Zcela nový Nissan Micra je nyní větší než kdykoli předtím a krom toho je i mnohem drsnější. Společně s tím ale kde kdo uvažuje, jak by to asi vypadalo, kdyby Nissan uvedl ostrou verzi Nismo.
Právě o té přemýšlel slavný designér X-Tomi Design a výsledek? Ten vidíte na titulní fotce. Japonský "bratranec" Renaultu Clio RS by totiž mohl dostat stejnou techniku a také motor. Naděje na produkci malé japonské rakety na kolech zvyšuje fakt, že značka má veškerou techniku k tomu, aby Micru Nismo postavila.
Nissan prodává Micru v Japonsku pod názvem March a právě ten byl již několikrát ve své vlasti uveden i ve verzi Nismo. Co na tom, že neměl o nic výkonnější motor a sportovnéí změny se ukázaly jen v oblasti karoserie a interiéru. Ten dostal nový rychloměr, sportovní volant a červené akcenty.
Nová Micra Nismo by v případě produkce byla slušným konkurentem pro zavedené evropské hráče, kterými jsou Ford Fiesta ST anebo Volkswagen Polo GTI. Nejmenší Nismo v nabídce dostalo turbem dopovaný 1,6litrový benzínový motor z modelu Juke Nismo RS. O výsledném výkonu se ale vedou spekulace.
Nissan Micra Nismo by se mohl stát skvěle vypadajícím a jezdícím supermini, takže vlastně ani moc dobře nevíme, na co by měla japonská automobilka čekat. Má vše co potřebuje pro její stvoření, a tak jedinou otázkou zůstává, kdy se téhle verze dočkáme. Některé odhady říkají, že by se její produkce mohla spustit v polovině roku 2018.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.