Je to jen pár dní, co Seat oznámil konec výroby třídvéřové Ibizi a jejího ostrého derivátu Cupra. Bohužel to stále není konec a nově se Seat pochlubil, že hodlá ukončit produkci populární Alhambry.
Podle vedení značky již dnešní doba není vhodná pro auta kategorie MPV, protože jejich místo zaplňují crossovery a velká SUV. O konci výroby modelu Alhambra informuje britský server Autoexpress a jak se zdá, není to jen fáma.
Tahle zpráva pak bude nepříjemnou hlavně pro ty, co si pamatují již na první generaci auta. Ta se nám představila v roce 1996, a tak vlastně Seat hodlá zaříznout dvacetiletou stálici na trzích. Pro připomenutí, dalšími sourozenci jsou Volkswagen Sharan a Ford Galaxy.
A zatím co Sharan zatím v nabídce zůstává a jeho konec se neplánuje, další generace Alhamby se neplánuje i s ohledem na kauzu Dieselgate. Poslední kus modelu Alhambra proto bude vypuštěn z továrny v roce 2018.
Seat se ke všemu vyjádřil, když řekl, že již nechce vyrábět vozy takových tvarů. Aktuálně na světových trzích táhne kategorie SUV, takže například nový Seat Ateca je vhodným příkladem, který by defacto mohl Alhambru nahradit. Časem ovšem přijde ještě něco většího, se sedmi místy k sezení a bohatší výbavou.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?