Mercedes-Benz se v poslední době zaměřuje na čtvrtou generaci malého Áčka (s kódovým označením W177). Ta má přijít konce příštího roku, maximálně pak začátkem roku 2018.
Už nyní se ale silně maskované prototypy podrobují tvrdému testování na Nürburgringu. Ve spojitosti s tím se chystaný pětidveřový hatchback ukázal na první dosti reálné fotografii, která ovšem nepochází přímo od značky Mercedes-Benz. Vše bylo vytvořeno nezávislými grafiky, přičemž jako základ posloužily právě snímky maskovaných prototypů.
A jak by mohl nový Mercedes třídy A vypadat? Dost možná právě takhle. Na snímku vidíme odhalený vůz s dvojicí hladce vypadajících světlometů s full-LED technikou. Nová třída A pak poskytne o dost více stylovější masku chladiče. S novou generací souvisí i to, že máme očekávat nárůst velikosti, a to jak do délky, tak do šířky.
Pokud jde o prostornost a praktičnost, Áčko s kódovým označením W177 přinese o dost více prostoru pro kolena i nohy. To se týká obou řad sedadel, přičemž zapomenout nesmíme na zvýšenou přepravní kapacitu, tedy větší objem zavazadelníku. V kabíně pak nastane doslova evoluce. Ve výbavě auta najdeme například digitální přístrojový panel, který má za ůkol nahradit analogové ciferníky. Zlepšení se dočkají i různí asistenti a celkově se pak Mercedes bude snažit dotáhnout novou Audi A3.
Německá novinka pak vyjede na druhé generaci platformy Modular Front Architecture (MFA). Rozsáhlejší použití hliníku by mohlo kompenzovat nárůst velikosti a tím pádem i hmostnost. Pod kapotou čekejme přeplňované tří- a čtyřválcové motory, po čase ale dorazí ostřejší verze A40 s motorem o výkonu 300 koňských. V roce 2019 pak přijde ostrý AMG A45 s výkonem přes 400 koňských sil.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?