Když se letos na jarním ženevském autosalonu ukázala nová Audi Q2, už tehdy jsme se nemohli dočkat dne, kdy si jí budeme moci důkladně prohlédnout u nás v Čechách. A právě dnes nastal ten den, kdy české zastoupení značky Audi uskutečnilo českou prezentaci nové Q2ky.
Ta se uskutečnila v luxusním stylu na houseboatu s názvem Port X, kotvícího u Rašínova nábřeží v Praze. Jeho majitel jej k s velkou laskavostí propůjčil k propagaci této žhavé německé novinky, takže se tisková konference nesla v opravdu luxusním stylu. A ačkoliv součástí tiskovky nebyly předváděcí jízdy, při příjezdu k místu bylo možno využít hnet tří vozidel Q2, které sloužili jako Audi Taxi nebo chcete-li shuttle cars.
Zcela nový crossover Q2 je navíc takovým velkým protikladem ke všem zbylým modelům u značky Audi. Podle dnešního vyjádření vedení značky se totiž Q2 dočkala zcela odlišného designového jazyku. Ten obnáší přední masku v podobě osmiúhelníku anebo velké otvory pro přívod vzduchu.
K tomu se vývojáři rozhodli přidat výrazné boční prolisy a hlavně barevně odlišený zadní sloupek C. Ten budí optickou iluzi a vozu dává větší robustnost. Ve výsledku si pak klient může zvolit svou Q2 v pětimilionech barevných kombinací, do čehož se samozřejmě počítá i barevně odlišený interiér a jeho další doplňky. A jak na nás novinka působila naživo?
Podle nás nové audině nechybí patřičná dávka robustnosti, elegance a se sportovním příplatkovým paketem S line i velká porce sportovnosti a drsnosti. V porovnání s větším bratrem Q3 je nová Q2 díky délce 4190 mm o 20 cm kratší, ačkoliv se to ve skutečnosti může zdát přesně naopak.
Co se týče interiéru, tak po usednutí do něj to vypadá, jako by jste seděli v nové átrojce. Vše je zde přesně slícováno, nechybí kvalitní materiály příjemné na dotek a inženýří Audi se snažili, aby zde bylo vše přizpůsobeno především pro mladší část populace, popřípadě pro ženské pohlaví. Novinkou u Q2 jsou barevné lišty s podsvícením, u nichž lze skrze palubní menu měnit intenzitu a odstín barvy.
Překvapením bylo, kolik prostoru vlastně nová Q2 nabízí. Během rychlého usednutí do kabiny se nám totiž na obou řadách sedadel sedělo dostačně komfortně. Vhod přijde i velký zavazadlový prostor se základním objemem 405 litrů. Po sklopení sedadel vzroste kapacita na 1050 litrů, což je v segmentu průměrná hodnota. Trochu méně potěší úbytek 50 litrů při objednání pohonu všech kol, respektive nákladová hrana ve výšce 740 milimetrů.
Po stránce výbavy nám dnes zástupci značky prozradili, že novinka disponuje mnohými vyspělými systémy. Těmi je například asistent pro jízdu v dopravní koloně. Ten ke své funkci využívá radarové a ultrazvukové senzory společně s přední kamerou. Ve spolupráci se systémem Audi active lane assist pak vůz dokáže v případě nečinnosti řidiče sám zastavit a následně aktivuje parkovací brzdu.
A jak je to s cenami? Základní částka činí za tuto novinku 584 900 Kč. Podrobnější ceny najdete v přiložené galerii, kde je ukázán i výčet motorizací, jejich cena a možné dostupné volby převodovek. Na závět musíme nové Audi Q2 sklonit poklonu, jak moc dobré auto to vlastně je. Podrobnější dojmy a také pokus o najití nějaké té chyby se ale uskuteční až v průběhu klasického týdenního testu. I nadále tedy sledujte náš web, ať vám naše dojmy z týdenního testu malé Audiny neutečou.
Ceny najdete zde
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.