O tom, že na některých trzích jsou Dacie nabízené s logem Renaultu jste asi slyšeli. Dokonce asi víte, že různě po světě je nabídka motorových variant výrazně pestřejší než u nás. Přesto dokáží Francouzi vždy nějak překvapit, jako třeba na autosalonu v Sao Paulu.
Dacie u nás všeobecně platí za víceméně vstupní bránu do světa nových automobilů, většinu z nich tak nejčastěji potkáte na plechových kolech a mnohdy i s nelakovanými prvky karosérie. Že i rumunské vozy mohou vypadat pořádně k světu dokazuje Renault již řadu let na autosalonech v Jižní Americe. Loni v Buenos Aires odhalil stylový pickup Duster Oroch a v Evropě tolik žádaný ostrý hatchback Sandero RS. Letos v Sao Paulu se za hlavní taháky expozice francouzské automobilky dají považovat vyšperkovaný Duster Extreme a sportovní Sandero RS Grand Prix.
Prvně jmenované SUV zaujme dobrodružným vzhledem, který reprezentují vyšší světlá výška, terénní kola i pneumatiky a robustní přední nárazník s navijákem. Na střeše je přídavná světelná LED rampa a unikátní střešní nosič, vzadu čekají nový nárazník a upravená optika světel. Uvnitř nechybí červené akcenty. Pod kapotou najdeme dvoulitrový zážehový čtyřválec v kombinaci s pohonem všech kol, plány na výrobu ale Renault nemá. Sportovní hatchback s dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 110 kW (150 k) se pyšní především novým zbarvením v kombinaci černé a zlaté, odkazující na monopost formule 1. Mírně upraveny byly také oba nárazníky a boční prahy. Kabina zůstala v podstatě sériová, opět se však chlubí specifickým barevným schématem.
Na stánku automobilky ale tyto dva koncepty nebyly osamoceny. Ze sériových novinek lze vyzdvihnout především Captur, který je však dvojčetem i v Rusku prodávané verze s písmenkem K a prodlouženým rozvorem. V Brazílii bude v nabídce s 1.6 SCe a manuální či bezestupňovou automatickou převodovkou X-Tronic, respektive zážehovým dvoulitrem s automatickou převodovkou. Novinkou je rovněž kapesní crossover Kwid, jenž se v Jižní Americe uvedl showcarem Outsider. Ten v kontrastu k oranžové barvě přidal ochranné plasty kolem karosérie s decentním zeleným proužkem a velká litá kola. Uvnitř čeká kombinace černé s oranžovými akcenty, sériové vozidlo pak oproti indickému dvojčeti dostalo nový přístrojový panel a přepracovanou středovou konzoli se sedmipalcovým dotykovým displejem. Paletu SUV pak doplnil také nový Koleos, v Brazílii dostupný s 2.5litrovým zážehovým čtyřválcem a pohonem všech kol.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.