O tom, že na některých trzích jsou Dacie nabízené s logem Renaultu jste asi slyšeli. Dokonce asi víte, že různě po světě je nabídka motorových variant výrazně pestřejší než u nás. Přesto dokáží Francouzi vždy nějak překvapit, jako třeba na autosalonu v Sao Paulu.
Dacie u nás všeobecně platí za víceméně vstupní bránu do světa nových automobilů, většinu z nich tak nejčastěji potkáte na plechových kolech a mnohdy i s nelakovanými prvky karosérie. Že i rumunské vozy mohou vypadat pořádně k světu dokazuje Renault již řadu let na autosalonech v Jižní Americe. Loni v Buenos Aires odhalil stylový pickup Duster Oroch a v Evropě tolik žádaný ostrý hatchback Sandero RS. Letos v Sao Paulu se za hlavní taháky expozice francouzské automobilky dají považovat vyšperkovaný Duster Extreme a sportovní Sandero RS Grand Prix.
Prvně jmenované SUV zaujme dobrodružným vzhledem, který reprezentují vyšší světlá výška, terénní kola i pneumatiky a robustní přední nárazník s navijákem. Na střeše je přídavná světelná LED rampa a unikátní střešní nosič, vzadu čekají nový nárazník a upravená optika světel. Uvnitř nechybí červené akcenty. Pod kapotou najdeme dvoulitrový zážehový čtyřválec v kombinaci s pohonem všech kol, plány na výrobu ale Renault nemá. Sportovní hatchback s dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 110 kW (150 k) se pyšní především novým zbarvením v kombinaci černé a zlaté, odkazující na monopost formule 1. Mírně upraveny byly také oba nárazníky a boční prahy. Kabina zůstala v podstatě sériová, opět se však chlubí specifickým barevným schématem.
Na stánku automobilky ale tyto dva koncepty nebyly osamoceny. Ze sériových novinek lze vyzdvihnout především Captur, který je však dvojčetem i v Rusku prodávané verze s písmenkem K a prodlouženým rozvorem. V Brazílii bude v nabídce s 1.6 SCe a manuální či bezestupňovou automatickou převodovkou X-Tronic, respektive zážehovým dvoulitrem s automatickou převodovkou. Novinkou je rovněž kapesní crossover Kwid, jenž se v Jižní Americe uvedl showcarem Outsider. Ten v kontrastu k oranžové barvě přidal ochranné plasty kolem karosérie s decentním zeleným proužkem a velká litá kola. Uvnitř čeká kombinace černé s oranžovými akcenty, sériové vozidlo pak oproti indickému dvojčeti dostalo nový přístrojový panel a přepracovanou středovou konzoli se sedmipalcovým dotykovým displejem. Paletu SUV pak doplnil také nový Koleos, v Brazílii dostupný s 2.5litrovým zážehovým čtyřválcem a pohonem všech kol.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?