Aktuálním vrcholem modelové řady Giulia je provedení Quadrifoglio, které drtí německou konkurenci díky twinturbo šestiválci s výkonem přes 500 koní. Co když vám ale řekneme, že se chystá ještě něco ostřejšího?
Aktuální vrchol nabídky poskytuje výkon 510 koní, točivý moment 600 Nm, nabídne pohon zadní nápravy a z 0-100 km/h zrychlí za 3,9 sekundy. Nejvyšší maximální rychlost činí 307 km/h a podle dosavadních zkušeností testovacích jezdců a novinářů se jedná o hodně povedenou Alfu.
Giulietta Quadrifoglio se pyšní jedním z nejlepších poměrů váha/výkon v segmentu, ale to nemusí zastavit italskou značku od výroby ještě ostřejší verze. Podle posledních zpráv se totiž hovoří o provedení GTA, které můžeme znát z modelové řady 156 a 147. Právě to byly nekompromisní stroje, kterých se konkurence v tehdejší době bála.
Potenciál verze GTA by pak naznačoval úspěch "mírnější" Quadrifoglio. Jinými slovy, italská značka by mohla vytvořit takový model pro skalní milovníky značky. Vůz by byl určen pro ty, kteří chtějí ještě vyšší výkon od nejrychlejšího produkčního sedanu z italského Milána.
Navíc, Alfa Romeo by šla ve stopách svých německých konkurentů, které tvoří Audi, BMW a Mercedes Benz. Ti často vytvářejí mnohem výkonnější verze většiny sportovních modelů. A vzhledem k tomu, že Alfa Romeo chce dosáhnout co největších prodejů, uvedení Giulie GTA nelze vyloučit.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?