Mercedes-Maybach je nejluxusnější odnož stuttgartské automobilky, zatím se starající o vývoj výhradně superluxusních sedanů na základě Mercedesu třídy S. K nim se nyní, alespoň na nějakou chvíli, přidává také otevřená varianta stejné modelové řady, která posádku hýčká nebývalým způsobem.
Mercedes-Maybach se už letos vytáhl se studií Vision 6, tedy monumentálním kupé ladných tvarů a maximálního luxusu. S ním má nový otevřený model S 650 společný nejen palubní luxus, ale i červený lak karosérie. Ve zbytku se ale kabriolet liší, respektive vychází ze sériového základu. Od něj se superluxusní novinka odlišuje spodní částí předního nárazníku, větším množstvím chromovaných prvků a především 20palcovými koly v unikátním designu. V základní výbavě jsou rovněž přední světla s krystaly Swarowski. Logo se pak objevuje nikoliv na sloupcích jako u sedanu, ale na čele za zadními sedadly. Ještě před nastoupením musíte otevřít dveře a dostanete možnost podívat se na logo značky, které je promítáno na zem.
Už kabina standardní třídy S Cabriolet je napěchovaná prvotřídním luxusem, provedení Maybach ale tento luxus posouvá ještě na další úroveň. Začít musíme u sedaček s čalouněním ve stylu vodopádu, precizním diamantovým prošíváním a speciálně upravenými bočnicemi. Dekorační plochy palubní desky se budou měnit podle vnějšího laku a dalších specifických požadavků zákazníka (exkluzivně pro tento vůz je dostupné hnědé dřevo z magnólie), každý vůz tak alespoň dostane plátěnou střechu s vykládaným logem Maybach. Ta najdeme i na dalších různých místech interiéru, držáky nápojů pak hostí plaketu s pořadovým číslem vozu. Na výběr bude devět barevných schémat kabiny, v základní výbavě se pak objevují prvky jako Aircap nebo Airscarf. V kufru každého vozu čeká sada čtyř kufrů, složená ze dvou menších a dvou větších kousků, v kůži, barvě a celkovém ztvárnění, odpovídající čalounění interiéru daného vozu.
Pod kapotou je šestilitrový dvanáctiválec se dvěma turbodmychadly, poskytující maximálně 463 kW (630 k) a 1000 Nm. Zadní kola jsou poháněna přes automat 7G-Tronic, kabriolet tak zrychluje z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy a dosáhne 250 km/h. Spotřeba je rovných 12 litrů na 100 kilometrů. Vzduchový podvozek se objevuje v sériové výbavě, stejně jako adaptivní tlumiče. Vyrobeno bude jen 300 kusů Mercedes-Maybachu S 650 Cabriolet, každý s cenovkou 300 000 euro (cca 8 109 000 korun). V ceně je ale i specifická látková plachta s logem Maybach při doručování a speciální „uvítací balíček“. Ten obsahuje klíčenku z kůže Nappa v barvě interiéru vozu s logem Maybach a spojením „1 of 300“ a certifikát, podepsaný šéfem Mercedesu Dieterem Zetschem.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?