Automobilový koncern Zhejiang Geely Holding Group byl tím, kdo přes šesti lety zachránil švédskou automobilku Volvo od jistého zániku. Čína se díky tomu stane jeho největším výrobním a vývozním centrem, což má spojitost s aktuální novou zprávou.
Výroba některých modelů tak bude přesunuta právě do Číny, alespoň tohle říká nejmenovaný zdroj přímo z automobilky. Právě Čína se stane dějištěm produkce nové vlajkové lodi značky, která nese označení S90. Bude se tak dít v továrně v Ta-čchingu v severočínské provincii Chej-lung-ťiang. Otázkou je, zda tím neutrpí kvalita auta jako takového, my jen doufáme, že ne.
V továrně Tchaj-čou se ještě v tomhle čtvrtletí spustí výroba také modelů od Volva. Díky tomu se stane třetím montážním závodem společnosti na území Číny. Plánovaný nástupce středně velké třídy S40 s modulární platformou CMA bude produkován pro změnu v továrně v Luqiau. Tam je již dnes stavěna nová továrna, kde se vše bude uskutečňovat.
Volvo chce pak časem úplně přestat produkovat S90 v Evropě. Co na tom, že zde má hned dvě továrny (ve Švédsku a Belgii). Naopak se pustilo do výstavby další továrny v Jižní Karolíně v USA. A jak to vypadá s domovským Göteborgem? Tam se zatím bude nadále vyrábět novinka S90 a menší S60. I tak ale největší procento vyrobených Volv bude časem pocházet z Číny.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.