Subaru připravuje obrovské SUV. Zastíní Audi, Cadillac i Volvo

Subaru Viziv-7 je předobrazem budoucího velkého SUV.
Subaru Viziv-7 je předobrazem budoucího velkého SUV., foto: Subaru
ar6 17. listopadu 2016 19:40
Sdílej:

Segment velkých SUV Subaru naposledy okusilo s modelem Tribeca, jeho úspěch ale příliš oslnivý nebyl. Připravovaný pokračovatel by na to mohl být o mnoho lépe už jen proto, že japonský design ušel za několik posledních let významnou cestu. Možnou podobu vozu naznačuje koncept Viziv-7 a žádný drobeček to tedy není.

Jméno Viziv, znamenající zkratku pro Vision for Innovation, v překladu vize pro inovaci, není na poli automobilů novinkou. Poprvé se objevilo již před třemi lety v Ženevě, naposledy pak loni v Tokiu, při premiéře malého crossoveru s logem Subaru. Teď s tímto označením přijíždí auto z úplně jiné části segmentu SUV a i když to z fotek nemusí vypadat, Vizivu-7 je pořádný kus. Na délku má 5199 milimetrů, což je více než u Audi Q7, Cadillacu Escalade nebo Volva XC90. K zahození není ani rozvor o hodnotě 2990 milimetrů, i kvůli němu se totiž dovnitř vejdou pohodlně tři řady sedadel. Šířka konceptu je 2029 milimetrů a výška 1829 milimetrů.

Vnější vzhled je evolucí tvarů, jaké známe nejen z posledních konceptů značky, ale i nové Imprezy, Legacy nebo Outbacku. Přední části tak dominuje maska chladiče s decentní podsvětlenou modrou linkou, ta protíná také ostře řezaná přední světla. Jak se na správný terénní vůz patří, spodní část karosérie je obložena ochranným plastem a blatníky, vyplněné 21palcovými koly, mají téměř hranaté tvarování. Zadní část není svým tvarem nepodobná soudobému Foersteru, na rozdíl od něj má ale propojená světla a atypicky tvarovaný nárazník s mlhovkami, jejichž tvar rámečku kopíruje stejná světla v přední části. Celek dotváří decentní střešní spoiler a ližiny, klasická zrcátka mohou napovědět něco o tom, že sériová výroba není v až tak vzdálené budoucnosti.

A skutečně, Subaru v tiskové zprávě uvádí, že sériová podoba tohoto konceptu se na trh v Severní Americe dostane na začátku roku 2018, to znamená, že premiéru vozu spatříme pravděpodobně příští rok. Spekulace magazínu Car & Driver hovoří, že ponese jméno Ascent a pod kapotu dostane nejen přeplňovaný benzínový čtyřválec, ale také atmosférický 3.6litrový šestiválec.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.