BR-V, CR-V, HR-V nebo XR-V. To nejsou označení nějakých chemických sloučenin, ale terénních automobilů značky Honda napříč celým světem. Nově se k nim přidává model WR-V, využívající technický základ malého hatchbacku Fit, u nás známého jako Jazz.
Aktivní životní styl je dnes trendem všude, od Velké Británie až po Brazílii. A právě v zemi samby a fotbalu představila Honda svůj nejnovější přírůstek do rodiny vozidel SUV. Winsome Runabout Vehicle, nebo zkráceně WR-V, využívá základ hatchbacku Fit, který my známe jako Jazz. Poznat to je především na stavbě karosérie, boční linii kolem klik dvěří a zadních světlometech, ač mají místo vertikálního tvarování připomínat písmeno L. Navíc je tady ale nová přední část s výraznější maskou chladiče, světly s diodami denního svícení a především robustnějším nárazníkem. Ten má stříbrně lakovaný středový segment, to stejné se objevuje i vzadu. Kolem dokola pak má WR-V plastové obložení spodní části karosérie, zvýšení se dočkala světlá výška.
Do kabiny nás Honda nepustila, čekat však máme hodně místa a komfortu. Pod kapotou brazilské specifikace se objeví zážehová patnáctistovka o výkonu 85 kW (116 k) s točivým momentem 149 Nm. Výhradně přední kola budou pohánět pětistupňový manuál nebo bezestupňový automat CVT. Vedle Brazílie ale WR-V zamíří také do Indie. Vizuálně se příliš neodliší, pod kapotu ale dostane zážehovou dvanáctistovku o výkonu 66 kW (90 k) nebo naftovou patnáctistovku o výkonu 74 kW (101 k). První kusy se k zákazníkům dostanou v první polovině příštího roku, do Asie se SUV dostane jen o něco málo později. S dovozem k nám se neočítá.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?