Mercedes-Maybach je nejluxusnější odnož stuttgartské automobilky, zatím se starající o vývoj výhradně superluxusních sedanů na základě Mercedesu třídy S. K nim se nyní, alespoň na nějakou chvíli, přidává také otevřená varianta stejné modelové řady, která posádku hýčká nebývalým způsobem.
Mercedes-Maybach se už letos vytáhl se studií Vision 6, tedy monumentálním kupé ladných tvarů a maximálního luxusu. S ním má nový otevřený model S 650 společný nejen palubní luxus, ale i červený lak karosérie. Ve zbytku se ale kabriolet liší, respektive vychází ze sériového základu. Od něj se superluxusní novinka odlišuje spodní částí předního nárazníku, větším množstvím chromovaných prvků a především 20palcovými koly v unikátním designu. V základní výbavě jsou rovněž přední světla s krystaly Swarowski. Logo se pak objevuje nikoliv na sloupcích jako u sedanu, ale na čele za zadními sedadly. Ještě před nastoupením musíte otevřít dveře a dostanete možnost podívat se na logo značky, které je promítáno na zem.
Už kabina standardní třídy S Cabriolet je napěchovaná prvotřídním luxusem, provedení Maybach ale tento luxus posouvá ještě na další úroveň. Začít musíme u sedaček s čalouněním ve stylu vodopádu, precizním diamantovým prošíváním a speciálně upravenými bočnicemi. Dekorační plochy palubní desky se budou měnit podle vnějšího laku a dalších specifických požadavků zákazníka (exkluzivně pro tento vůz je dostupné hnědé dřevo z magnólie), každý vůz tak alespoň dostane plátěnou střechu s vykládaným logem Maybach. Ta najdeme i na dalších různých místech interiéru, držáky nápojů pak hostí plaketu s pořadovým číslem vozu. Na výběr bude devět barevných schémat kabiny, v základní výbavě se pak objevují prvky jako Aircap nebo Airscarf. V kufru každého vozu čeká sada čtyř kufrů, složená ze dvou menších a dvou větších kousků, v kůži, barvě a celkovém ztvárnění, odpovídající čalounění interiéru daného vozu.
Pod kapotou je šestilitrový dvanáctiválec se dvěma turbodmychadly, poskytující maximálně 463 kW (630 k) a 1000 Nm. Zadní kola jsou poháněna přes automat 7G-Tronic, kabriolet tak zrychluje z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy a dosáhne 250 km/h. Spotřeba je rovných 12 litrů na 100 kilometrů. Vzduchový podvozek se objevuje v sériové výbavě, stejně jako adaptivní tlumiče. Vyrobeno bude jen 300 kusů Mercedes-Maybachu S 650 Cabriolet, každý s cenovkou 300 000 euro (cca 8 109 000 korun). V ceně je ale i specifická látková plachta s logem Maybach při doručování a speciální „uvítací balíček“. Ten obsahuje klíčenku z kůže Nappa v barvě interiéru vozu s logem Maybach a spojením „1 of 300“ a certifikát, podepsaný šéfem Mercedesu Dieterem Zetschem.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?