Tento týden jsme vám zde představili naše žhavé dojmy z české prezentace nové Audi Q2. Ta vstoupila na trh s mnoha motorizacemi, pořádnou výbavou ovšem někteří stále nejsou spokojeni. Proč?
Odpověď je jednoduchá, zatím totiž není představena ostřejší verze SQ2, která byla před pár dny přistižena v Německu. Tam probíhají její finálové testy, přičemž dějištěm toho všeho je slavný okruh Nurburgring. Na trh by měla přiostřená Audi Q2 dorazit v roce 2017.
Odkaz na zahraniční fotografie najdete zde, na nich pak najdete možná finální podobu chystané žhavé novinky. Nová Q2 navíc sdílí hodně prvků s modelem A3 a jelikož na trhu je již verze S a RS3, není problém stvořit i jejího menšího sourozence.
Reportáž: Byli jsme u premiéry Audi Q2 v Praze. Kompletní dojmy čtěte zde
Podle vedení Audi by nejvyšší specifikace novinky se jménem RS Q2 mohla stát okolo 45 tisíc eur. Aktuální vrchol nabídky je přitom Audi Q2 Edition # 1 s motorem 2,0 TDI, pohonem všech kol Quattro a sedmirychlostní automatickou převodovkou S tronic.
Hlavní soupeř pro SQ2 bude kupříkladu Mini Countryman JCW, protože například Mercedes-AMG GLA45 4Matic je o něco víc výkonnější a také dražší. Pod kapotou vozu tak čekejme 2litrový turbomotor s výkonem 310 koní a točivým momentem 400 Nm. Ve prospěch solidní dynamiky bude hovořit i nízká váha, která bude okolo 1,3 tuny.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.