Segment velkých SUV Subaru naposledy okusilo s modelem Tribeca, jeho úspěch ale příliš oslnivý nebyl. Připravovaný pokračovatel by na to mohl být o mnoho lépe už jen proto, že japonský design ušel za několik posledních let významnou cestu. Možnou podobu vozu naznačuje koncept Viziv-7 a žádný drobeček to tedy není.
Jméno Viziv, znamenající zkratku pro Vision for Innovation, v překladu vize pro inovaci, není na poli automobilů novinkou. Poprvé se objevilo již před třemi lety v Ženevě, naposledy pak loni v Tokiu, při premiéře malého crossoveru s logem Subaru. Teď s tímto označením přijíždí auto z úplně jiné části segmentu SUV a i když to z fotek nemusí vypadat, Vizivu-7 je pořádný kus. Na délku má 5199 milimetrů, což je více než u Audi Q7, Cadillacu Escalade nebo Volva XC90. K zahození není ani rozvor o hodnotě 2990 milimetrů, i kvůli němu se totiž dovnitř vejdou pohodlně tři řady sedadel. Šířka konceptu je 2029 milimetrů a výška 1829 milimetrů.
Vnější vzhled je evolucí tvarů, jaké známe nejen z posledních konceptů značky, ale i nové Imprezy, Legacy nebo Outbacku. Přední části tak dominuje maska chladiče s decentní podsvětlenou modrou linkou, ta protíná také ostře řezaná přední světla. Jak se na správný terénní vůz patří, spodní část karosérie je obložena ochranným plastem a blatníky, vyplněné 21palcovými koly, mají téměř hranaté tvarování. Zadní část není svým tvarem nepodobná soudobému Foersteru, na rozdíl od něj má ale propojená světla a atypicky tvarovaný nárazník s mlhovkami, jejichž tvar rámečku kopíruje stejná světla v přední části. Celek dotváří decentní střešní spoiler a ližiny, klasická zrcátka mohou napovědět něco o tom, že sériová výroba není v až tak vzdálené budoucnosti.
A skutečně, Subaru v tiskové zprávě uvádí, že sériová podoba tohoto konceptu se na trh v Severní Americe dostane na začátku roku 2018, to znamená, že premiéru vozu spatříme pravděpodobně příští rok. Spekulace magazínu Car & Driver hovoří, že ponese jméno Ascent a pod kapotu dostane nejen přeplňovaný benzínový čtyřválec, ale také atmosférický 3.6litrový šestiválec.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.