V listopadu ukáže japonská automobilka Mazda svůj model MX-5 ve dvou dosti extravagantně vypadajících konceptech. Stane se tak na blížícím se ročníku tuningové show SEMA.
Prvním z konceptů se stane Mazda MX-5 RF Kuro, druhou protistranou je MX-5 Speedster Evolution. U první zmíněné jde hlavně o styl, přičemž označení Kuro je v překladu z japonštiny uhlí. Díky tomu se nemůžeme divit, že výrobce pro Mazdu zvolil matný šedý lak karoserie jenž je doplněn o šedá litá kola s velikostí 17 palců.
Co se týče verze Speedster Evolution, ta se dočkala odlehčení, takže nyní vůz váží o 45 kilogramů méně než standardní verze. Asi vám došlo, že výsledná hmotnost necelých 950 kg byla dosažena i díky odstranění střechy a jejích součastí. Dodatečné výztuhy pro případ převrácení pak neváží tolik, aby byl roadster těžší než klasické kabrio.
Co se týče výkonu, tady změny nečekejte. Obě auta prošla úpravami jen v oblasti podvozku a karoserie. Ale pokud přeci jenom chcete udělat ze své MX-5 raketu na kolech, zajeďte si do USA. Tam jsou schopní narvat pod kapotu vaší malé Mazdy benzinový osmiválec s objemem 6,2 litru o výkonu 391 kW, který bude spárován se šestistupňovou manuální převodovkou. To už jsou jiné parametry, než původní dvoulitr SkyActive s výkonem 160 koní a točivým momentem 210 Nm.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?