Je to jen pár dní, co Seat oznámil konec výroby třídvéřové Ibizi a jejího ostrého derivátu Cupra. Bohužel to stále není konec a nově se Seat pochlubil, že hodlá ukončit produkci populární Alhambry.
Podle vedení značky již dnešní doba není vhodná pro auta kategorie MPV, protože jejich místo zaplňují crossovery a velká SUV. O konci výroby modelu Alhambra informuje britský server Autoexpress a jak se zdá, není to jen fáma.
Tahle zpráva pak bude nepříjemnou hlavně pro ty, co si pamatují již na první generaci auta. Ta se nám představila v roce 1996, a tak vlastně Seat hodlá zaříznout dvacetiletou stálici na trzích. Pro připomenutí, dalšími sourozenci jsou Volkswagen Sharan a Ford Galaxy.
A zatím co Sharan zatím v nabídce zůstává a jeho konec se neplánuje, další generace Alhamby se neplánuje i s ohledem na kauzu Dieselgate. Poslední kus modelu Alhambra proto bude vypuštěn z továrny v roce 2018.
Seat se ke všemu vyjádřil, když řekl, že již nechce vyrábět vozy takových tvarů. Aktuálně na světových trzích táhne kategorie SUV, takže například nový Seat Ateca je vhodným příkladem, který by defacto mohl Alhambru nahradit. Časem ovšem přijde ještě něco většího, se sedmi místy k sezení a bohatší výbavou.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?