Sportovně laděných variant v historii Volkswagenu Passat zase tolik nenajdeme. Znalci si jistě vzpomenou na unikátní provedení W8, většině ale okamžitě vytane na mysli Passat R36, který sloužil také ve službách české dálniční policie. Na nadcházejícím autosalonu v Los Angeles se se sportovním Passatem po nějakém čase setkáme znovu. Slovo sportovní je tady ale myšleno s nadsázkou.
Co všechno potřebuje běžné auto k tomu, aby se mu začalo říkat sportovní? Je to silnější motor, upravený podvozek, nebo pouze několik designových změn? Podle Volkswagenu nejspíše stačí poslední veličina, alespoň se to snaží říct koncepčním Passatem GT. Ten má ambice být po delší době opravdu sportovní verzí populárního modelu střední třídy, třebaže s evropskou specifikací toho americká moc společného nemá. Jenomže jakékoliv ambice ztrácí vůz pohledem pod kapotu. Tam tepe 3.6litrový šestiválec TSI VR6 o výkonu 209 kW (284 k). To samo o sobě, například v porovnání se Superbem 2.0 TSI 4x4, není na sportovní model nikterak závratné číslo. Především jde ale o zcela sériový motor, který lze do amerického Passatu koupit už dnes.
Ano, inženýři tady upravili výfukové potrubí a snížili o 15 milimetrů podvozek, mechanicky ale Passat GT nic nového nepřináší. A to ani v oblasti převodovky, kde najdeme šestistupňový dvouspojkový automat DSG s manuální volbou stupňů pádly pod volantem. Ze sportovního nám tak zůstal už jen ten vzhled. Začít můžeme u černé masky chladiče se strukturou včelí plástve, jíž zdobí výrazná červená linka ve stylu Golfu GTI. Vpředu zaujmou ještě nasávací otvory v nárazníku, ne nepodobné těm u Golfu R, a full-LED světlomety.
Kolem oken je černá linka, na níž opticky navazuje decentní spoiler na víku kufru ve stejné barvě. Koncové svítilny dostaly zatmavené kryty a nárazník dvě koncovky výfuku a difuzor. Vůbec nejvýraznějším prvkem tak jsou vedle masky 19palcová kola Tornado, za nimiž jsou červené třmeny brzd. Uvnitř se změny omezily na sportovní sedačky v kombinaci šedé a černé s kontrastním prošíváním, černý strop, čalounění dveří a přístrojové desky ve stylu uhlíkových vláken a obložení středové konzole v klavírní černi. Prozatímní koncept tak vypadá dost sériově a těžko pochybovat, že bychom se s Passatem GT brzy nesetkali v showroomech. Stojí to ale všechno za označení sportovní?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.