Automobilový koncern Zhejiang Geely Holding Group byl tím, kdo přes šesti lety zachránil švédskou automobilku Volvo od jistého zániku. Čína se díky tomu stane jeho největším výrobním a vývozním centrem, což má spojitost s aktuální novou zprávou.
Výroba některých modelů tak bude přesunuta právě do Číny, alespoň tohle říká nejmenovaný zdroj přímo z automobilky. Právě Čína se stane dějištěm produkce nové vlajkové lodi značky, která nese označení S90. Bude se tak dít v továrně v Ta-čchingu v severočínské provincii Chej-lung-ťiang. Otázkou je, zda tím neutrpí kvalita auta jako takového, my jen doufáme, že ne.
V továrně Tchaj-čou se ještě v tomhle čtvrtletí spustí výroba také modelů od Volva. Díky tomu se stane třetím montážním závodem společnosti na území Číny. Plánovaný nástupce středně velké třídy S40 s modulární platformou CMA bude produkován pro změnu v továrně v Luqiau. Tam je již dnes stavěna nová továrna, kde se vše bude uskutečňovat.
Volvo chce pak časem úplně přestat produkovat S90 v Evropě. Co na tom, že zde má hned dvě továrny (ve Švédsku a Belgii). Naopak se pustilo do výstavby další továrny v Jižní Karolíně v USA. A jak to vypadá s domovským Göteborgem? Tam se zatím bude nadále vyrábět novinka S90 a menší S60. I tak ale největší procento vyrobených Volv bude časem pocházet z Číny.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?