Mercedes-Maybach je nejluxusnější odnož stuttgartské automobilky, zatím se starající o vývoj výhradně superluxusních sedanů na základě Mercedesu třídy S. K nim se nyní, alespoň na nějakou chvíli, přidává také otevřená varianta stejné modelové řady, která posádku hýčká nebývalým způsobem.
Mercedes-Maybach se už letos vytáhl se studií Vision 6, tedy monumentálním kupé ladných tvarů a maximálního luxusu. S ním má nový otevřený model S 650 společný nejen palubní luxus, ale i červený lak karosérie. Ve zbytku se ale kabriolet liší, respektive vychází ze sériového základu. Od něj se superluxusní novinka odlišuje spodní částí předního nárazníku, větším množstvím chromovaných prvků a především 20palcovými koly v unikátním designu. V základní výbavě jsou rovněž přední světla s krystaly Swarowski. Logo se pak objevuje nikoliv na sloupcích jako u sedanu, ale na čele za zadními sedadly. Ještě před nastoupením musíte otevřít dveře a dostanete možnost podívat se na logo značky, které je promítáno na zem.
Už kabina standardní třídy S Cabriolet je napěchovaná prvotřídním luxusem, provedení Maybach ale tento luxus posouvá ještě na další úroveň. Začít musíme u sedaček s čalouněním ve stylu vodopádu, precizním diamantovým prošíváním a speciálně upravenými bočnicemi. Dekorační plochy palubní desky se budou měnit podle vnějšího laku a dalších specifických požadavků zákazníka (exkluzivně pro tento vůz je dostupné hnědé dřevo z magnólie), každý vůz tak alespoň dostane plátěnou střechu s vykládaným logem Maybach. Ta najdeme i na dalších různých místech interiéru, držáky nápojů pak hostí plaketu s pořadovým číslem vozu. Na výběr bude devět barevných schémat kabiny, v základní výbavě se pak objevují prvky jako Aircap nebo Airscarf. V kufru každého vozu čeká sada čtyř kufrů, složená ze dvou menších a dvou větších kousků, v kůži, barvě a celkovém ztvárnění, odpovídající čalounění interiéru daného vozu.
Pod kapotou je šestilitrový dvanáctiválec se dvěma turbodmychadly, poskytující maximálně 463 kW (630 k) a 1000 Nm. Zadní kola jsou poháněna přes automat 7G-Tronic, kabriolet tak zrychluje z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy a dosáhne 250 km/h. Spotřeba je rovných 12 litrů na 100 kilometrů. Vzduchový podvozek se objevuje v sériové výbavě, stejně jako adaptivní tlumiče. Vyrobeno bude jen 300 kusů Mercedes-Maybachu S 650 Cabriolet, každý s cenovkou 300 000 euro (cca 8 109 000 korun). V ceně je ale i specifická látková plachta s logem Maybach při doručování a speciální „uvítací balíček“. Ten obsahuje klíčenku z kůže Nappa v barvě interiéru vozu s logem Maybach a spojením „1 of 300“ a certifikát, podepsaný šéfem Mercedesu Dieterem Zetschem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.