ližiny, klasická zrcátka mohou napovědět něco o tom, že sériová výroba není v až tak vzdálené budoucnosti.
A skutečně, Subaru v tiskové zprávě uvádí, že sériová podoba tohoto konceptu se na trh v Severní Americe dostane na začátku roku 2018, to znamená, že premiéru vozu spatříme pravděpodobně příští rok. Spekulace magazínu Car & Driver hovoří, že ponese jméno Ascent a pod kapotu dostane nejen přeplňovaný benzínový čtyřválec, ale také atmosférický 3.6litrový šestiválec.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.