Sportovní Volkswagen Passat se vrací. Má hned několik velkých ALE

Volkswagen Passat GT ukazuje trochu sportovních ambicí sedanu střední třídy.
Volkswagen Passat GT ukazuje trochu sportovních ambicí sedanu střední třídy., foto: Volkswagen
ar6 14. listopadu 2016 20:13
Sdílej:

Sportovně laděných variant v historii Volkswagenu Passat zase tolik nenajdeme. Znalci si jistě vzpomenou na unikátní provedení W8, většině ale okamžitě vytane na mysli Passat R36, který sloužil také ve službách české dálniční policie. Na nadcházejícím autosalonu v Los Angeles se se sportovním Passatem po nějakém čase setkáme znovu. Slovo sportovní je tady ale myšleno s nadsázkou.

Co všechno potřebuje běžné auto k tomu, aby se mu začalo říkat sportovní? Je to silnější motor, upravený podvozek, nebo pouze několik designových změn? Podle Volkswagenu nejspíše stačí poslední veličina, alespoň se to snaží říct koncepčním Passatem GT. Ten má ambice být po delší době opravdu sportovní verzí populárního modelu střední třídy, třebaže s evropskou specifikací toho americká moc společného nemá. Jenomže jakékoliv ambice ztrácí vůz pohledem pod kapotu. Tam tepe 3.6litrový šestiválec TSI VR6 o výkonu 209 kW (284 k). To samo o sobě, například v porovnání se Superbem 2.0 TSI 4x4, není na sportovní model nikterak závratné číslo. Především jde ale o zcela sériový motor, který lze do amerického Passatu koupit už dnes.

Ano, inženýři tady upravili výfukové potrubí a snížili o 15 milimetrů podvozek, mechanicky ale Passat GT nic nového nepřináší. A to ani v oblasti převodovky, kde najdeme šestistupňový dvouspojkový automat DSG s manuální volbou stupňů pádly pod volantem. Ze sportovního nám tak zůstal už jen ten vzhled. Začít můžeme u černé masky chladiče se strukturou včelí plástve, jíž zdobí výrazná červená linka ve stylu Golfu GTI. Vpředu zaujmou ještě nasávací otvory v nárazníku, ne nepodobné těm u Golfu R, a full-LED světlomety.

Kolem oken je černá linka, na níž opticky navazuje decentní spoiler na víku kufru ve stejné barvě. Koncové svítilny dostaly zatmavené kryty a nárazník dvě koncovky výfuku a difuzor. Vůbec nejvýraznějším prvkem tak jsou vedle masky 19palcová kola Tornado, za nimiž jsou červené třmeny brzd. Uvnitř se změny omezily na sportovní sedačky v kombinaci šedé a černé s kontrastním prošíváním, černý strop, čalounění dveří a přístrojové desky ve stylu uhlíkových vláken a obložení středové konzole v klavírní černi. Prozatímní koncept tak vypadá dost sériově a těžko pochybovat, že bychom se s Passatem GT brzy nesetkali v showroomech. Stojí to ale všechno za označení sportovní?

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.