S výrobou sportovních sedanů má Nissan dlouholeté zkušenosti, několik se jich přitom objevilo i v historii modelu Sentra. Ještě nikdy však ostrá verze této řady nenesla označení Nismo, to se mění až teď. Vůz má v útrobách techniku podobně laděného crossoveru Juke, s trochou nadsázky se mu pak dá říkat japonská Octavia RS.
Je škoda, že si některá auta Nissan schovává jen pro japonský, potažmo americký trh. Sentra Nismo je totiž překvapivě atraktivním strojem, za nějž by se nemuselo stydět ani evropské zastoupení značky. Pravda, na poli dynamiky by to chtělo trochu posílit, protože přeplňovaná šestnáctistovka má pouze 140 kW (191 k) při 5600 ot./min a 240 Nm mezi 1600 až 5200 ot./min. Na druhou stranu jde o stejný motor jako v útrobách Juku Nismo a ten existuje i v silnější variantě RS. Šance na „něco víc“ tedy pořád žije. Na rozdíl od malého crossoveru však má sedan poháněna pouze přední kola, a to přes šestistupňovou manuální převodovkou nebo bezestupňovým automatem Xtronic.
Podvozek, sedící o 10 milimetrů blíže k vozovce, má vpředu nezávislé zavěšení a vzadu torzní příčku, tlumiče i pružiny ale prošly rukama inženýrů Nismo a jejich naladění je nyní mnohem sportovnější. Totéž se dá říct také o elektrickém posilovači řízení a kotoučových brzdách, ukrývající se za 18palcovými koly s celoročními pneumatikami Michelin Pilot Sport o rozměru 215/45 ZR18, respektive letními pneumatikami Bridgestone Potenza RE-71R o rozměru 215/45 WR18. Vedle kol pak vnější vzhled determinuje aerodynamický bodykit, skládající se z výrazně tvarovaného předního nárazníku se splitterem a LED diodami pro denní svícení, bočních prahů, zadního spoileru a difuzoru s velkou koncovkou výfuku. Typickým prvkem modelů Nismo jsou červené akcenty karosérie, zkombinované s jednou ze čtyř barev karosérie – stříbrná Brilliant, metalická Gun, černá Super nebo bílá Aspen.
Dynamicky vedle exteriéru působí také interiér. Nejvýraznější změnou jsou sportovní přední sedačky s červeným prošíváním. Sportovní volant kombinuje kůži a Alcantaru, spodní část středové konzole dostala vykládání falešným karbonem.
Z katalogu doplňků Nismo pochází rovněž přístrojový panel s pětipalcovým displejem, koberečky nebo tmavý strop. V základní výbavě najdeme rádio s pětipalcovou obrazovkou a hlasovým ovládáním, za příklad je dostupná navigace s 5,8palcovou obrazovkou, ale také prémiové audio Bose s osmi reproduktory. Výroba vozu probíhá v Mexiku, pohonné ústrojí vzniká v Japonsku. Prodej se v Americe rozběhne příští rok, ceny zatím Nissan neoznámil.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.