Sportovně laděných variant v historii Volkswagenu Passat zase tolik nenajdeme. Znalci si jistě vzpomenou na unikátní provedení W8, většině ale okamžitě vytane na mysli Passat R36, který sloužil také ve službách české dálniční policie. Na nadcházejícím autosalonu v Los Angeles se se sportovním Passatem po nějakém čase setkáme znovu. Slovo sportovní je tady ale myšleno s nadsázkou.
Co všechno potřebuje běžné auto k tomu, aby se mu začalo říkat sportovní? Je to silnější motor, upravený podvozek, nebo pouze několik designových změn? Podle Volkswagenu nejspíše stačí poslední veličina, alespoň se to snaží říct koncepčním Passatem GT. Ten má ambice být po delší době opravdu sportovní verzí populárního modelu střední třídy, třebaže s evropskou specifikací toho americká moc společného nemá. Jenomže jakékoliv ambice ztrácí vůz pohledem pod kapotu. Tam tepe 3.6litrový šestiválec TSI VR6 o výkonu 209 kW (284 k). To samo o sobě, například v porovnání se Superbem 2.0 TSI 4x4, není na sportovní model nikterak závratné číslo. Především jde ale o zcela sériový motor, který lze do amerického Passatu koupit už dnes.
Ano, inženýři tady upravili výfukové potrubí a snížili o 15 milimetrů podvozek, mechanicky ale Passat GT nic nového nepřináší. A to ani v oblasti převodovky, kde najdeme šestistupňový dvouspojkový automat DSG s manuální volbou stupňů pádly pod volantem. Ze sportovního nám tak zůstal už jen ten vzhled. Začít můžeme u černé masky chladiče se strukturou včelí plástve, jíž zdobí výrazná červená linka ve stylu Golfu GTI. Vpředu zaujmou ještě nasávací otvory v nárazníku, ne nepodobné těm u Golfu R, a full-LED světlomety.
Kolem oken je černá linka, na níž opticky navazuje decentní spoiler na víku kufru ve stejné barvě. Koncové svítilny dostaly zatmavené kryty a nárazník dvě koncovky výfuku a difuzor. Vůbec nejvýraznějším prvkem tak jsou vedle masky 19palcová kola Tornado, za nimiž jsou červené třmeny brzd. Uvnitř se změny omezily na sportovní sedačky v kombinaci šedé a černé s kontrastním prošíváním, černý strop, čalounění dveří a přístrojové desky ve stylu uhlíkových vláken a obložení středové konzole v klavírní černi. Prozatímní koncept tak vypadá dost sériově a těžko pochybovat, že bychom se s Passatem GT brzy nesetkali v showroomech. Stojí to ale všechno za označení sportovní?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.