Mercedes-Maybach je nejluxusnější odnož stuttgartské automobilky, zatím se starající o vývoj výhradně superluxusních sedanů na základě Mercedesu třídy S. K nim se nyní, alespoň na nějakou chvíli, přidává také otevřená varianta stejné modelové řady, která posádku hýčká nebývalým způsobem.
Mercedes-Maybach se už letos vytáhl se studií Vision 6, tedy monumentálním kupé ladných tvarů a maximálního luxusu. S ním má nový otevřený model S 650 společný nejen palubní luxus, ale i červený lak karosérie. Ve zbytku se ale kabriolet liší, respektive vychází ze sériového základu. Od něj se superluxusní novinka odlišuje spodní částí předního nárazníku, větším množstvím chromovaných prvků a především 20palcovými koly v unikátním designu. V základní výbavě jsou rovněž přední světla s krystaly Swarowski. Logo se pak objevuje nikoliv na sloupcích jako u sedanu, ale na čele za zadními sedadly. Ještě před nastoupením musíte otevřít dveře a dostanete možnost podívat se na logo značky, které je promítáno na zem.
Už kabina standardní třídy S Cabriolet je napěchovaná prvotřídním luxusem, provedení Maybach ale tento luxus posouvá ještě na další úroveň. Začít musíme u sedaček s čalouněním ve stylu vodopádu, precizním diamantovým prošíváním a speciálně upravenými bočnicemi. Dekorační plochy palubní desky se budou měnit podle vnějšího laku a dalších specifických požadavků zákazníka (exkluzivně pro tento vůz je dostupné hnědé dřevo z magnólie), každý vůz tak alespoň dostane plátěnou střechu s vykládaným logem Maybach. Ta najdeme i na dalších různých místech interiéru, držáky nápojů pak hostí plaketu s pořadovým číslem vozu. Na výběr bude devět barevných schémat kabiny, v základní výbavě se pak objevují prvky jako Aircap nebo Airscarf. V kufru každého vozu čeká sada čtyř kufrů, složená ze dvou menších a dvou větších kousků, v kůži, barvě a celkovém ztvárnění, odpovídající čalounění interiéru daného vozu.
Pod kapotou je šestilitrový dvanáctiválec se dvěma turbodmychadly, poskytující maximálně 463 kW (630 k) a 1000 Nm. Zadní kola jsou poháněna přes automat 7G-Tronic, kabriolet tak zrychluje z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy a dosáhne 250 km/h. Spotřeba je rovných 12 litrů na 100 kilometrů. Vzduchový podvozek se objevuje v sériové výbavě, stejně jako adaptivní tlumiče. Vyrobeno bude jen 300 kusů Mercedes-Maybachu S 650 Cabriolet, každý s cenovkou 300 000 euro (cca 8 109 000 korun). V ceně je ale i specifická látková plachta s logem Maybach při doručování a speciální „uvítací balíček“. Ten obsahuje klíčenku z kůže Nappa v barvě interiéru vozu s logem Maybach a spojením „1 of 300“ a certifikát, podepsaný šéfem Mercedesu Dieterem Zetschem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.