Mini Countryman při své premiéře vzbudilo docela protichůdné reakce, nakonec si ale na podobný stroj v nabídce britského výrobce tak nějak všichni zvykli. Druhá generace, jejíž premiéru uvidí autosalon v LA, však naprosto mění pravidla své vlastní hry. Tak například je kvůli nárůstu délky o 20 centimetrů, šířky o 3 centimetry a rozvoru o 7,5 centimetru se jedná o největší a nejprostornější Mini v historii. Tuto skutečnost podporují i zadní sedadla s větším prostorem ve všech směrech a nastavitelnými opěradly, posuvná v rozsahu 13 centimetrů a sklopná v poměru 40:20:40. Základní objem kufru (s větším vstupním otvorem a možným elektrickým ovládáním víka) 450 litrů tak může hravě narůst na 1309 litrů. Obrovská nevýhoda předchůdce je tímto eliminována. V rámci příplatků navíc může dojít i na sedmimístné provedení! Za jízdy sice dva extra pasažéry nepřevezete, flexibilní lavička Picnic Bench v zavazadlovém prostoru ale umí dodatečně usadit dvojici cestujících.
Vnější design vychází z linií klasického hatchbacku, poznat to jde například na zadních vertikálních světlometech. Vpředu zůstaly klasické kruhové reflektory, volitelně vybavené full-LED světelnou technologií v kombinaci s diodovými obvodovými kroužky denního svícení. Typické jsou pro britské SUV robustní nárazníky, ve vybraných verzích s relativně nevzhlednou černou příčkou, střešní ližiny, krátké převisy a vytažené blatníky se 16- až 19palcovými koly. Nabídku laků nově doplňují modrá metalíza Island a hnědá barva Chestnut. Kabinu podobně jako u menších modelů definuje centrální kruh s displejem a volitelnou světelnou obručí. V základu je ještě čtyřřádkové rádio, za příplatek je ale dostupné rádio Visual Boost s 6,5palcovým displejem a především pak navigační systém Mini Professional s 8,8palcovou obrazovkou. Samozřejmostí je využívání online služeb Mini Connected, zajímavostí potom funkce Country Timer, zaznamenávající jízdu v terénu. Celkově je pak kabina charakteristická horizontálními liniemi, které narušují snad jen vertikální výdechy ventilace. Budíky zůstávají klasicky analogové, mezi příplatky nechybí head up displej, audio Harman Kardon nebo elektrická sedadla.
Základní pohonnou jednotkou bude přeplňovaná tříválcová patnáctistovka Cooper o výkonu 100 kW (136 k) s točivým momentem 220 Nm. Následuje čtyřválec Cooper S o výkonu 141 kW (192 k) s točivým momentem 280 Nm. Naftovou paletu tvoří Cooper D o výkonu 110 kW (150 k) s točivým momentem 350 Nm a Cooper SD o výkonu 140 kW (190 k) s točivým momentem 400 Nm. Všechny motory, až na Cooper SD, mají standardní šestistupňový manuál, již zmíněný naftový motor má osmistupňový automat Steptronic. Ten je za příplatek nabízen i ke Cooperu S a Cooperu D, Cooper má automat se šesti stupni. Příplatek ke všem motorům znamená pohon všech kol ALL4, který tvoří rozdělovací převodovka integrovaná do diferenciálu přední nápravy, spojovací hřídel vedoucí k zadní nápravě a spojka, zajišťující přesné dávkování točivého momentu na zadní kola. Elektronické ovládání je spojeno se stabilizačním systémem, kvůli čemuž zaznamená potřebu změny distribuce točivého momentu s dostatečným předstihem.
Úplnou novinkou v portfoliu představuje plug-in hybrid Cooper S E Countryman ALL4. Za množstvím zkratek se ukrývá tříválec o výkonu 100 kW (136 k) a elektromotor o výkonu 65 kW (88 k), které v kombinaci poskytují 165 kW (224 k) a 385 Nm. Při startu se auto rozjíždí čistě na elektřinu (k dispozici jsou celkem tři bezemisní režimy), celkově pak na ni ujede při rychlosti maximálně 125 km/h 40 kilometrů. V kombinovaném režimu si pak ústrojí nárokuje jen 2,1 l/100 km, na 100 km/h ale dokáže zrychlit za 6,9 sekundy. Pohon všech kol je zajištěn prostřednictvím motorů – ten spalovací se šestistupňovým automatem pohání přední nápravu a ten elektrický s dvoustupňovým převodem pohání zadní nápravu. Lithium-iontový akumulátor je umístěný pod zadními sedadly, což má za následek mírně zvýšené sedáky a omezený objem zavazadelníku, a má kapacitu 7,5 kWh. Jeho nabití zabere 2 hodiny a 15 minut z Wallboxu nebo 3 hodiny a 15 minut z běžné domácí sítě.
Podvozek vozu je tvořen přední nápravou MacPherson a zadním víceprvkem, volitelně budou dostupné adaptivní tlumiče. Jejich tuhost ovlivňuje otočný volič s jízdními režimy Mid, Sport a Green. Podle zvoleného režimu je ovlivněn chod pedálu plynu, účinnost posilovače řízení, provozní režim elektricky napájených komfortních prvků, zvuk motoru a charakteristika řazení převodovky Steptronic. Z bezpečnostních asistentů jmenujme standardní přednárazový systém s automatickým brzděním a příplatkové pomocníky jako kamerový tempomat, detekce chodců nebo čtení dopravních značek. Nový Countryman umí i sám zaparkovat a nabízí celou řadu individualizačních prvků. Ceny v Německu začínají na 26 500 eurech (cca 716 000 korun), vrcholný Cooper SD ALL4 vychází na 35 900 eur (cca 970 000 korun). Pohon všech kol znamená vždy příplatek 2000 eur (cca 54 000 korun).