Je to jen pár dní, co Seat oznámil konec výroby třídvéřové Ibizi a jejího ostrého derivátu Cupra. Bohužel to stále není konec a nově se Seat pochlubil, že hodlá ukončit produkci populární Alhambry.
Podle vedení značky již dnešní doba není vhodná pro auta kategorie MPV, protože jejich místo zaplňují crossovery a velká SUV. O konci výroby modelu Alhambra informuje britský server Autoexpress a jak se zdá, není to jen fáma.
Tahle zpráva pak bude nepříjemnou hlavně pro ty, co si pamatují již na první generaci auta. Ta se nám představila v roce 1996, a tak vlastně Seat hodlá zaříznout dvacetiletou stálici na trzích. Pro připomenutí, dalšími sourozenci jsou Volkswagen Sharan a Ford Galaxy.
A zatím co Sharan zatím v nabídce zůstává a jeho konec se neplánuje, další generace Alhamby se neplánuje i s ohledem na kauzu Dieselgate. Poslední kus modelu Alhambra proto bude vypuštěn z továrny v roce 2018.
Seat se ke všemu vyjádřil, když řekl, že již nechce vyrábět vozy takových tvarů. Aktuálně na světových trzích táhne kategorie SUV, takže například nový Seat Ateca je vhodným příkladem, který by defacto mohl Alhambru nahradit. Časem ovšem přijde ještě něco většího, se sedmi místy k sezení a bohatší výbavou.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?