Dva dny zpět představil Jaguar svůj první elektrický koncepční crossover s názvem I-Pace. Jeho podrobné představení neuniklo ani nám a nečekali jsme dlouho a máme tady jeho sportovní derivát R-S Měla by se Tesla Model X P100D bát?
U britského elektrického crossoveru najdeme pohonné ústrojí, jenž je složeno ze dvou elektromotorů. Každý disponuje 200 koňmi a má na starosti pohon jedné nápravy. Díky tomu je novinka čtyřkolkou, která využíváí jednostupňovou převodovku. I přes výkon 400 koní a točivý moment 700 Nm se však nedá považovat za konkurenta nejsilnější Tesly Model X.
A právě z toho důvodu je dost možné, že se časem dočkáme ještě silnější verze R-S. Právě tu vytvořil díky svým schopnostem umělec X-Tomi Design. Stačila mu k tomu jedna klasická fotografie nového I-Pace, následná instalace sportovního body kitu, modrého laku karoserie, velkých litých kol a díly bylo hotovo.
Snad nejnápadnějším prvkem tohoto koncepčního vozu je zadní křídlo. To autu víc než sluší a je otázkou, zda se ostrého I-Pacu opravdu dočkáme. Sériová verze konceptu se ukáže na konci příštího roku, do prodeje se dostane začátkem roku 2018. Dá se však odhadovat, že ze základních linií a technických řešení se toho příliš měnit nebude, Tesla je totiž pěkně těžký konkurent.
O pohon vozu se pak postarají lithium-iontové baterie s kapacitou 90 kWh, jejichž umístění pod podlahou mezi oběma nápravami má snižovat těžiště vozu. Nabití při využití 50 kW zásuvky zabere něco přes dvě hodiny, na 80 procent jsou ale baterie připraveny již za 90 minut. Udávaný dojezd je podle evropského cyklu 500 kilometrů, akcelerace z nuly na stovku potom zabere čtyři sekundy. V rámci solidních jízdních zážitků je váha auta rozdělena v poměru 50:50.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?