Mercedes-Benz se v poslední době zaměřuje na čtvrtou generaci malého Áčka (s kódovým označením W177). Ta má přijít konce příštího roku, maximálně pak začátkem roku 2018.
Už nyní se ale silně maskované prototypy podrobují tvrdému testování na Nürburgringu. Ve spojitosti s tím se chystaný pětidveřový hatchback ukázal na první dosti reálné fotografii, která ovšem nepochází přímo od značky Mercedes-Benz. Vše bylo vytvořeno nezávislými grafiky, přičemž jako základ posloužily právě snímky maskovaných prototypů.
A jak by mohl nový Mercedes třídy A vypadat? Dost možná právě takhle. Na snímku vidíme odhalený vůz s dvojicí hladce vypadajících světlometů s full-LED technikou. Nová třída A pak poskytne o dost více stylovější masku chladiče. S novou generací souvisí i to, že máme očekávat nárůst velikosti, a to jak do délky, tak do šířky.
Pokud jde o prostornost a praktičnost, Áčko s kódovým označením W177 přinese o dost více prostoru pro kolena i nohy. To se týká obou řad sedadel, přičemž zapomenout nesmíme na zvýšenou přepravní kapacitu, tedy větší objem zavazadelníku. V kabíně pak nastane doslova evoluce. Ve výbavě auta najdeme například digitální přístrojový panel, který má za ůkol nahradit analogové ciferníky. Zlepšení se dočkají i různí asistenti a celkově se pak Mercedes bude snažit dotáhnout novou Audi A3.
Německá novinka pak vyjede na druhé generaci platformy Modular Front Architecture (MFA). Rozsáhlejší použití hliníku by mohlo kompenzovat nárůst velikosti a tím pádem i hmostnost. Pod kapotou čekejme přeplňované tří- a čtyřválcové motory, po čase ale dorazí ostřejší verze A40 s motorem o výkonu 300 koňských. V roce 2019 pak přijde ostrý AMG A45 s výkonem přes 400 koňských sil.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?