Když přišla americká automobilka Jeep s modelem Renegade, asi málokdo tušil, na co se po pár měsících od premiéry přijde. Vůz má totiž problém s brzdami, přičemž výsledkem je, že auto se může v extrému postavit na přední kola.
Jeep aktuálně řeší problém, se kterým jsme se ještě nesetkali. V případě ostrého brzdného manévru totiž dochází nejen ke ztrátě stability... Dalším problémem je totiž situace, kdy auto zcela ztratí kontakt s vozovkou na zadní nápravě.
Přijde vám to jako nesmysl? Bohužel tomu tak opravdu je, o čemž svědčí přiložené video. To ukazuje, jak červený Renegade při ostrém zabrždění naprosto odlehčí zadní nápravu do té míry, že výsledný pohled nemá daleko k ostře decelerujícímu motocyklu. Chvíli auto dokonce jede po předních kolech, což je přímo děsivé.
Trošku s podivem se díváme na fakt, že první případ odlehčení zádě přišel už před rokem. Po následném probrání celé situace s vedením Jeepu bylo tehdy testovacímu jezdci oznámeno, že jde o poruchu konkrétního kusu. Jenže jak to tak vypadá, automobilka musela lhát, protože selhání hydrauliky brzd se znovu objevil letos v září.
O celém problému svědčí test italského magazínu HDMotori, kde se po prudkém sešlápnutí brzdového pedálu opět postavila záď Renegadu do vzduchu, což způsobilo nepěkné překvapení tamním redaktorům. Jeep navíc k celé věci nevydal žádné stanovisko, a tak se čeká, co vlastně bude následovat. Vše se navíc odehrává u kusů určených pro Evropu, kdežto v USA zatím není registrován jediný problém.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.