Ještě donedávna bylo SUV Countryman největším Mini. Pak se ale objevila nová generace kombi Clubman a pro někoho nelichotivý titul uzmula pro sebe. Nyní je na tahu opět SUV, které ve druhé generaci výrazně povyrostlo, zároveň jako první Mini dostane plug-in hybridní pohonné ústrojí.
Mini Countryman při své premiéře vzbudilo docela protichůdné reakce, nakonec si ale na podobný stroj v nabídce britského výrobce tak nějak všichni zvykli. Druhá generace, jejíž premiéru uvidí autosalon v LA, však naprosto mění pravidla své vlastní hry. Tak například je kvůli nárůstu délky o 20 centimetrů, šířky o 3 centimetry a rozvoru o 7,5 centimetru se jedná o největší a nejprostornější Mini v historii. Tuto skutečnost podporují i zadní sedadla s větším prostorem ve všech směrech a nastavitelnými opěradly, posuvná v rozsahu 13 centimetrů a sklopná v poměru 40:20:40. Základní objem kufru (s větším vstupním otvorem a možným elektrickým ovládáním víka) 450 litrů tak může hravě narůst na 1309 litrů. Obrovská nevýhoda předchůdce je tímto eliminována. V rámci příplatků navíc může dojít i na sedmimístné provedení! Za jízdy sice dva extra pasažéry nepřevezete, flexibilní lavička Picnic Bench v zavazadlovém prostoru ale umí dodatečně usadit dvojici cestujících.
Vnější design vychází z linií klasického hatchbacku, poznat to jde například na zadních vertikálních světlometech. Vpředu zůstaly klasické kruhové reflektory, volitelně vybavené full-LED světelnou technologií v kombinaci s diodovými obvodovými kroužky denního svícení. Typické jsou pro britské SUV robustní nárazníky, ve vybraných verzích s relativně nevzhlednou černou příčkou, střešní ližiny, krátké převisy a vytažené blatníky se 16- až 19palcovými koly. Nabídku laků nově doplňují modrá metalíza Island a hnědá barva Chestnut. Kabinu podobně jako u menších modelů definuje centrální kruh s displejem a volitelnou světelnou obručí. V základu je ještě čtyřřádkové rádio, za příplatek je ale dostupné rádio Visual Boost s 6,5palcovým displejem a především pak navigační systém Mini Professional s 8,8palcovou obrazovkou. Samozřejmostí je využívání online služeb Mini Connected, zajímavostí potom funkce Country Timer, zaznamenávající jízdu v terénu. Celkově je pak kabina charakteristická horizontálními liniemi, které narušují snad jen vertikální výdechy ventilace. Budíky zůstávají klasicky analogové, mezi příplatky nechybí head up displej, audio Harman Kardon nebo elektrická sedadla.
Základní pohonnou jednotkou bude přeplňovaná tříválcová patnáctistovka Cooper o výkonu 100 kW (136 k) s točivým momentem 220 Nm. Následuje čtyřválec Cooper S o výkonu 141 kW (192 k) s točivým momentem 280 Nm. Naftovou paletu tvoří Cooper D o výkonu 110 kW (150 k) s točivým momentem 350 Nm a Cooper SD o výkonu 140 kW (190 k) s točivým momentem 400 Nm. Všechny motory, až na Cooper SD, mají standardní šestistupňový manuál, již zmíněný naftový motor má osmistupňový automat Steptronic. Ten je za příplatek nabízen i ke Cooperu S a Cooperu D, Cooper má automat se šesti stupni. Příplatek ke všem motorům znamená pohon všech kol ALL4, který tvoří rozdělovací převodovka integrovaná do diferenciálu přední nápravy, spojovací hřídel vedoucí k zadní nápravě a spojka, zajišťující přesné dávkování točivého momentu na zadní kola. Elektronické ovládání je spojeno se stabilizačním systémem, kvůli čemuž zaznamená potřebu změny distribuce točivého momentu s dostatečným předstihem.
Úplnou novinkou v portfoliu představuje plug-in hybrid Cooper S E Countryman ALL4. Za množstvím zkratek se ukrývá tříválec o výkonu 100 kW (136 k) a elektromotor o výkonu 65 kW (88 k), které v kombinaci poskytují 165 kW (224 k) a 385 Nm. Při startu se auto rozjíždí čistě na elektřinu (k dispozici jsou celkem tři bezemisní režimy), celkově pak na ni ujede při rychlosti maximálně 125 km/h 40 kilometrů. V kombinovaném režimu si pak ústrojí nárokuje jen 2,1 l/100 km, na 100 km/h ale dokáže zrychlit za 6,9 sekundy. Pohon všech kol je zajištěn prostřednictvím motorů – ten spalovací se šestistupňovým automatem pohání přední nápravu a ten elektrický s dvoustupňovým převodem pohání zadní nápravu. Lithium-iontový akumulátor je umístěný pod zadními sedadly, což má za následek mírně zvýšené sedáky a omezený objem zavazadelníku, a má kapacitu 7,5 kWh. Jeho nabití zabere 2 hodiny a 15 minut z Wallboxu nebo 3 hodiny a 15 minut z běžné domácí sítě.
Podvozek vozu je tvořen přední nápravou MacPherson a zadním víceprvkem, volitelně budou dostupné adaptivní tlumiče. Jejich tuhost ovlivňuje otočný volič s jízdními režimy Mid, Sport a Green. Podle zvoleného režimu je ovlivněn chod pedálu plynu, účinnost posilovače řízení, provozní režim elektricky napájených komfortních prvků, zvuk motoru a charakteristika řazení převodovky Steptronic. Z bezpečnostních asistentů jmenujme standardní přednárazový systém s automatickým brzděním a příplatkové pomocníky jako kamerový tempomat, detekce chodců nebo čtení dopravních značek. Nový Countryman umí i sám zaparkovat a nabízí celou řadu individualizačních prvků. Ceny v Německu začínají na 26 500 eurech (cca 716 000 korun), vrcholný Cooper SD ALL4 vychází na 35 900 eur (cca 970 000 korun). Pohon všech kol znamená vždy příplatek 2000 eur (cca 54 000 korun).
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.