Automobilový koncern Zhejiang Geely Holding Group byl tím, kdo přes šesti lety zachránil švédskou automobilku Volvo od jistého zániku. Čína se díky tomu stane jeho největším výrobním a vývozním centrem, což má spojitost s aktuální novou zprávou.
Výroba některých modelů tak bude přesunuta právě do Číny, alespoň tohle říká nejmenovaný zdroj přímo z automobilky. Právě Čína se stane dějištěm produkce nové vlajkové lodi značky, která nese označení S90. Bude se tak dít v továrně v Ta-čchingu v severočínské provincii Chej-lung-ťiang. Otázkou je, zda tím neutrpí kvalita auta jako takového, my jen doufáme, že ne.
V továrně Tchaj-čou se ještě v tomhle čtvrtletí spustí výroba také modelů od Volva. Díky tomu se stane třetím montážním závodem společnosti na území Číny. Plánovaný nástupce středně velké třídy S40 s modulární platformou CMA bude produkován pro změnu v továrně v Luqiau. Tam je již dnes stavěna nová továrna, kde se vše bude uskutečňovat.
Volvo chce pak časem úplně přestat produkovat S90 v Evropě. Co na tom, že zde má hned dvě továrny (ve Švédsku a Belgii). Naopak se pustilo do výstavby další továrny v Jižní Karolíně v USA. A jak to vypadá s domovským Göteborgem? Tam se zatím bude nadále vyrábět novinka S90 a menší S60. I tak ale největší procento vyrobených Volv bude časem pocházet z Číny.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?