Japonská automobilka Honda a společnost Kabuhi se dali dohromady a výsledkem spolupráce se stalo první vozidlo na světě vytištěné na 3D tiskárně.
Jedná se o elektromobil Micro Commuter, který byl vyroben za pomoci vytisknutých dílů na tiskárně s technologií 3D. Elektro vozítko se představilo během nedávné prezentace ve Velké Británii. Nový městský vůz však nebude pouhým konceptem, počítá se totiž s tím, že Commuter bude určen pro převoz cukrovinek u firmy Toshimaya.
Základní konstrukce vozu je vyrobena z tuhého lehkého rámu, který poskytla Honda. Díly vozu však vytiskla tiskárna a pak už jen stačilo vůz sestavit jako takové Lego. Kabina pojme výhradně řidiče, přičemž zbytek místa ve voze tvoří úložný prostor.
Co se týče pohonu, o ten se postara opět Honda. Ta instalovala do auta elektrické baterie o výkonu 11 kW, takže tohle vozítko je určeno hlavně pro cestování na krátké vzdálenosti. Podle výrobce se má na jedno nabití podařit ujet až 80 kilometrů, a to bez jediného gramu emise.
Možná vás překvapí, že tohle pidi auto ze sebe dokáže vyždímat maximální rychlost až 70 km/h. K plnému nabití vozu postačí tři až sedm hodin, přičemž záleží na použitých technologiích. Otázkou je, kdy se tiskárnou vytisklé auto dostane do produkce.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.