Poměrně dosti známý Volkswagen Passat (B6) R36 je i dnes kultem, a to kvůli jeho atmosférickému šestiválci s objemem 3.6 litru. Z důvodu stále přísnějších ekologických norem však musela být jeho produkce ukončena a jak se zdá, jeho nástupce je v nedohlednu. Nebo snad ne?
Německý výrobce se totiž od jeho konce výroby nedokázal dokopat k tomu, aby vytvořil jeho duchovního nástupce. Přitom počátky rychlého Passatu se tradují až do 90.let, kdy po silnicích a také u naší dopravní policie jezdily rychlé Passaty VR6.
Jenže dnes je vše jinak a po skandálu s emisemi je nucen koncern Volkswagen šetřit kde se dá. I to je důvodem, proč se jen tak nedočkáme něčeho podobného jako byl poslední Passat R36. Zdroje blízké automobilce pak také přicházejí s dosti znepokojivou zprávou.
V oblasti přímého nástupce totiž nakonec Volkswagen udělil všemu velkou stopku. V rámci snižování nákladů s emisemi to prostě není přípustné. Namísto toho tady proto máme zatím nejrychlejší Passat, který s osmou generací přišel s novým dvoulitrem TSI o výkonu 280 koní.
Ten je ovšem pouhým čtyřválcem a je otázkou, proč se motor VR6 z nového modelu Atlas nedostane i pod kapotu tohoto sedanu. Přineslo by to do modelové řady dostatečné okořenění, a to minimálně po stránce zvuku a projevu. Jak to tak vypadá, díky šetření koncernu tak budeme muset ještě pár let počkat na to, co si pro nás vlastně připraví.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.