Německý výrobce se totiž od jeho konce výroby nedokázal dokopat k tomu, aby vytvořil jeho duchovního nástupce. Přitom počátky rychlého Passatu se tradují až do 90.let, kdy po silnicích a také u naší dopravní policie jezdily rychlé Passaty VR6.
Jenže dnes je vše jinak a po skandálu s emisemi je nucen koncern Volkswagen šetřit kde se dá. I to je důvodem, proč se jen tak nedočkáme něčeho podobného jako byl poslední Passat R36. Zdroje blízké automobilce pak také přicházejí s dosti znepokojivou zprávou.
V oblasti přímého nástupce totiž nakonec Volkswagen udělil všemu velkou stopku. V rámci snižování nákladů s emisemi to prostě není přípustné. Namísto toho tady proto máme zatím nejrychlejší Passat, který s osmou generací přišel s novým dvoulitrem TSI o výkonu 280 koní.
Ten je ovšem pouhým čtyřválcem a je otázkou, proč se motor VR6 z nového modelu Atlas nedostane i pod kapotu tohoto sedanu. Přineslo by to do modelové řady dostatečné okořenění, a to minimálně po stránce zvuku a projevu. Jak to tak vypadá, díky šetření koncernu tak budeme muset ještě pár let počkat na to, co si pro nás vlastně připraví.