BR-V, CR-V, HR-V nebo XR-V. To nejsou označení nějakých chemických sloučenin, ale terénních automobilů značky Honda napříč celým světem. Nově se k nim přidává model WR-V, využívající technický základ malého hatchbacku Fit, u nás známého jako Jazz.
Aktivní životní styl je dnes trendem všude, od Velké Británie až po Brazílii. A právě v zemi samby a fotbalu představila Honda svůj nejnovější přírůstek do rodiny vozidel SUV. Winsome Runabout Vehicle, nebo zkráceně WR-V, využívá základ hatchbacku Fit, který my známe jako Jazz. Poznat to je především na stavbě karosérie, boční linii kolem klik dvěří a zadních světlometech, ač mají místo vertikálního tvarování připomínat písmeno L. Navíc je tady ale nová přední část s výraznější maskou chladiče, světly s diodami denního svícení a především robustnějším nárazníkem. Ten má stříbrně lakovaný středový segment, to stejné se objevuje i vzadu. Kolem dokola pak má WR-V plastové obložení spodní části karosérie, zvýšení se dočkala světlá výška.
Do kabiny nás Honda nepustila, čekat však máme hodně místa a komfortu. Pod kapotou brazilské specifikace se objeví zážehová patnáctistovka o výkonu 85 kW (116 k) s točivým momentem 149 Nm. Výhradně přední kola budou pohánět pětistupňový manuál nebo bezestupňový automat CVT. Vedle Brazílie ale WR-V zamíří také do Indie. Vizuálně se příliš neodliší, pod kapotu ale dostane zážehovou dvanáctistovku o výkonu 66 kW (90 k) nebo naftovou patnáctistovku o výkonu 74 kW (101 k). První kusy se k zákazníkům dostanou v první polovině příštího roku, do Asie se SUV dostane jen o něco málo později. S dovozem k nám se neočítá.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.