Mercedes-Benz se v poslední době zaměřuje na čtvrtou generaci malého Áčka (s kódovým označením W177). Ta má přijít konce příštího roku, maximálně pak začátkem roku 2018.
Už nyní se ale silně maskované prototypy podrobují tvrdému testování na Nürburgringu. Ve spojitosti s tím se chystaný pětidveřový hatchback ukázal na první dosti reálné fotografii, která ovšem nepochází přímo od značky Mercedes-Benz. Vše bylo vytvořeno nezávislými grafiky, přičemž jako základ posloužily právě snímky maskovaných prototypů.
A jak by mohl nový Mercedes třídy A vypadat? Dost možná právě takhle. Na snímku vidíme odhalený vůz s dvojicí hladce vypadajících světlometů s full-LED technikou. Nová třída A pak poskytne o dost více stylovější masku chladiče. S novou generací souvisí i to, že máme očekávat nárůst velikosti, a to jak do délky, tak do šířky.
Pokud jde o prostornost a praktičnost, Áčko s kódovým označením W177 přinese o dost více prostoru pro kolena i nohy. To se týká obou řad sedadel, přičemž zapomenout nesmíme na zvýšenou přepravní kapacitu, tedy větší objem zavazadelníku. V kabíně pak nastane doslova evoluce. Ve výbavě auta najdeme například digitální přístrojový panel, který má za ůkol nahradit analogové ciferníky. Zlepšení se dočkají i různí asistenti a celkově se pak Mercedes bude snažit dotáhnout novou Audi A3.
Německá novinka pak vyjede na druhé generaci platformy Modular Front Architecture (MFA). Rozsáhlejší použití hliníku by mohlo kompenzovat nárůst velikosti a tím pádem i hmostnost. Pod kapotou čekejme přeplňované tří- a čtyřválcové motory, po čase ale dorazí ostřejší verze A40 s motorem o výkonu 300 koňských. V roce 2019 pak přijde ostrý AMG A45 s výkonem přes 400 koňských sil.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?