Segment velkých SUV Subaru naposledy okusilo s modelem Tribeca, jeho úspěch ale příliš oslnivý nebyl. Připravovaný pokračovatel by na to mohl být o mnoho lépe už jen proto, že japonský design ušel za několik posledních let významnou cestu. Možnou podobu vozu naznačuje koncept Viziv-7 a žádný drobeček to tedy není.
Jméno Viziv, znamenající zkratku pro Vision for Innovation, v překladu vize pro inovaci, není na poli automobilů novinkou. Poprvé se objevilo již před třemi lety v Ženevě, naposledy pak loni v Tokiu, při premiéře malého crossoveru s logem Subaru. Teď s tímto označením přijíždí auto z úplně jiné části segmentu SUV a i když to z fotek nemusí vypadat, Vizivu-7 je pořádný kus. Na délku má 5199 milimetrů, což je více než u Audi Q7, Cadillacu Escalade nebo Volva XC90. K zahození není ani rozvor o hodnotě 2990 milimetrů, i kvůli němu se totiž dovnitř vejdou pohodlně tři řady sedadel. Šířka konceptu je 2029 milimetrů a výška 1829 milimetrů.
Vnější vzhled je evolucí tvarů, jaké známe nejen z posledních konceptů značky, ale i nové Imprezy, Legacy nebo Outbacku. Přední části tak dominuje maska chladiče s decentní podsvětlenou modrou linkou, ta protíná také ostře řezaná přední světla. Jak se na správný terénní vůz patří, spodní část karosérie je obložena ochranným plastem a blatníky, vyplněné 21palcovými koly, mají téměř hranaté tvarování. Zadní část není svým tvarem nepodobná soudobému Foersteru, na rozdíl od něj má ale propojená světla a atypicky tvarovaný nárazník s mlhovkami, jejichž tvar rámečku kopíruje stejná světla v přední části. Celek dotváří decentní střešní spoiler a ližiny, klasická zrcátka mohou napovědět něco o tom, že sériová výroba není v až tak vzdálené budoucnosti.
A skutečně, Subaru v tiskové zprávě uvádí, že sériová podoba tohoto konceptu se na trh v Severní Americe dostane na začátku roku 2018, to znamená, že premiéru vozu spatříme pravděpodobně příští rok. Spekulace magazínu Car & Driver hovoří, že ponese jméno Ascent a pod kapotu dostane nejen přeplňovaný benzínový čtyřválec, ale také atmosférický 3.6litrový šestiválec.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?