S překvapivou zprávou přišla automobilka Ford. Díky hádce s kandidátem na amerického prezidenta Donaldem Trumpem, se totiž výrobce prořekl, že hodlá vyrábět nové Bronco.
Za vše může reakce Trumpa, který si postěžoval, že Ford přesouvá výrobu z USA do Mexika. Právě tam se mají v budoucnu produkovat modely Focus a C-Max, což má za následek snížení pracovní síly v USA. Ke všemu se vyjádřil Bill Ford, výkonný ředitel Fordu. Ten řekl, že Ford je po krizi schopen znovu začít najímat nové zaměstnance v USA.
K problému s pracovními místy se vyjádřil i Bill Johnson, což je pro změnu šéf Mezinárodní unie pracovníků pro automobilový, letecký a zemědělský průmysl. Ten řekl, že nerad vidí fakt, že se výroba aut přesouvá do Mexika, ale modely Ranger a Bronco zabezpečí budoucnost všech zaměstnanců v závodu v Michiganu.
Právě touto větou se odstartovala mánie okolo nové generace slavného offroadu. Středně velké SUV tu navíc bylo s námi po dobu pěti generací, a to v letech 1966 do 1996. Plánovaná šestá generace tak vstoupí do výroby někdy v letech 2018 až 2019. Od roku 1996 přitom bylo odhaleno již několik konceptů nového Bronca, jenže až doposud se Ford vyhýbal jeho opětovné výrobě.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?