Myslíte si, že je nemožné ukrást a v rychlosti rozebrat poměrně stále nové BMW M5 (F10). Jestli jste přesvědčeni, že nikoliv, tak vás o opaku přesvedčí zloději z Nizozemí.
Tam bylo před pár dny jedno BMW M5 ukradeno a člověk by nevěřil, jak snadno a rychle se dají některé díly z vozu ukrást. Na snímcích je totiž vidět, jak autu chybí dveře, přední nárazník, volant, kola nebo světla. Dokonce i volič převodovky zmizel, přičemž celý proces rozebrání byl nejspíše proveden na louce nedaleko za městem v naprosto nevhodných podmínkách.
O tom svědčí fakt, že kdyby byl vůz rozebrán někde v dílně a pak "pohozen" do pole, pak by jistě zmizel i motor. Ten však kupodivu v autě zůstal. Je také otázkou, jak dlouho celá krádež trvala a kolik lidí se na ní podílelo. I tak je ale potřeba před zloději smeknout, protože ukradli doslova vše, co ukrást šlo.
Co na tom, že vůz má stále sedačky, které také nejsou jistě levnou záležitostí. Majitel M5ky může být rád, že se jeho vůz našel, ačkoliv v trochu nečekaném stavu. Dost možný je i fakt, že vůz měl satelitní vyhledávač a zloději zkrátka měli jen krátký časový úsek na to, než bude BMW v poli nalezeno. I proto nejspíše vzali ty nejsnadněji demontovatelné součástky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.