O tom, že na některých trzích jsou Dacie nabízené s logem Renaultu jste asi slyšeli. Dokonce asi víte, že různě po světě je nabídka motorových variant výrazně pestřejší než u nás. Přesto dokáží Francouzi vždy nějak překvapit, jako třeba na autosalonu v Sao Paulu.
Dacie u nás všeobecně platí za víceméně vstupní bránu do světa nových automobilů, většinu z nich tak nejčastěji potkáte na plechových kolech a mnohdy i s nelakovanými prvky karosérie. Že i rumunské vozy mohou vypadat pořádně k světu dokazuje Renault již řadu let na autosalonech v Jižní Americe. Loni v Buenos Aires odhalil stylový pickup Duster Oroch a v Evropě tolik žádaný ostrý hatchback Sandero RS. Letos v Sao Paulu se za hlavní taháky expozice francouzské automobilky dají považovat vyšperkovaný Duster Extreme a sportovní Sandero RS Grand Prix.
Prvně jmenované SUV zaujme dobrodružným vzhledem, který reprezentují vyšší světlá výška, terénní kola i pneumatiky a robustní přední nárazník s navijákem. Na střeše je přídavná světelná LED rampa a unikátní střešní nosič, vzadu čekají nový nárazník a upravená optika světel. Uvnitř nechybí červené akcenty. Pod kapotou najdeme dvoulitrový zážehový čtyřválec v kombinaci s pohonem všech kol, plány na výrobu ale Renault nemá. Sportovní hatchback s dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 110 kW (150 k) se pyšní především novým zbarvením v kombinaci černé a zlaté, odkazující na monopost formule 1. Mírně upraveny byly také oba nárazníky a boční prahy. Kabina zůstala v podstatě sériová, opět se však chlubí specifickým barevným schématem.
Na stánku automobilky ale tyto dva koncepty nebyly osamoceny. Ze sériových novinek lze vyzdvihnout především Captur, který je však dvojčetem i v Rusku prodávané verze s písmenkem K a prodlouženým rozvorem. V Brazílii bude v nabídce s 1.6 SCe a manuální či bezestupňovou automatickou převodovkou X-Tronic, respektive zážehovým dvoulitrem s automatickou převodovkou. Novinkou je rovněž kapesní crossover Kwid, jenž se v Jižní Americe uvedl showcarem Outsider. Ten v kontrastu k oranžové barvě přidal ochranné plasty kolem karosérie s decentním zeleným proužkem a velká litá kola. Uvnitř čeká kombinace černé s oranžovými akcenty, sériové vozidlo pak oproti indickému dvojčeti dostalo nový přístrojový panel a přepracovanou středovou konzoli se sedmipalcovým dotykovým displejem. Paletu SUV pak doplnil také nový Koleos, v Brazílii dostupný s 2.5litrovým zážehovým čtyřválcem a pohonem všech kol.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?