Tohle je Octavia RS "po japonsku". Na svědomí ji má Nissan. Vyrovná se výkonem?

Nissan Sentra Nismo představuje vrcholnou verzi kompaktního sedanu.
Nissan Sentra Nismo představuje vrcholnou verzi kompaktního sedanu., foto: Nissan
AutoRoad.cz 5. června 2017 07:34
Sdílej:

S výrobou sportovních sedanů má Nissan dlouholeté zkušenosti, několik se jich přitom objevilo i v historii modelu Sentra. Ještě nikdy však ostrá verze této řady nenesla označení Nismo, to se mění až teď. Vůz má v útrobách techniku podobně laděného crossoveru Juke, s trochou nadsázky se mu pak dá říkat japonská Octavia RS.

Je škoda, že si některá auta Nissan schovává jen pro japonský, potažmo americký trh. Sentra Nismo je totiž překvapivě atraktivním strojem, za nějž by se nemuselo stydět ani evropské zastoupení značky. Pravda, na poli dynamiky by to chtělo trochu posílit, protože přeplňovaná šestnáctistovka má pouze 140 kW (191 k) při 5600 ot./min a 240 Nm mezi 1600 až 5200 ot./min. Na druhou stranu jde o stejný motor jako v útrobách Juku Nismo a ten existuje i v silnější variantě RS. Šance na „něco víc“ tedy pořád žije. Na rozdíl od malého crossoveru však má sedan poháněna pouze přední kola, a to přes šestistupňovou manuální převodovkou nebo bezestupňovým automatem Xtronic.

Podvozek, sedící o 10 milimetrů blíže k vozovce, má vpředu nezávislé zavěšení a vzadu torzní příčku, tlumiče i pružiny ale prošly rukama inženýrů Nismo a jejich naladění je nyní mnohem sportovnější. Totéž se dá říct také o elektrickém posilovači řízení a kotoučových brzdách, ukrývající se za 18palcovými koly s celoročními pneumatikami Michelin Pilot Sport o rozměru 215/45 ZR18, respektive letními pneumatikami Bridgestone Potenza RE-71R o rozměru 215/45 WR18. Vedle kol pak vnější vzhled determinuje aerodynamický bodykit, skládající se z výrazně tvarovaného předního nárazníku se splitterem a LED diodami pro denní svícení, bočních prahů, zadního spoileru a difuzoru s velkou koncovkou výfuku. Typickým prvkem modelů Nismo jsou červené akcenty karosérie, zkombinované s jednou ze čtyř barev karosérie – stříbrná Brilliant, metalická Gun, černá Super nebo bílá Aspen.

Dynamicky vedle exteriéru působí také interiér. Nejvýraznější změnou jsou sportovní přední sedačky s červeným prošíváním. Sportovní volant kombinuje kůži a Alcantaru, spodní část středové konzole dostala vykládání falešným karbonem.

Z katalogu doplňků Nismo pochází rovněž přístrojový panel s pětipalcovým displejem, koberečky nebo tmavý strop. V základní výbavě najdeme rádio s pětipalcovou obrazovkou a hlasovým ovládáním, za příklad je dostupná navigace s 5,8palcovou obrazovkou, ale také prémiové audio Bose s osmi reproduktory. Výroba vozu probíhá v Mexiku, pohonné ústrojí vzniká v Japonsku. Prodej se v Americe rozběhne příští rok, ceny zatím Nissan neoznámil.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.