Čekáte na nástupce Passatu R36? Možná se dočkáte, ovšem ne hned

ar5, 7. listopadu 2016, 17:00 Google+

Poměrně dosti známý Volkswagen Passat (B6) R36 je i dnes kultem, a to kvůli jeho atmosférickému šestiválci s objemem 3.6 litru. Z důvodu stále přísnějších ekologických norem však musela být jeho produkce ukončena a jak se zdá, jeho nástupce je v nedohlednu. Nebo snad ne?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Passat 2.0 TSI (206 kW) R-Line

Volkswagen Passat 2.0 TSI (206 kW) R-Line | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

 

Německý výrobce se totiž od jeho konce výroby nedokázal dokopat k tomu, aby vytvořil jeho duchovního nástupce. Přitom počátky rychlého Passatu se tradují až do 90.let, kdy po silnicích a také u naší dopravní policie jezdily rychlé Passaty VR6.

Jenže dnes je vše jinak a po skandálu s emisemi je nucen koncern Volkswagen šetřit kde se dá. I to je důvodem, proč se jen tak nedočkáme něčeho podobného jako byl poslední Passat R36. Zdroje blízké automobilce pak také přicházejí s dosti znepokojivou zprávou.

V oblasti přímého nástupce totiž nakonec Volkswagen udělil všemu velkou stopku. V rámci snižování nákladů s emisemi to prostě není přípustné. Namísto toho tady proto máme zatím nejrychlejší Passat, který s osmou generací přišel s novým dvoulitrem TSI o výkonu 280 koní.

Ten je ovšem pouhým čtyřválcem a je otázkou, proč se motor VR6 z nového modelu Atlas nedostane i pod kapotu tohoto sedanu. Přineslo by to do modelové řady dostatečné okořenění, a to minimálně po stránce zvuku a projevu. Jak to tak vypadá, díky šetření koncernu tak budeme muset ještě pár let počkat na to, co si pro nás vlastně připraví.

Vytisknout

Diskuze: Čekáte na nástupce Passatu R36? Možná se dočkáte, ovšem ne hned

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Volkswagen

Volkswagen se díky Dieselgate rozhodl pro další razantní úsporu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud