Jaguar I-Pace v ostré verzi R-S bude tvrdým soupeřem pro Teslu!

ar5, 17. listopadu 2016, 08:46 Google+

Dva dny zpět představil Jaguar svůj první elektrický koncepční crossover s názvem I-Pace. Jeho podrobné představení neuniklo ani nám a nečekali jsme dlouho a máme tady jeho sportovní derivát R-S Měla by se Tesla Model X P100D bát?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jaguar I-Pace R-S

Jaguar I-Pace R-S | foto: X-Tomi design

Sdílejte článek

U britského elektrického crossoveru najdeme pohonné ústrojí, jenž je složeno ze dvou elektromotorů. Každý disponuje 200 koňmi a má na starosti pohon jedné nápravy. Díky tomu je novinka čtyřkolkou, která využíváí jednostupňovou převodovku. I přes výkon 400 koní a točivý moment 700 Nm se však nedá považovat za konkurenta nejsilnější Tesly Model X.

A právě z toho důvodu je dost možné, že se časem dočkáme ještě silnější verze R-S. Právě tu vytvořil díky svým schopnostem umělec X-Tomi Design. Stačila mu k tomu jedna klasická fotografie nového I-Pace, následná instalace sportovního body kitu, modrého laku karoserie, velkých litých kol a díly bylo hotovo.

Snad nejnápadnějším prvkem tohoto koncepčního vozu je zadní křídlo. To autu víc než sluší a je otázkou, zda se ostrého I-Pacu opravdu dočkáme. Sériová verze konceptu se ukáže na konci příštího roku, do prodeje se dostane začátkem roku 2018. Dá se však odhadovat, že ze základních linií a technických řešení se toho příliš měnit nebude, Tesla je totiž pěkně těžký konkurent.

O pohon vozu se pak postarají lithium-iontové baterie s kapacitou 90 kWh, jejichž umístění pod podlahou mezi oběma nápravami má snižovat těžiště vozu. Nabití při využití 50 kW zásuvky zabere něco přes dvě hodiny, na 80 procent jsou ale baterie připraveny již za 90 minut. Udávaný dojezd je podle evropského cyklu 500 kilometrů, akcelerace z nuly na stovku potom zabere čtyři sekundy. V rámci solidních jízdních zážitků je váha auta rozdělena v poměru 50:50.

Vytisknout

Diskuze: Jaguar I-Pace v ostré verzi R-S bude tvrdým soupeřem pro Teslu!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Lamborghini Huracán LP 580-2 Spyder má stejně jako kupé pohon zadních kol.

Otevřený Huracán se zadním pohonem je umělecké dílo na kolech. Čím překvapí?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud