Mercedes-Benz se v poslední době zaměřuje na čtvrtou generaci malého Áčka (s kódovým označením W177). Ta má přijít konce příštího roku, maximálně pak začátkem roku 2018.
Už nyní se ale silně maskované prototypy podrobují tvrdému testování na Nürburgringu. Ve spojitosti s tím se chystaný pětidveřový hatchback ukázal na první dosti reálné fotografii, která ovšem nepochází přímo od značky Mercedes-Benz. Vše bylo vytvořeno nezávislými grafiky, přičemž jako základ posloužily právě snímky maskovaných prototypů.
A jak by mohl nový Mercedes třídy A vypadat? Dost možná právě takhle. Na snímku vidíme odhalený vůz s dvojicí hladce vypadajících světlometů s full-LED technikou. Nová třída A pak poskytne o dost více stylovější masku chladiče. S novou generací souvisí i to, že máme očekávat nárůst velikosti, a to jak do délky, tak do šířky.
Pokud jde o prostornost a praktičnost, Áčko s kódovým označením W177 přinese o dost více prostoru pro kolena i nohy. To se týká obou řad sedadel, přičemž zapomenout nesmíme na zvýšenou přepravní kapacitu, tedy větší objem zavazadelníku. V kabíně pak nastane doslova evoluce. Ve výbavě auta najdeme například digitální přístrojový panel, který má za ůkol nahradit analogové ciferníky. Zlepšení se dočkají i různí asistenti a celkově se pak Mercedes bude snažit dotáhnout novou Audi A3.
Německá novinka pak vyjede na druhé generaci platformy Modular Front Architecture (MFA). Rozsáhlejší použití hliníku by mohlo kompenzovat nárůst velikosti a tím pádem i hmostnost. Pod kapotou čekejme přeplňované tří- a čtyřválcové motory, po čase ale dorazí ostřejší verze A40 s motorem o výkonu 300 koňských. V roce 2019 pak přijde ostrý AMG A45 s výkonem přes 400 koňských sil.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?