Aktuálním vrcholem modelové řady Giulia je provedení Quadrifoglio, které drtí německou konkurenci díky twinturbo šestiválci s výkonem přes 500 koní. Co když vám ale řekneme, že se chystá ještě něco ostřejšího?
Aktuální vrchol nabídky poskytuje výkon 510 koní, točivý moment 600 Nm, nabídne pohon zadní nápravy a z 0-100 km/h zrychlí za 3,9 sekundy. Nejvyšší maximální rychlost činí 307 km/h a podle dosavadních zkušeností testovacích jezdců a novinářů se jedná o hodně povedenou Alfu.
Giulietta Quadrifoglio se pyšní jedním z nejlepších poměrů váha/výkon v segmentu, ale to nemusí zastavit italskou značku od výroby ještě ostřejší verze. Podle posledních zpráv se totiž hovoří o provedení GTA, které můžeme znát z modelové řady 156 a 147. Právě to byly nekompromisní stroje, kterých se konkurence v tehdejší době bála.
Potenciál verze GTA by pak naznačoval úspěch "mírnější" Quadrifoglio. Jinými slovy, italská značka by mohla vytvořit takový model pro skalní milovníky značky. Vůz by byl určen pro ty, kteří chtějí ještě vyšší výkon od nejrychlejšího produkčního sedanu z italského Milána.
Navíc, Alfa Romeo by šla ve stopách svých německých konkurentů, které tvoří Audi, BMW a Mercedes Benz. Ti často vytvářejí mnohem výkonnější verze většiny sportovních modelů. A vzhledem k tomu, že Alfa Romeo chce dosáhnout co největších prodejů, uvedení Giulie GTA nelze vyloučit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.