Tento týden jsme vám zde představili naše žhavé dojmy z české prezentace nové Audi Q2. Ta vstoupila na trh s mnoha motorizacemi, pořádnou výbavou ovšem někteří stále nejsou spokojeni. Proč?
Odpověď je jednoduchá, zatím totiž není představena ostřejší verze SQ2, která byla před pár dny přistižena v Německu. Tam probíhají její finálové testy, přičemž dějištěm toho všeho je slavný okruh Nurburgring. Na trh by měla přiostřená Audi Q2 dorazit v roce 2017.
Odkaz na zahraniční fotografie najdete zde, na nich pak najdete možná finální podobu chystané žhavé novinky. Nová Q2 navíc sdílí hodně prvků s modelem A3 a jelikož na trhu je již verze S a RS3, není problém stvořit i jejího menšího sourozence.
Reportáž: Byli jsme u premiéry Audi Q2 v Praze. Kompletní dojmy čtěte zde
Podle vedení Audi by nejvyšší specifikace novinky se jménem RS Q2 mohla stát okolo 45 tisíc eur. Aktuální vrchol nabídky je přitom Audi Q2 Edition # 1 s motorem 2,0 TDI, pohonem všech kol Quattro a sedmirychlostní automatickou převodovkou S tronic.
Hlavní soupeř pro SQ2 bude kupříkladu Mini Countryman JCW, protože například Mercedes-AMG GLA45 4Matic je o něco víc výkonnější a také dražší. Pod kapotou vozu tak čekejme 2litrový turbomotor s výkonem 310 koní a točivým momentem 400 Nm. Ve prospěch solidní dynamiky bude hovořit i nízká váha, která bude okolo 1,3 tuny.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.