Tyto Dacie u nás neznáme. Ostré Sandero nebo dobrodužný Duster ale budete chtít

Renault Duster Extreme ukazuje dobrodružnou povahu i u nás oblíbeného SUV.
Renault Duster Extreme ukazuje dobrodružnou povahu i u nás oblíbeného SUV., foto: Renault
ar6 12. listopadu 2016 23:20
Sdílej:

O tom, že na některých trzích jsou Dacie nabízené s logem Renaultu jste asi slyšeli. Dokonce asi víte, že různě po světě je nabídka motorových variant výrazně pestřejší než u nás. Přesto dokáží Francouzi vždy nějak překvapit, jako třeba na autosalonu v Sao Paulu.

Dacie u nás všeobecně platí za víceméně vstupní bránu do světa nových automobilů, většinu z nich tak nejčastěji potkáte na plechových kolech a mnohdy i s nelakovanými prvky karosérie. Že i rumunské vozy mohou vypadat pořádně k světu dokazuje Renault již řadu let na autosalonech v Jižní Americe. Loni v Buenos Aires odhalil stylový pickup Duster Oroch a v Evropě tolik žádaný ostrý hatchback Sandero RS. Letos v Sao Paulu se za hlavní taháky expozice francouzské automobilky dají považovat vyšperkovaný Duster Extreme a sportovní Sandero RS Grand Prix.

Prvně jmenované SUV zaujme dobrodružným vzhledem, který reprezentují vyšší světlá výška, terénní kola i pneumatiky a robustní přední nárazník s navijákem. Na střeše je přídavná světelná LED rampa a unikátní střešní nosič, vzadu čekají nový nárazník a upravená optika světel. Uvnitř nechybí červené akcenty. Pod kapotou najdeme dvoulitrový zážehový čtyřválec v kombinaci s pohonem všech kol, plány na výrobu ale Renault nemá. Sportovní hatchback s dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 110 kW (150 k) se pyšní především novým zbarvením v kombinaci černé a zlaté, odkazující na monopost formule 1. Mírně upraveny byly také oba nárazníky a boční prahy. Kabina zůstala v podstatě sériová, opět se však chlubí specifickým barevným schématem.

Na stánku automobilky ale tyto dva koncepty nebyly osamoceny. Ze sériových novinek lze vyzdvihnout především Captur, který je však dvojčetem i v Rusku prodávané verze s písmenkem K a prodlouženým rozvorem. V Brazílii bude v nabídce s 1.6 SCe a manuální či bezestupňovou automatickou převodovkou X-Tronic, respektive zážehovým dvoulitrem s automatickou převodovkou. Novinkou je rovněž kapesní crossover Kwid, jenž se v Jižní Americe uvedl showcarem Outsider. Ten v kontrastu k oranžové barvě přidal ochranné plasty kolem karosérie s decentním zeleným proužkem a velká litá kola. Uvnitř čeká kombinace černé s oranžovými akcenty, sériové vozidlo pak oproti indickému dvojčeti dostalo nový přístrojový panel a přepracovanou středovou konzoli se sedmipalcovým dotykovým displejem. Paletu SUV pak doplnil také nový Koleos, v Brazílii dostupný s 2.5litrovým zážehovým čtyřválcem a pohonem všech kol.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.