Když přišla americká automobilka Jeep s modelem Renegade, asi málokdo tušil, na co se po pár měsících od premiéry přijde. Vůz má totiž problém s brzdami, přičemž výsledkem je, že auto se může v extrému postavit na přední kola.
Jeep aktuálně řeší problém, se kterým jsme se ještě nesetkali. V případě ostrého brzdného manévru totiž dochází nejen ke ztrátě stability... Dalším problémem je totiž situace, kdy auto zcela ztratí kontakt s vozovkou na zadní nápravě.
Přijde vám to jako nesmysl? Bohužel tomu tak opravdu je, o čemž svědčí přiložené video. To ukazuje, jak červený Renegade při ostrém zabrždění naprosto odlehčí zadní nápravu do té míry, že výsledný pohled nemá daleko k ostře decelerujícímu motocyklu. Chvíli auto dokonce jede po předních kolech, což je přímo děsivé.
Trošku s podivem se díváme na fakt, že první případ odlehčení zádě přišel už před rokem. Po následném probrání celé situace s vedením Jeepu bylo tehdy testovacímu jezdci oznámeno, že jde o poruchu konkrétního kusu. Jenže jak to tak vypadá, automobilka musela lhát, protože selhání hydrauliky brzd se znovu objevil letos v září.
O celém problému svědčí test italského magazínu HDMotori, kde se po prudkém sešlápnutí brzdového pedálu opět postavila záď Renegadu do vzduchu, což způsobilo nepěkné překvapení tamním redaktorům. Jeep navíc k celé věci nevydal žádné stanovisko, a tak se čeká, co vlastně bude následovat. Vše se navíc odehrává u kusů určených pro Evropu, kdežto v USA zatím není registrován jediný problém.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?