Zcela nový Nissan Micra je nyní větší než kdykoli předtím a krom toho je i mnohem drsnější. Společně s tím ale kde kdo uvažuje, jak by to asi vypadalo, kdyby Nissan uvedl ostrou verzi Nismo.
Právě o té přemýšlel slavný designér X-Tomi Design a výsledek? Ten vidíte na titulní fotce. Japonský "bratranec" Renaultu Clio RS by totiž mohl dostat stejnou techniku a také motor. Naděje na produkci malé japonské rakety na kolech zvyšuje fakt, že značka má veškerou techniku k tomu, aby Micru Nismo postavila.
Nissan prodává Micru v Japonsku pod názvem March a právě ten byl již několikrát ve své vlasti uveden i ve verzi Nismo. Co na tom, že neměl o nic výkonnější motor a sportovnéí změny se ukázaly jen v oblasti karoserie a interiéru. Ten dostal nový rychloměr, sportovní volant a červené akcenty.
Nová Micra Nismo by v případě produkce byla slušným konkurentem pro zavedené evropské hráče, kterými jsou Ford Fiesta ST anebo Volkswagen Polo GTI. Nejmenší Nismo v nabídce dostalo turbem dopovaný 1,6litrový benzínový motor z modelu Juke Nismo RS. O výsledném výkonu se ale vedou spekulace.
Nissan Micra Nismo by se mohl stát skvěle vypadajícím a jezdícím supermini, takže vlastně ani moc dobře nevíme, na co by měla japonská automobilka čekat. Má vše co potřebuje pro její stvoření, a tak jedinou otázkou zůstává, kdy se téhle verze dočkáme. Některé odhady říkají, že by se její produkce mohla spustit v polovině roku 2018.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?