Sportovně laděných variant v historii Volkswagenu Passat zase tolik nenajdeme. Znalci si jistě vzpomenou na unikátní provedení W8, většině ale okamžitě vytane na mysli Passat R36, který sloužil také ve službách české dálniční policie. Na nadcházejícím autosalonu v Los Angeles se se sportovním Passatem po nějakém čase setkáme znovu. Slovo sportovní je tady ale myšleno s nadsázkou.
Co všechno potřebuje běžné auto k tomu, aby se mu začalo říkat sportovní? Je to silnější motor, upravený podvozek, nebo pouze několik designových změn? Podle Volkswagenu nejspíše stačí poslední veličina, alespoň se to snaží říct koncepčním Passatem GT. Ten má ambice být po delší době opravdu sportovní verzí populárního modelu střední třídy, třebaže s evropskou specifikací toho americká moc společného nemá. Jenomže jakékoliv ambice ztrácí vůz pohledem pod kapotu. Tam tepe 3.6litrový šestiválec TSI VR6 o výkonu 209 kW (284 k). To samo o sobě, například v porovnání se Superbem 2.0 TSI 4x4, není na sportovní model nikterak závratné číslo. Především jde ale o zcela sériový motor, který lze do amerického Passatu koupit už dnes.
Ano, inženýři tady upravili výfukové potrubí a snížili o 15 milimetrů podvozek, mechanicky ale Passat GT nic nového nepřináší. A to ani v oblasti převodovky, kde najdeme šestistupňový dvouspojkový automat DSG s manuální volbou stupňů pádly pod volantem. Ze sportovního nám tak zůstal už jen ten vzhled. Začít můžeme u černé masky chladiče se strukturou včelí plástve, jíž zdobí výrazná červená linka ve stylu Golfu GTI. Vpředu zaujmou ještě nasávací otvory v nárazníku, ne nepodobné těm u Golfu R, a full-LED světlomety.
Kolem oken je černá linka, na níž opticky navazuje decentní spoiler na víku kufru ve stejné barvě. Koncové svítilny dostaly zatmavené kryty a nárazník dvě koncovky výfuku a difuzor. Vůbec nejvýraznějším prvkem tak jsou vedle masky 19palcová kola Tornado, za nimiž jsou červené třmeny brzd. Uvnitř se změny omezily na sportovní sedačky v kombinaci šedé a černé s kontrastním prošíváním, černý strop, čalounění dveří a přístrojové desky ve stylu uhlíkových vláken a obložení středové konzole v klavírní černi. Prozatímní koncept tak vypadá dost sériově a těžko pochybovat, že bychom se s Passatem GT brzy nesetkali v showroomech. Stojí to ale všechno za označení sportovní?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).