Poměrně dosti známý Volkswagen Passat (B6) R36 je i dnes kultem, a to kvůli jeho atmosférickému šestiválci s objemem 3.6 litru. Z důvodu stále přísnějších ekologických norem však musela být jeho produkce ukončena a jak se zdá, jeho nástupce je v nedohlednu. Nebo snad ne?
Německý výrobce se totiž od jeho konce výroby nedokázal dokopat k tomu, aby vytvořil jeho duchovního nástupce. Přitom počátky rychlého Passatu se tradují až do 90.let, kdy po silnicích a také u naší dopravní policie jezdily rychlé Passaty VR6.
Jenže dnes je vše jinak a po skandálu s emisemi je nucen koncern Volkswagen šetřit kde se dá. I to je důvodem, proč se jen tak nedočkáme něčeho podobného jako byl poslední Passat R36. Zdroje blízké automobilce pak také přicházejí s dosti znepokojivou zprávou.
V oblasti přímého nástupce totiž nakonec Volkswagen udělil všemu velkou stopku. V rámci snižování nákladů s emisemi to prostě není přípustné. Namísto toho tady proto máme zatím nejrychlejší Passat, který s osmou generací přišel s novým dvoulitrem TSI o výkonu 280 koní.
Ten je ovšem pouhým čtyřválcem a je otázkou, proč se motor VR6 z nového modelu Atlas nedostane i pod kapotu tohoto sedanu. Přineslo by to do modelové řady dostatečné okořenění, a to minimálně po stránce zvuku a projevu. Jak to tak vypadá, díky šetření koncernu tak budeme muset ještě pár let počkat na to, co si pro nás vlastně připraví.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.