Tohle je Octavia RS "po japonsku". Na svědomí ji má Nissan. Vyrovná se výkonem?

AutoRoad.cz, 5. června 2017, 07:34 Google+

S výrobou sportovních sedanů má Nissan dlouholeté zkušenosti, několik se jich přitom objevilo i v historii modelu Sentra. Ještě nikdy však ostrá verze této řady nenesla označení Nismo, to se mění až teď. Vůz má v útrobách techniku podobně laděného crossoveru Juke, s trochou nadsázky se mu pak dá říkat japonská Octavia RS.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nissan Sentra Nismo představuje vrcholnou verzi kompaktního sedanu.

Nissan Sentra Nismo představuje vrcholnou verzi kompaktního sedanu. | foto: Nissan

Sdílejte článek

Je škoda, že si některá auta Nissan schovává jen pro japonský, potažmo americký trh. Sentra Nismo je totiž překvapivě atraktivním strojem, za nějž by se nemuselo stydět ani evropské zastoupení značky. Pravda, na poli dynamiky by to chtělo trochu posílit, protože přeplňovaná šestnáctistovka má pouze 140 kW (191 k) při 5600 ot./min a 240 Nm mezi 1600 až 5200 ot./min. Na druhou stranu jde o stejný motor jako v útrobách Juku Nismo a ten existuje i v silnější variantě RS. Šance na „něco víc“ tedy pořád žije. Na rozdíl od malého crossoveru však má sedan poháněna pouze přední kola, a to přes šestistupňovou manuální převodovkou nebo bezestupňovým automatem Xtronic.

Podvozek, sedící o 10 milimetrů blíže k vozovce, má vpředu nezávislé zavěšení a vzadu torzní příčku, tlumiče i pružiny ale prošly rukama inženýrů Nismo a jejich naladění je nyní mnohem sportovnější. Totéž se dá říct také o elektrickém posilovači řízení a kotoučových brzdách, ukrývající se za 18palcovými koly s celoročními pneumatikami Michelin Pilot Sport o rozměru 215/45 ZR18, respektive letními pneumatikami Bridgestone Potenza RE-71R o rozměru 215/45 WR18. Vedle kol pak vnější vzhled determinuje aerodynamický bodykit, skládající se z výrazně tvarovaného předního nárazníku se splitterem a LED diodami pro denní svícení, bočních prahů, zadního spoileru a difuzoru s velkou koncovkou výfuku. Typickým prvkem modelů Nismo jsou červené akcenty karosérie, zkombinované s jednou ze čtyř barev karosérie – stříbrná Brilliant, metalická Gun, černá Super nebo bílá Aspen.

Dynamicky vedle exteriéru působí také interiér. Nejvýraznější změnou jsou sportovní přední sedačky s červeným prošíváním. Sportovní volant kombinuje kůži a Alcantaru, spodní část středové konzole dostala vykládání falešným karbonem.

Z katalogu doplňků Nismo pochází rovněž přístrojový panel s pětipalcovým displejem, koberečky nebo tmavý strop. V základní výbavě najdeme rádio s pětipalcovou obrazovkou a hlasovým ovládáním, za příklad je dostupná navigace s 5,8palcovou obrazovkou, ale také prémiové audio Bose s osmi reproduktory. Výroba vozu probíhá v Mexiku, pohonné ústrojí vzniká v Japonsku. Prodej se v Americe rozběhne příští rok, ceny zatím Nissan neoznámil.

Vytisknout

Diskuze: Tohle je Octavia RS "po japonsku". Na svědomí ji má Nissan. Vyrovná se výkonem?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alkohol za volantem trápí české řidiče.

Průzkum: 8 z 10 lidí se na silnicích obává ostatních řidičů

Dacia

Nová Dacia Logan, 100 koní výkonu, 528 litrů pro zavazadla a cena pod 300 tisíc Kč

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda Enyaq iV jde údajně na dračku...

Volkswagen spouští zkušební provoz autonomních vozidel ID. BUZZ AD

Volkswagen spouští zkušební provoz autonomních vozidel ID. BUZZ AD

Toyota Yaris Hybrid

Otestovali jsme auto roku 2021 – Toyota Yaris Hybrid, je opravdu tak dobrý?

Nový Volkswagen Golf Variant zaujme na první pohled mimořádně čistým a dynamickým designem

„Dlouhý za cenu krátkého“. Časově omezená nabídka Golfu Variant

„Jednou GTI, navždy GTI“. Ještě ostřejší, dynamičtější a dravější bude nové Polo GTI

„Jednou GTI, navždy GTI“. Ještě ostřejší, dynamičtější a dravější bude nové Polo GTI

toyota mirai

Čeká nás také vodíková budoucnost s Toyotou po vzoru Číny?

Chevrolet Corvette ZR-12

Chevrolet Corvette C4 V12, objem ničím nenahradíš

Ford Mustang po totální havárii, škoda 1,6 milionu Kč

Čech si koupil Mustanga. Po roce mu zbyly oči pro pláč a německý autobazar mlčí

SPZ

Za hranice bez platné STK? Jde to, ale čtěte pozorně

Kia EV6 - elektrický crossover se pyšní futuristickým ztvárněním plným high-tech detailů

POD MILION ANI NÁHODOU, Kia zahájila v ČR předprodej modelu EV6

Nová Škoda Fabia 4. generace je větší, modernější, emotivnější. Dynamické proporce a ostře řezané hrany dodávají vozu velmi dynamický, emocionální vzhled.

Nová Škoda Fabia je větší a atraktivnější. Naftový motor ani hybrid nenajdete

Škoda Scala

Škoda Scala 1.5 TSI DSG – nejlepší Škoda v poměru cena/výkon?

Mansory F8XX

880 koní a 354 km/h? To je nové Mansory F8XX

reklama

Doporučujeme

Volkswagen Arteon R-Line z pohledu řidiče za jízdy

VIDEO: Jak jezdí nový Volkswagen Arteon R-Line? Udělejte si čas

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Čeká nás také vodíková budoucnost s Toyotou po vzoru Číny?

  2. „Dlouhý za cenu krátkého“. Časově omezená nabídka Golfu Variant

  3. Otestovali jsme auto roku 2021 – Toyota Yaris Hybrid, je opravdu tak dobrý?

  4. „Jednou GTI, navždy GTI“. Ještě ostřejší, dynamičtější a dravější bude nové Polo GTI

  5. Nová Dacia Logan, 100 koní výkonu, 528 litrů pro zavazadla a cena pod 300 tisíc Kč

  6. Škoda Enyaq iV jde údajně na dračku...

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud