Dva dny zpět představil Jaguar svůj první elektrický koncepční crossover s názvem I-Pace. Jeho podrobné představení neuniklo ani nám a nečekali jsme dlouho a máme tady jeho sportovní derivát R-S Měla by se Tesla Model X P100D bát?
U britského elektrického crossoveru najdeme pohonné ústrojí, jenž je složeno ze dvou elektromotorů. Každý disponuje 200 koňmi a má na starosti pohon jedné nápravy. Díky tomu je novinka čtyřkolkou, která využíváí jednostupňovou převodovku. I přes výkon 400 koní a točivý moment 700 Nm se však nedá považovat za konkurenta nejsilnější Tesly Model X.
A právě z toho důvodu je dost možné, že se časem dočkáme ještě silnější verze R-S. Právě tu vytvořil díky svým schopnostem umělec X-Tomi Design. Stačila mu k tomu jedna klasická fotografie nového I-Pace, následná instalace sportovního body kitu, modrého laku karoserie, velkých litých kol a díly bylo hotovo.
Snad nejnápadnějším prvkem tohoto koncepčního vozu je zadní křídlo. To autu víc než sluší a je otázkou, zda se ostrého I-Pacu opravdu dočkáme. Sériová verze konceptu se ukáže na konci příštího roku, do prodeje se dostane začátkem roku 2018. Dá se však odhadovat, že ze základních linií a technických řešení se toho příliš měnit nebude, Tesla je totiž pěkně těžký konkurent.
O pohon vozu se pak postarají lithium-iontové baterie s kapacitou 90 kWh, jejichž umístění pod podlahou mezi oběma nápravami má snižovat těžiště vozu. Nabití při využití 50 kW zásuvky zabere něco přes dvě hodiny, na 80 procent jsou ale baterie připraveny již za 90 minut. Udávaný dojezd je podle evropského cyklu 500 kilometrů, akcelerace z nuly na stovku potom zabere čtyři sekundy. V rámci solidních jízdních zážitků je váha auta rozdělena v poměru 50:50.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.