V listopadu ukáže japonská automobilka Mazda svůj model MX-5 ve dvou dosti extravagantně vypadajících konceptech. Stane se tak na blížícím se ročníku tuningové show SEMA.
Prvním z konceptů se stane Mazda MX-5 RF Kuro, druhou protistranou je MX-5 Speedster Evolution. U první zmíněné jde hlavně o styl, přičemž označení Kuro je v překladu z japonštiny uhlí. Díky tomu se nemůžeme divit, že výrobce pro Mazdu zvolil matný šedý lak karoserie jenž je doplněn o šedá litá kola s velikostí 17 palců.
Co se týče verze Speedster Evolution, ta se dočkala odlehčení, takže nyní vůz váží o 45 kilogramů méně než standardní verze. Asi vám došlo, že výsledná hmotnost necelých 950 kg byla dosažena i díky odstranění střechy a jejích součastí. Dodatečné výztuhy pro případ převrácení pak neváží tolik, aby byl roadster těžší než klasické kabrio.
Co se týče výkonu, tady změny nečekejte. Obě auta prošla úpravami jen v oblasti podvozku a karoserie. Ale pokud přeci jenom chcete udělat ze své MX-5 raketu na kolech, zajeďte si do USA. Tam jsou schopní narvat pod kapotu vaší malé Mazdy benzinový osmiválec s objemem 6,2 litru o výkonu 391 kW, který bude spárován se šestistupňovou manuální převodovkou. To už jsou jiné parametry, než původní dvoulitr SkyActive s výkonem 160 koní a točivým momentem 210 Nm.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?