Když přišla americká automobilka Jeep s modelem Renegade, asi málokdo tušil, na co se po pár měsících od premiéry přijde. Vůz má totiž problém s brzdami, přičemž výsledkem je, že auto se může v extrému postavit na přední kola.
Jeep aktuálně řeší problém, se kterým jsme se ještě nesetkali. V případě ostrého brzdného manévru totiž dochází nejen ke ztrátě stability... Dalším problémem je totiž situace, kdy auto zcela ztratí kontakt s vozovkou na zadní nápravě.
Přijde vám to jako nesmysl? Bohužel tomu tak opravdu je, o čemž svědčí přiložené video. To ukazuje, jak červený Renegade při ostrém zabrždění naprosto odlehčí zadní nápravu do té míry, že výsledný pohled nemá daleko k ostře decelerujícímu motocyklu. Chvíli auto dokonce jede po předních kolech, což je přímo děsivé.
Trošku s podivem se díváme na fakt, že první případ odlehčení zádě přišel už před rokem. Po následném probrání celé situace s vedením Jeepu bylo tehdy testovacímu jezdci oznámeno, že jde o poruchu konkrétního kusu. Jenže jak to tak vypadá, automobilka musela lhát, protože selhání hydrauliky brzd se znovu objevil letos v září.
O celém problému svědčí test italského magazínu HDMotori, kde se po prudkém sešlápnutí brzdového pedálu opět postavila záď Renegadu do vzduchu, což způsobilo nepěkné překvapení tamním redaktorům. Jeep navíc k celé věci nevydal žádné stanovisko, a tak se čeká, co vlastně bude následovat. Vše se navíc odehrává u kusů určených pro Evropu, kdežto v USA zatím není registrován jediný problém.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?